Doc Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Har nu spelat SnG 5$ på Party ett tag och pga viss erfarenhet ändrat lite på mitt tidiga spel. När jag började spela SnG spelade jag starka öppningshänder tidigt i turneringen ungefär som i cash games: raise 3-4 BB. Efter ett tag märkte jag att det ofta inte avskräckte så många att syna då blindsen var låga 10/15 (av 900 i startmarker), och ofta missade man ju floppen och vek ner handen mot 3-4 motståndare där ofta en hade träffat och bettade ut postflop. Då började jag istället limpa in med alla "draghänder" AK, AQ, AJ samt låga/mellan PP. De starka PP (AA, KK,QQ, JJ, TT) raisar jag fortfarande preflop. Jag tycker mig se ett positivt resultat av detta. Jag slösar inte mycket pengar i onödan på draghänderna och enda nackdelen är att man inte får fullt lika mycket betalt då man träfffar floppen). Hade folk spelat lika tight som en själv och låtit bli att syna 4BB med mediokra händer hade antagligen preflop raisandet fungerat bra, men som situationen är nu tycker jag att jag får EV+ på att limpa in med dessa händer. Kommentarer? P.S Jag kan lägga till att jag klarar mig bra på dessa SnGs. I stort alltid ITM eller 4. Positiv ROI även om jag spelat för få för att ha pålitlig statistik än. Jag tycker själv jag spelar väldigt tight tills det är <6 kvar. Citera
Cyntax Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Du spelar helt rätt. Det enda felet jag ser är att du spelar $5+$1 på Party. 20% rake och ingen RB! *Hua!* Byt genast till Prima eller gå upp till $10+$1! Citera
bossbaver Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 [Åhh, äntligen en likasinnad.. har spelat xakt som dig tidigare, men inte kännt att det har lönat sig, så nu har jag oxå börjat lira som du. funkar för mig oxå =) Citera
bossbaver Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 enda fördelen med att lira som det förstnämnda är att man får rykte om sig i den turneringen att vara en höjningsbenägen prick, dvs, fi vågar inte i samma utsräckning höja ut DIG med liknande händer... Citera
Recommended Posts