sovjet4ever Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Jag spelar fixed limit 1/2. Om jag lägger mig när inte oddsen är på min sida. Kommer jag då att ha gått plus efter, låt oss säga, 10 000 händer? * Flytt till Nybörjarfrågor - QoS * Citera
t3h_h4x0r Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Troligtvis. Om du inte är inne i en fet downstreak. Citera
spyse Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Dock får du tänka på dom implicerade oddsen osv. Citera
Katt3n Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Jag spelar fixed limit 1/2. Om jag lägger mig när inte oddsen är på min sida. Kommer jag då att ha gått plus efter, låt oss säga, 10 000 händer? Menar du oddsen enligt PO? (jag frågar eftersom det står så i rubriken) Isafall är ju dessa odds lite knepiga ibland eftersom de inte tar hänsyn till alla outs (t.ex. om man vill räkna in runnerrunnerouts) och inte värderar ner outsen i situationer där de borde räknas ner (t.ex om du drar till en sju-hög flush där du bara har ett kort i färgen på handen). Citera
sovjet4ever Postad 17 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2006 Jo, jag menar pokeroffice, ursäkta att jag inte nämnde det i posten. Förklara gärna lite mer hur du menar med "bristerna" i pokeroffice. Citera
Katt3n Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Ett exempel: På turn ligger J T 4 6 dvs. tre kort i hjärter. Du sitter på 7 7 och du är fortfarande med i matchen. Då kommer PO att ge dig 9 outs till färgen, men även om du träffar färgen så finns det flera hjärter som slår dig som mycket väl kan ligga hos en motståndare. Har du då tre motståndare i potten så bör du kanske värdera ner din färgchans litegrann och därmed även ändra de odds du vill ha för att syna en höjning. Det var så jag menade i korta drag. Citera
Recommended Posts