Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har spelat 177 händer mot ohssafety03 och han har över 50% VPIP samt ca 3% preflop raise. En typisk fisk alltså. Har 197 händer mot donkey och han är Loose aggresive passive.

POKERSTARS GAME #3648596126: HOLD'EM LIMIT ($2/$4) - 2006/01/15 - 18:56:18 (ET)

Table 'Gabriella' Seat #3 is the button

Seat 1: parade ($100 in chips)

Seat 2: jeffee202 ($238 in chips)

Seat 3: #1d0nkey ($256.50 in chips)

Seat 4: ohssafety03 ($86.50 in chips)

Seat 6: HERO ($121 in chips)

ohssafety03: posts small blind $1

HERO: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [9s 9h]

parade: folds

jeffee202: calls $2

#1d0nkey: raises $2 to $4

ohssafety03: calls $3

HERO: raises $2 to $6

jeffee202: calls $4

#1d0nkey: raises $2 to $8

Betting is capped

ohssafety03: calls $4

HERO: calls $2

jeffee202: calls $2

Ganska given reraise här från BB tycker jag. Har drivit bort Donkey på floppen förut när han inte träffat. ohssafety, fisken, synar glatt som vanligt.

*** FLOP *** [3d 8d 2h]

ohssafety03: bets $2

HERO: raises $2 to $4

jeffee202: folds

#1d0nkey: calls $4

ohssafety03: raises $2 to $6

HERO: calls $2

#1d0nkey: calls $2

Här går helt plötsligt ohssafety03 på bärsärkargång och jag blir lite förvirrad. Ganska ofarlig flop i övrigt och kan inte tänka mig att fisken skulle slowplaya något AA eller KK innan floppen. Är dock väldigt vilsen här. Sätter donkey på missad AQ eller AK.

*** TURN *** [3d 8d 2h] [Js]

ohssafety03: bets $4

HERO: folds

Borde jag synat här? Synat och sen foldat om donkey raisat? Vad sägs?

Postad

Varför cappar du inte floppen? Då kunde du eventuellt ha pressat ut MP och handen hade varit mer lätt spelad på turn och river.

Vad tror du egentligen fisken har?

Det enda du kan va rädd för är ju set eller överpar (TT,JJ eller QQ). Varför skulle han gå basärk med ett set på flopen? Finns ju inget att vara rädd, skulle vara färgdraget, men de kan han ändå inte pressa ut. Min gissning är att han har A8 eller liknande och att du la bäst hand.

Postad

Borde jag synat här? Synat och sen foldat om donkey raisat? Vad sägs?

nu ska du få en noobs respons på det här.. håll till godo...

?!?!?!?!?!?!!?!? fatatr inte varför du lägger ner där? du har ju för det första redan lagt in såpass mycket, alltså du har trott att du haft bäst hand, men sen blir du osäker? ok med ett överkort på floppen men en J på turnen? nae, ja hade synat eller höjt mer innan...

8-)

Postad

En passiv fisk som vaknar till liv på den floppen, en klar fold tycker jag. Set är väl det mest troliga, i absolut bästa fall har du 3-4 överkort och kanske ett färgdrag emot och ligger risigt till ändå.

Postad

Tycker du skall syna ner. Är väl typ 12-13 big bets i potten och det är lite för mycket för att jag skall vilja riskera att lägga bästa handen mot fi som jag känner mig osäker på hur de spelar. (Vilket du verkar göra.)

Visst, om man riskerar att fastna i mitten så kanske man får fundera på fold men ännu så länge är det fel tycker jag.

/Bjorn

Postad

Tror att jag med all den info jag har hade synat ner. Spelar 4 bord och var lite stressad. När jag kollat PT såg jag att ohssafety (fisken) brukar vara ganska aggresiv postflop om han träffat.

Såhär slutade handen i alla fall och ni får gärna skratta lite åt mig:

*** RIVER *** [3d 8d 2h Js] [Jh]

ohssafety03: bets $4

*** SHOW DOWN ***

ohssafety03: shows [Ks 8c] (two pair, Jacks and Eights)

#1d0nkey: mucks hand

ohssafety03 collected $64 from pot

Hade jag kollat upp min read på fisken lite mer hade jag nog vunnit den här handen.