Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter och spelar en sitngo med rätt låg insats (2.50+0.25$). Fyra personer kvar (3 stycken får utdelning) och plockar upp AA på knappen. Höjer cirka 3BB och stora mörken följer med. Floppen kommer Jd 4h 8d. Jag satsar ungefär 3BB igen och han går all-in (jag är shortstack). Jag har hyfsat bra koll på honom och gissar att han inte sitter på färgdraget. Jag synar och han visar upp 4d Ah. Yes, hinner jag tänka innan han får 2 ruter på turn/river och jag är ute på en neslig fjärde plats.

Gjorde jag fel och vad har han för odds för detta? Hur skulle ni ha spelat handen?

* Flytt till Nybörjarfrågor - QoS *

Postad

Skönt att höra att jag gjorde rätt i alla fall, har haft några dåliga dagar på rad och då börjar man tvivla på allt man gör :). Känns som pokergudarna konspirerar emot mig för tillfället.

Postad

solklar call där, bra spelat...otur :(

har haft några dåliga dagar på rad och då börjar man tvivla på allt man gör Smile. Känns som pokergudarna konspirerar emot mig för tillfället.

tycker bara det finns en sak å göra vid dessa tillfällen...ta en paus, när väl suget e så stort att du inte kan hålla dig borta från pokern så är det bara å köra...brukar funka för mig :D

• 2 weeks later...
Postad

Har tagit en paus på några dagar, börjat lite smått med lite FL och spelat ihop en liten summa. Tänkte ge mig på en sitngo som avslutning idag för att prova om lyckan kommit tillbaka. Då händer följande.

Sitngo, 4 spelare kvar (3 får pengar) jag ligger 3:a på ca 3BB (den sista kommer bli auto-all-in nästa gång) och jag plockar upp KK när jag har stora mörken. Första spelaren synar och alla andra lägger sig. Jag planerar att få ut lite mer pengar från honom och checkar. Floppen kommer 5 Q 9 rainbow. Jag går all-in och han följer efter. Han visar 66, härligt tänker jag. Självklart fångar han en 6:a på rivern och jag är utslagen.

Kanske ska hålla mig till FL ett tag till :evil:.

Postad

:lol:

njae prova ett par sng till. jag brukar plussa ganska bra på låga. Men spelade precis 2 st där jag åkte ut rätt tidigt. där ser man vad lite vin å whiskey en torsdagskväll kan göra med pokerlyckan. nog bäst å gå å slagga istället så man orkar upp till jobbet imorgon 8-)

edit edit: förövrigt så spelade du ju helt rätt och hade precis som i första inlägget bara en jävla otur...

Postad

Alltså nu börjar jag seriöst tro att någon högre makt konspirerar mot mig. Tänkte att jag skulle prova TobySI's tips och köra några sitngo till innan jag drar några förhastade slutsatser om ödet. Kommer då in i följande scenario på den första turneringen.

5 spelare kvar och jag plockar upp AA på lilla mörken. De 2 första lägger sig och den tredje går all-in. Trevligt tänker jag och synar (tvekar lite i och med mina dåliga erfarenheter av att gå all-in med oddsen på min sida på senaste tiden). Han visar upp AK och lite småglad visar jag fram mina AA. På floppen kommer en K och jag börjar bli lite smått panikslagen framför skärmen. Det kan väl inte... Nej inte nu igen... Det finns väl inte en chans... Turnen kommer, en 5:a och nu börjar jag hoppas lite smått igen innan Rivern slår mig som en slägga rakt mellan benen. Givetvis kommer en K till och jag är ute på 5:e plats. :evil::evil:

Någon som varit med om något liknande? Känns som alla konspirationteorier om fixade pokerklienter inte ligger så långt borta en kväll som denna.