Gå till innehåll

Spela, titta och lära för att bli en bättre pokerspelare!

Rette

Recommended Posts

Brukar sitta med mina vänner ibland och spela en gryta med öppna kort, sen disskuterar vi hela tiden olika beslut vid olika situationer, detta kan man lära sig mycket på, det är väldigt intressant och höra hur andra tänker i olika situationer.

Här på forumet finns det möjlighet att lägga upp en tråd med en specifik hand och genom detta få feedback på hur man spelat vilket man kan lära sig mycket av, tyvär kan man ej få helhetskommentarer, feedback på helheten i sitt spel.

Jag har en idé om att man skulle kunna lägga upp en slags playmoneyklient knytet till forumet, där skulle man kunna spela turneringar utan inköp men förhoppningsvis med lite mer seriösa spelare än de som spelar för lekpengar på en "vanlig" klient. Jag tycker det är tveksamt om man lär sig något av att sitta och spela playmoney på t ex betsson då alla slaskar väldigt mycket mer än när det handlar om riktiga pengar.

Nu till min idé :

Man skulle även kunna programera klienten så att flera spelare såg samma kort, säg att jag spelar och fyra andra forummedlemmar kan se mina kort och att man på något sätt skulle kunna ha en privat chatt där man kan disskutera olika situationer som kommer upp, alltså att de andra spelarna på bordet ej kan se våran privata chatt. Jag skulle då kunna få väldigt många bra kommentarer kring mitt spel kan jag tänka mig.

Det skulle även vara väldigt lärorikt för mig att titta på en mer rutinerad spelare och se vilka beslut han/hon tar samtidigt som jag skulle kunna komma med frågor och funderingar kring dennes spel.

Det kan väl tillägas att jag inte är insatt i hur svårt det skulle vara att fixa till detta, men det är iallafall en idé på hur forumet skulle kunna utvecklas.

Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant låter det som en rätt ball idé, men tyvärr så har vi lite för begränsade resurser för att starta ett pokerrum med special klienter. Det kräver en hel del rätt tunga investeringar. :(

Det får bli gruppen Handanalys istället. :)

- QoS

Ok, då vet vi. Har som sagt ingen koll på vad det kan kosta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser