Wiznakh Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Detta är historien om vår vän, vi kallar honom tillsvidare för mr X. Han vill inte riktigt figurera med sitt forumnick, eftersom en del av det som kommer skrivas här inte är den bästa sidan utav honom. Denna dagbok är till för att berätta om Mr X, och framför allt Mr Xs pokerspelande, och hur han har blivit såpass duktig som han är, han är ett såntdära avskyvärt pokerproffs nu för tiden, även om han själv inte kallar sig för det. Det är välidigt svårt att hitta något bra ställe att börja, så jag har valt att börja där undertecknad första gången träffade Mr X. Vi växte upp i samma stad, så självklart hade vi stött in i varandra tidigare, men den gången jag minns som första gången jag verkligen minns honom ifrån, var när vi träffades på en fest. Festen var hemma hos en av våra gemensamma bekanta, och efter ett tag slutade det med att vi satt och lirade poker. Jag var en skaplig pokerspelare redan då, vi hade lirat mörkpoker sedan början av mellanstadiet och jag hade ganska nyligen börjat lirat texas holdem. Texas holdem var spelet för dagen, och vi var tre stycken, Jag, Mr X, samt en tredje kille som hade fått lite för mkt att dricka. Det började bra, jag plussade ett par hundra kronor (det var hur mkt som helst när man gick i högstadiet remember?). Den tredje killen gick gul, och jag och Mr X satt och spelade HU. Han satt och berätta om att han hade vunnit typ 10000 kr av sina kompisar på sin skola, och hade vunnit några hundra dollar på nätet i en freeroll. Jag trodde det var fyllesnack, men spelade med, jag försökte ju vinna hans pengar, inte starta slagsmål. Kvällen slutade med att jag backade ordentligt, otur tyckte jag självklart, minns inte vad jag torska på, kanske var det otur, kanske (troligen) blev jag utspelad. Jag träffade Mr X oftare och oftare, och fick ryktesvägen om att hans "skryt" var sanning. Han blev en del av vårt regelbundna pokergäng, vi lirade varje kväll hemma hos mig, hela sommaren. Och varje kväll var det detsamma, han torskade i början, blev tiltad, och hans helt jävla makalösa klonkskillz, kom väl till pass. Han drog bra många enoutare mot mig den sommaren, och de gångerna jag vann ett coinflip är nog lätträknade. Jag backade nog 5000 kr den sommaren. Efter sommaren började vi gymnasiet, och jag gick (går fortfarande) i parallellklass med Mr X. Det var då vi började lira online (ja vi var 16, men det är ju inte svårt att fuska på det viset direkt). Det var då Mr X började lira på riktigt. Nu har jag skrivit alldelles för långt redan. Läs och kommentera, fortsättning följer, med än mer spänning.
Wiznakh Postad 16 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2006 Som det står i namnet kommer även Ji-_-ge skriva i denna tråden, han är också del av vårt kompis, och pokergäng. (Om inte QoS pajjar min fina rubrik)
-_- Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Och vad kommer skrivas här då? Ska ni sitta o titta när han lirar och sen posta HH's och förklara hur han har tänkt?
kgl Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Och vad kommer skrivas här då? Ska ni sitta o titta när han lirar och sen posta HH's och förklara hur han har tänkt? Det undrar jag också. Några andra saker jag undrar är vad han spelar på för nivå, hur stor BR han har och hur gammal han är nu.
Wiznakh Postad 16 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2006 Tänkte mer berätta hur det går för han i talspråk, än i HHs, men det kanske blir sådana men då förhör vi han såklart på dem, han är ju med på iden, men vill inte skriva själv. Han spelar FL $30/$60 på stars, är 18 år, och har ca 500000 kr i BR. Berättar mer senare.
Albert Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Får man gissa på att det är "Jessica" ni är spökskrivare åt?
Bimpi Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Får man gissa på att det är "Jessica" ni är spökskrivare åt? Hehe, det var min första tanke med.
Wiznakh Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 Får man gissa på att det är "Jessica" ni är spökskrivare åt? var det så tydligt? ska skriva fortsättningen snart iaf, det kommer bli lustigt som fan
Nidot Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Varför gör inte "Mr X" en ny andvändare här på forumet?
Wiznakh Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 Varför gör inte "Mr X" en ny andvändare här på forumet? Vi gjorde det som en rolig grej att vi skrev om honom bara
Albert Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Jag väntar fortfarande på att det ska bli lustigt som fan. Än skrattar jag inte.
Gyre Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Trodde också det var Jessica, men eftersom han hade en dagbok sen tidigare så var jag inte säker. Är nyfiken på hur denna "dagbok" kommer förlöpa.
Recommended Posts