Gå till innehåll

NLT - Nötfärg mot parat bräde på river


Recommended Posts

Har ingen särskild read på Fi.. Vad ska man göra på river.. Kan man folda, eller ska man syna, kanske t.o.m. höja?

 

Game # 218604602 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 -

Table "Trelleborg"

Game ended 2006-01-14 23:04:28 GMT+01:00

 

Players:

HERO (EUR 50,50 in seat 1)

Bad_Thing (EUR 56,24 in seat 2)

JGrande (EUR 48,90 in seat 3)

trappa (EUR 18,56 in seat 5)

gulman (EUR 31,45 in seat 6)

 

Dealer: trappa

Small Blind: gulman (0,25)

Big Blind: HERO (0,50)

 

HERO was dealt: As - 6s

 

 

Bad_Thing Call (0,50)

JGrande Raise (2,00)

trappa Call (2,00)

gulman Call (1,75)

HERO Call (1,50)

Bad_Thing Fold

 

Flop Ts - 8s - 4d

 

gulman Check

HERO Check

JGrande Bet (5,00)

trappa Fold

gulman Fold

HERO Call (5,00)

 

Turn Ts - 8s - 4d - 5s

 

HERO Check

JGrande Bet (5,50)

HERO Raise (11,00)

JGrande Call (5,50)

 

River Ts - 8s - 4d - 5s - 5h

 

HERO Check

JGrande Bet (10,00)

HERO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Sluta värdeminiraisa på turn, har han något synar han ett större bet.

2) Beroende på read antingen syna eller höj. Utan specifika reads är nog syn säkrast/bäst, med en hyfsad read kan du även höja om du tror att fi tillräckligt ofta har en sämre hand som han betalar av med på rivern.

 

Fold för ett fjärdedels pottbet skulle vara så sjukt tomtigt att det inte finns.

 

Sedan så tycker jag att du ska slå om eller folda preflop, att spela raggade suited ess ur pos är inge kul, särskilt då det är svårt att få värde om man träffar sin färg. Sitter du däremot i position är det en autosyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Sluta värdeminiraisa på turn, har han något synar han ett större bet.

2) Beroende på read antingen syna eller höj. Utan specifika reads är nog syn säkrast/bäst, med en hyfsad read kan du även höja om du tror att fi tillräckligt ofta har en sämre hand som han betalar av med på rivern.

 

Fold för ett fjärdedels pottbet skulle vara så sjukt tomtigt att det inte finns.

 

Sedan så tycker jag att du ska slå om eller folda preflop, att spela raggade suited ess ur pos är inge kul, särskilt då det är svårt att få värde om man träffar sin färg. Sitter du däremot i position är det en autosyn.

 

Att jag bara miniraisar turn är att jag vill ha värde ifall han har en hand som A-10 och dylikt.. Sen att jag bara synar preflop är att jag får bra odds för en syn och inte vill få in för mycket deg före floppen och sedan få spela handen ur position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Sluta värdeminiraisa på turn, har han något synar han ett större bet.

2) Beroende på read antingen syna eller höj. Utan specifika reads är nog syn säkrast/bäst, med en hyfsad read kan du även höja om du tror att fi tillräckligt ofta har en sämre hand som han betalar av med på rivern.

 

Fold för ett fjärdedels pottbet skulle vara så sjukt tomtigt att det inte finns.

 

Sedan så tycker jag att du ska slå om eller folda preflop, att spela raggade suited ess ur pos är inge kul, särskilt då det är svårt att få värde om man träffar sin färg. Sitter du däremot i position är det en autosyn.

 

Att jag bara miniraisar turn är att jag vill ha värde ifall han har en hand som A-10 och dylikt.. Sen att jag bara synar preflop är att jag får bra odds för en syn och inte vill få in för mycket deg före floppen och sedan få spela handen ur position.

 

Jag tror du missar mycket värde genom att bara miniraisa, på denna nivå synar folk för det mesta mycket större bets med AT och liknande. Fan, ibland synar ju folk till och med pottomslag med typ KQo och sånt. Kan köpa ditt preflopargument, även om jag ogillar att inte vara den som har initiativet i handen, jag foldar nog hellre än synar mest för att jag har en tendens att hamna i trubbel på Axx-floppar (läs: orkar inte passa).

 

Har han AT synar han mycket väl ett större omslag än så - tänk på att det är bättre att vinna 15 dollar av honom 30% av gångerna än 5 dollar 50% av gångerna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att det är bättre att vinna 15$ 30% av gångerna men du får tänka på att jag inte ville ha potten på turn, Jag hade hoppats på omslag från hans sida, ev. få ännu mer betalt på river ifall han bara synar..

 

Det man tänkt på i efterhand är att det finns ju inte många händer han kan ha som först bara synar en raise på turn för att sedan värdebeta river.. Han kan ju nästan bara ha kåk..

 

Jag synade hur som helst på river och han visade upp 10 - 10 och kammade hem potten..

 

Sen JGrande.. Vad hade du mig på för hand på turn, Trodde du jag satte färgen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta verkar vara överens om att turnbettet var lite för vekt men då måste jag bara fråga en sak..

 

Ifall man inte sätter motspelarn på ett set i detta läge.. Ska man ändå alltid beta så pass mycket att han inte får dragodds för ett set.. Om man typ är säker på att motståndarn sitter på ett hålstegdrag.. Är det då fel att göra ett så litet bet?

 

Jag kan iofs hålla med om att bettet var litet..

 

Vad tycker ni om floppspelet.. Borde man slå om redan på flop eller räcker det med en syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...