Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallå!

Har lirat i ett par månader nu. Satte in 50$ på pokerstars som nu är 300$ efter ett tags gnetande. Lirar NL 25 6-manna endast. Men nu så står jag still på 300$ och det vill sig inte riktigt. Har lite frågor angående mitt spel. Vet att jag är jävligt kass preflop. Raisar för sällan.

Vad är en "standardhöjning" NL Preflopp? 4xBB?

När ska jag släppa handen? Idag så släpper jag ofast den om inte: Högsta par på brädan. 1 kort från färg. 1 från stege osv. Hålstegedrag med mycket höjningar så släpper jag direkt. Oftast så spelar jag så. För tight?

Det är kanske svårt at ge råd utad HH´s. Men ni fattar nog vad jag menar.

Ni grymma NL SH spelare kanske ka ge mig lite tips!

Tack!

* Flytt till nybörjar frågor - QoS *

Postad
Hallå!

Har lirat i ett par månader nu. Satte in 50$ på pokerstars som nu är 300$ efter ett tags gnetande. Lirar NL 25 6-manna endast. Men nu så står jag still på 300$ och det vill sig inte riktigt. Har lite frågor angående mitt spel. Vet att jag är jävligt kass preflop. Raisar för sällan.

Vad är en "standardhöjning" NL Preflopp? 4xBB?

När ska jag släppa handen? Idag så släpper jag ofast den om inte: Högsta par på brädan. 1 kort från färg. 1 från stege osv. Hålstegedrag med mycket höjningar så släpper jag direkt. Oftast så spelar jag så. För tight?

Det är kanske svårt at ge råd utad HH´s. Men ni fattar nog vad jag menar.

Ni grymma NL SH spelare kanske ka ge mig lite tips!

Tack!

1. Preflop 3-5xBB lagom.. viktiga är att du inte visar ett mönster med olika händer.. även om folk på NL25 kanske inte är pokerpros.

2. Limpa/syna inte för mkt.. gäller att få info!

3. Viktigaste besluten tas post flop (alltså på flopp), INGET SLOWPLAY! beta,beta,beta,raisa,raisa.. folk betalar av.

Sen suger rejken på så här låga nivåer rätt hårt på "timpenningen", så inte helt omöjligt att gå +-0 pga rejken när man känner att man spelar bra.

En viktigt sak är att du lirar den spelstil som passa dig bäst, man måste kännas sig bekväm annars går det inte bra.

Postad
Hej!

Tack för svaren! Testade lite nu att spela mer aggro. Höjde mkt mer pre och post flop och det betalade sig direkt!

Tack!

Kanon! hoppas att det kommer funka bra, man får aldrig glömma att det kan svänga rätt mkt (speciellt om man lirar löst). Så gäller att ha tålamod :)

Postad

Ett bra tips är att annars alltid höja 3xBB + 1BB för varje limpare när du höjer preflop. På det sättet röjer du aldrig din handstyrka preflop eftersom du höjer lika mycket med AA som du gör med JTs.

I övrigt - följ Reapers råd!