Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Någon som kan ge mig några användbara tells som folk ofta gör. Jag brukar spela shorthanded live. Hur spelar man mot en stabil spelare som kan bluffa också om man inte vet några tells på honom och har svårt att få en read eftersom han varierar sig mycket?

Postad
En vanlig tell är att hans lugg ändrar färg när han får AA.

Mycket möjligt att det är en onödig kommentar, dock en jäkla rolig sådan ;)

Haha jag tyckte också det var roligt faktiskt... mest när jag såg framför mig hur luggfärgen tonas över till en annan och killen mitt emot tänker "AHA!"

Mer seriöst så skulle jag nog i din situation inrikta mig på att försöka specialstudera personen i fråga och se om du kan snappa upp nåt. Svårt att säga nåt generellt, men allt som avviker från hans normala beteende (vad gäller röst, blick, handförning osv) betyder sannolikt något.

Postad
Någon som kan ge mig några användbara tells som folk ofta gör. Jag brukar spela shorthanded live. Hur spelar man mot en stabil spelare som kan bluffa också om man inte vet några tells på honom och har svårt att få en read eftersom han varierar sig mycket?

du spelar inte mot en sån spelare, hitta nån fisk istället