Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Party Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is MP2 with A:club:, T:club:.

2 folds, MP1 calls, Hero calls, MP3 calls, 2 folds, SB completes, BB checks.

Här funderar jag på om jag borde ha höjt. Jag hade definitivt gjort det om jag varit först in. Rätt? Fel?

Flop: (5 SB) Q:heart:, A:spade:, 8:spade: (5 players)

SB bets, BB folds, MP1 calls, Hero calls, MP3 folds.

Träffar TP med hygglig kicker. Så fort jag synat ångrade jag mig och tänkte att jag borde försökt skydda handen med en höjning. Nu la ju MP3 i vilket fall som helst, och övriga hade troligen synat för ett bet till. Borde jag ha höjt för att ta betalt för det hotande färgdraget?

Turn: (4 BB) 7:spade: (3 players)

SB checks, MP1 checks, Hero bets, SB folds, MP1 calls.

Och så kommer det då ett riktigt scare card. Efter att 2 motståndare checkar, bestämmer jag mig ändå för att beta. När jag får syn tror jag inte att Fi satt färgen.

River: (6 BB) 4:heart: (2 players)

MP1 checks, Hero??

Bet-call? Bet-reraise?

Postad

Eh, vad är det du är rädd för på rivern? Hade han färgen så hade han ju checkraisat turn och har han inte färgen så är han ju rädd för att du har den och vågar inte checkraisa rivern.

Och du kan inte skydda handen med en höjning särskilt mycket om inte originalbetaren trebetar (inte många som foldar för ett litet bet till där) och i så fall så ligger du antagligen rejält efter varvid det inte blir särskilt mycket värt att "skydda handen". Höjer du så är det för värde.

Tror förresten att det är någon bugg i programmet som transkriberade HH:n. Det står "calls" på en massa ställen där det borde stå "raises".

Postad
Eh, vad är det du är rädd för på rivern? Hade han färgen så hade han ju checkraisat turn och har han inte färgen så är han ju rädd för att du har den och vågar inte checkraisa rivern.

Och du kan inte skydda handen med en höjning särskilt mycket om inte originalbetaren trebetar (inte många som foldar för ett litet bet till där) och i så fall så ligger du antagligen rejält efter varvid det inte blir särskilt mycket värt att "skydda handen". Höjer du så är det för värde.

Okej. Men är det korrekt att höja för värde i det här läget?

Tror förresten att det är någon bugg i programmet som transkriberade HH:n. Det står "calls" på en massa ställen där det borde stå "raises".
:) Så jag borde höjt både preflop och flop, är det vad du så diskret försöker säga?