Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har nu tänkt sluta se poker som enbart enkla pengar genom bonushorande och har tänkt försöka bli en bra pokerspelare. Satte in $1000 på stars o bestämde att jag skulle spela $1/$2 shorthanded tills jag nåde $1400 för att sedan gå upp till $2/4 och stanna där ett bra tag.

$1/$2 sh är det jag alltid kör när jag bonushorar så är väldigt säker på den nivån. Fixade 1400 dollar efter 6300 händer och började spela $2/$4.

Har nu spelat 3700 händer och ligger under $1000 :(

Nu vet jag mycket väl att 3700 händer inte är någonting och att en förlust på 100B inte heller betyder något. Men det känns ändå som något är fel. Har haft i princip samma stats på både 1/2 och 2/4. Har nyss haft min största badbeat-streak någonsin och känner mig bara allmänt kass. Har inte direkt tänkt på vilka stats man ska ha på shorthanded och tänkte bara se om något står väldigt fel här. Tänkte posta lite HHs imorgon när jag sovit ut.

Mina pokertrackerstats är dessa:

VP$IP: 18%

De första 1000 händerna körde jag fullring så denna kanske är någon procent högre i snitt om ett par tusen händer till. Är det för tight?

VP$ISB: 30.25

Har ingen aning om vad siffror man ska ha här :S

PF-raise: 13%

Won$atshowdown%: 54.20

BB/100hands: 0.95

Vunnit på 1/2, förlorat på 2/4

Har pengapåsen som ikon med default icon rules.

Ser något väldigt fel ut här eller om jag lämnat ut något viktigt så skriv. Något mirakeltips skulle sitta fint nu även om jag mest tror att negativa variansen slagit till nu bara...