lagu2653 Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 1.) I nätpoker hur lång tid har man på sig att agera innan man blir varnad? Det är ju mycket som skall övervägas. 2.) Vilken nybörjar sajt rekomenderar ni som har ett $0.02/$0.04 Fixed Limit-bord och stödjer multitasking (spela flera bord på en gång). Jag funderade på Everest Poker men jag tror inte att de stödjer multitasking. Det kan bli lite jobbigt att bara spela ett bord i längden på FL $0.02/$0.04-nivån. (Kan man bara starta upp flera java gränssnitt om mjukvaran inte stödjer multitasking?) Är Titan Poker en bra sajt? 3.) Var går gränsen för det loose-passiva spelet som förekommer på låg-nivå borden (FL)? Typ fr.o.m. $1/$2-nivån börjar spelet bli lite mer normalt? 4.) Vilka hjälpmedel är tillåtna förutom Texas Calculat'em, trackers (typ hold'em genius), miniräknare och kollegieblock fullt med anteckningar? P.S. Jag testade Texas Calculatem på 16 starthandsfrågor i boken ISBN 9173828033 (Sundin, Östman "Vinnarstrategier för Hold'em poker") Den hade rätt på 3 av 16. D.S. Citera
Myssion Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Vad menar du med varnad? Oftast har du 30 sek på dig att agera, därefter foldas din hand och du blir "sit out", dvs får inte kort i nästa giv. På vissa sajter finns det varningssignaler som låter som en klocka när t.ex. halva tiden gått eller man har 5 sek kvar, det varierar, och ibland ploppar bordet upp framför dina ögon när det är din tur. Everest är en jättebra nybörjarsajt, där kan du spela upp till 4 bord samtidigt. Tänk dock på att du lär dig bäst genom att fokusera på ett bord. Det finns sajter där spelet aldrig ens snarlikt påminner om "riktig" poker. På Everest t.ex. är det oftast löspassivt på samtliga nivåer. Så jag tror det är svårt att ge något sådant riktvärde, men generellt sett ligger tröskeln definitivt högre än $1/$2. Citera
Myssion Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Kollegieblock är strikt förbjudet! Nä, de flesta sajter tillåter de flesta hjälpmedel, så länge dessa bara räknar ut odds och liknande (PokerOffice, Calculatem etc). Botar, dvs program som spelar åt dig, är strikt förbjudna på samtliga sajter. Citera
kfluffie Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 1.) I nätpoker hur lång tid har man på sig att agera innan man blir varnad? Det är ju mycket som skall övervägas. 2.) Vilken nybörjar sajt rekomenderar ni som har ett $0.02/$0.04 Fixed Limit-bord och stödjer multitasking (spela flera bord på en gång). Jag funderade på Everest Poker men jag tror inte att de stödjer multitasking. Det kan bli lite jobbigt att bara spela ett bord i längden på FL $0.02/$0.04-nivån. (Kan man bara starta upp flera java gränssnitt om mjukvaran inte stödjer multitasking?) Är Titan Poker en bra sajt? 3.) Var går gränsen för det loose-passiva spelet som förekommer på låg-nivå borden (FL)? Typ fr.o.m. $1/$2-nivån börjar spelet bli lite mer normalt? 4.) Vilka hjälpmedel är tillåtna förutom Texas Calculat'em, trackers (typ hold'em genius), miniräknare och kollegieblock fullt med anteckningar? P.S. Jag testade Texas Calculatem på 16 starthandsfrågor i boken ISBN 9173828033 (Sundin, Östman "Vinnarstrategier för Hold'em poker") Den hade rätt på 3 av 16. D.S. 1. Du har 30 sekunder på PokerChamps tror jag. (se under varför jag skriver PC) 2. Pokerchamps (http://www.pokerchamps.com) har 2c/4c-bord och en jäkla skön klient för flera bord. Rekommenderas! Ang. Texas Calculatem så räknar väl den ut t.ex. färgchansen och sen om du sitter på 2:heart: och det ligger redan fyra Hjärter på bordet så står det att du har Flush. Den skriver inte hur bra handen är i jämförelse med brädan! Kan vara lite där som det klurar också mot boken. Vet ej då jag själv inte har jämfört frågorna mot Texas Calculatem. MVH //KF Citera
Wicker Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Jag spelar en hel del på Everest och kan säga att det går alldeles utmärkt att lira flera bord samtidigt. Däremot stödjer inte "Texas Calculatem" Everest poker klient. Jag fick det iaf inte att funka. Everest har lite goofy klient , men jag gillar den ändå. Citera
lagu2653 Postad 17 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2006 OK, Ang. Texas Calculatem: Den ger råd i 5 zoner Check or Fold = Zon 1 Check or call one small bet = Zon 2 Bet or call one small bet = Zon 3 Raise or call one raise = Zon 4 Raise or re-raise = Zon 5 Citera
Recommended Posts