Stig_Wallby Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Hej! Jag har lite svårt att bestämma mig vad jag vill spela för typ av poker. Jag känner att jag inte vill gå fram och tillbaka mellan CG och turneringar och heller inte spela båda formerna samtidigt. Så jag försöker väga fördelarna med nackdelarna lite. Om jag spelar CGs så spelar jag ofta 2-3 SH bord åt gången. Jag tycker det är jäklig roligt och det har faktiskt gått riktigt bra på sistone! Om jag skulle börja spela turneringar så skulle jag förmodligen spela Stars Deep Stacks turneringar och andra events, samt Cosmopols live turneringar här i Stockholm. Jag skulle varva MTTs med SnGs som jag spelar mellan MTTs och även under startskedet av MTTs. Men jag vill inte gärna lägga ner tid för att lära mig en form som inte har så stort värde bland de högre nivåerna. Jag har försökt väga fördelarna med varje form mot varandra: Fördelar med CGs: * Det är kul att köra med marker som har ett direkt pengavärde. * Känns som det finns enorma möjligheter att tjäna stora pengar om man blir duktig. * Kan spela lite mer när man vill och har tid. Nackdelarna med CGs: * Kan bli väldigt dyrt väldigt fort om det inte går kanonbra under en session. Fördelar med MTTs/SnGs: * Riktigt rolig rush när man kommer ITM och inte mindre glädje då man kommer till finalbord * Verkar finnas stora möjligheter att spela Live på Cosmopol. Verkar inte som CG borden har så låg rake på Cosmo? * Kan vinna stora summor om man blir duktig och spelar i de stora turneringarna. Nackdelar: * Jag kan tänka mig att det kan vara långa torkperioder. Påfrestande? * Svårt att förutse en något så när stabil inkomst på ett tidsintervall som är överskådligt. Vad är era tankar om det här? Har ni något att tillägga i listorna så gör gärna det!! Vilken tycker ni är den bästa turneringsspelaren idag? Både på nätet och live. En till fråga bara. Har turneringarna på Cosmopol något bra värde? Eller är det mycket duktigt folk där? Citera
Tiggr Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 För att gå plus på cosmopol där raken är så hög behöver du verkligen krossa motståndet gäller även turneringar. Turneringar överlag är väldigt svårt att tjäna några direkta pengar på och det tar väldigt mycket tid. Inriktning på sng skulle vara tipset isådanafall. CG är kanon men räkna med swings. Citera
MJ Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Angående eventuellt MTT spelande skriver du om stars deep stacks och Cosmos turneringar. Cosmos turneringar har definitivt inte så stort värde på de högre nivåerna, du har en online trn med en VÄLDIGT långsam struktur och en live trn med EXTREMT snabb struktur. För att minska swings i MTT ska du leta efter trns med få deltagare. Citera
dafgaard Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 För att gå plus på cosmopol där raken är så hög behöver du verkligen krossa motståndet Är det verkligen så fortfarande? Jag tror raken har sänkts på Cosmopol, men den kanske fortfarande är tokhög? Citera
Hjort Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Lägg ned tanken på att försörja dig på att spela enbart flerbordsturneringar det blir galet hög varians och du kan gå extremt länge utan att få ihop några vettiga pengar. Ur ett stadighetsperspektiv är enbordsturneringar så mycket bättre att det inte är sant, kan lätt tänka mig att det räcker med 1/10-1/50 (eller kanske ännu mer) av rullen för samma gulningsrisk för en ren SNG-spelare jämfört med en ren MTT-spelare. Och om du funderar på att spela live så är du verkligen ute att cyklar. Fördelen av eventuella reads kan inte ens börja jämföras med möjligheten att spela 10 gånger så många händer i timmen och mycket lägre rake. Citera
fl0w Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Flera av de stadiga SnG-spelarna på 2+2 har framgångsrikt gått över till enbart MTT-spelare och verkar lyckas riktigt bra. De hör dock definitivt till de bästa i sitt gebit och har en stor rulle. Dessutom måste man ju ta med tidsfaktorn i sina beräkningar. De flesta onlineturneringar tar ju 4-6 timmar från början till slut, medan man via multitabling av SnG kan hinna med massor fler. Citera
Hjort Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Flera av de stadiga SnG-spelarna på 2+2 har framgångsrikt gått över till enbart MTT-spelare och verkar lyckas riktigt bra. Hur många har försökt och hur många har misslyckats? Citera
fl0w Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Det var väl inte meningen med min post Hjort. Vad jag säger är att de som HAR lyckats verkar ha mer framgång med det än som SnG-spelare. Sen har jag aldrig sagt att det skulle vara lätt. Citera
Recommended Posts