ziddax Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Första posten i denna delen av forumet. Game # 219191445 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Tomelilla" Game ended 2006-01-15 16:35:02 GMT+01:00 Players: tongas (EUR 26,03 in seat 1) Byule (EUR 34,89 in seat 2) z3ddax (EUR 72,75 in seat 3) greyling (EUR 53,76 in seat 4) -envy- (EUR 26,55 in seat 5) Dealer: z3ddax Small Blind: greyling (0,25) Big Blind: -envy- (0,50) z3ddax was dealt: Js - Jc tongas Fold Byule Fold z3ddax Raise (2,00) greyling Call (1,75) -envy- Call (1,50) Standard action preflop. Jag är ganska lös och höjer lite för ofta så att jag få syn är inget konstigt och innebär inte nödvändigtvis starka händer Flop 7h - 9h - Td greyling Check -envy- Check z3ddax Bet (6,00) greyling Call (6,00) -envy- Call (6,00) En otäck flop. Dragmöjligheter i mängder, 2-par för typsika suited connectors och andra hemskheter. betar för information. 2 syner säger mig att nån iaf fått en del av den där floppen. Turn 7h - 9h - Td - Tc greyling Check -envy- Check z3ddax Check En tia till. check-check känns lite väl check-raise för att jag ska tycka om det. Visst, det är dåligt att inte få ut nån information genom att beta, men nu gjorde jag inte det och gjort är gjort. River 7h - 9h - Td - Tc - 9d greyling Check -envy- Bet (7,00) För att göra saker ännu jävligare 2 parar brädet på river. -envy- som tidigare check callat betar och jag sitter där utan read tack vare dåligt spel på turn. vad göra? Citera
spyse Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Du har ju årets bluff läge!! Hade någon haft nå fint på floppen så hade dom höjt. Betta ut på turn, tror inte någon sitter med TPTK, bara att betta turn och sedan river.... Eller jag vet inte, på turn säger du "det där kortet skrämde mig" och på rivern "betta och jag lägger mig, den här floppen får mig att pissa i brallan". Jag skulle bettat både turn och river där mot dig om jag såg dig som lös. Edit: såg fel på pos, eftersom jag trodde du var utg och då är en check från dig i det här läget ett tecken på att du ger upp potten. Nu när du har pos på dom är det kneppigare på turn eftersom en CR är trolig om någon träffade bra. Självklart är du slagen här, men samtidigt finns chansen att du kan stjäla potten om han har en nia och tror att du har en tia. Citera
Djens Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Herregud, bara att folda, skulle inte synat ett bet mer ifrån turn... Citera
Peder.A Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Håller med! Solklar läggning... Citera
Djens Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Hade någon haft nå fint på floppen så hade dom höjt Ärligt talat Spyse, vad hålelr du på med? Här säger du detta Och sen kollar man in din andra tråd där du floppat nötstege och du själv INTE höjer på den floppen. Skitsnack, skärp dig och tänk efter lite i dina inlägg. Citera
Recommended Posts