Gå till innehåll

Skumdums (citat Matte_maiden) "daybook"


Skumdum

Recommended Posts

Idag har det inte blivit någon poker. Istället har jag lyckats ligga ute i solen i nästan 20 minuter, gått lika länge utomhus utan att dö, varit på ett outlet, eller gömma-fett som jag föredrar att kalla butikerna som finns där, äckliga äckliga stora kläder, sen har jag ätit buffe två gånger. Vi(jag och flickvän) jobbar oss uppåt, började med Plazas extremt vedervärdiga 7.77$-buffe, gick vidare till Freemonts minimala paradise-buffe och nu idag testade vi vårt egna kära hotells, Golden Nugget, buffe som faktiskt visade sig vara helt ok. Då kostade den också 18$. Dock är de naturligtvis inte i samma världsdel som Rio:s men vad kan man begära. Kul att de försöker i alla fall.

 

Nu är jag trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 668
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

funderade lite på detta idag angående alla livespelares hån mot internetspelare. Eftersom poker är ett spel som bygger på information, borde inte spelet vara lättare desto mer information man har att tillgå? Det är ju till exempel mycket lättare att snabbt bedöma sina motståndare live än på nätet.

 

finns säkert något smart och enkelt svar, har inte direkt reflekterat jättelänge över frågan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Good bad beat igår.

 

Åkte ur Bellagio 1K nightly tidigt. Först efter att ha floppat set med 99 på 89K-floppen. Får in pengarna mot QQ. Turn T, river J. Limpraisar sedan all-in för 2500 ca mot förmodad blindsteal 500 från knappen. Knappen hittar synen med QTs. Wp nh, Q på flopp.

 

Drar över till cashgame, lirar lite 5/10 NL. Börjar med att busta ett inköp med AKh på 2h5h8x med massa massa döda pengar i potten. FI har 22. Slutar på sammanlagt + 2500 i cashgamet till slut trots att jag både med KK och AA mötte 22-fyrtal.. KK mot 2222 var nog en av de bättre händerna jag spelat i mitt liv. Har nog aldrig varit så nöjd innan efter att ha förlorat en hand.

 

Till slut +1500 oskattat och klart. Good bad beat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, 40 minuter fick man spela main innan man bluffade ut sig.. :-P

 

Fick ett bra bord, en del äldre snubbar och några som såg halvduktiga ut.

 

Inga speciella händer förrän denna. Limpar TJh UTG blinds 50/100, bordet har varit snällt och dessutom är(var) det min favorithand så den fick spelas. Mittenpos, en ganska kompetent herre vad jag gissat utifrån tabletalk och spel raisar till 400. Killen bakom synar, han har gjort rätt många preflopsyner och inte imponerat hittills.

 

Flop 667 två ruter. jag checkar, preflopaggressorn bettar 1700, överbet alltså i 1350-potten. Killen bakom funderar och funderar och synar till sist. Här ger en normal människa upp handen.

 

Jag är inte normal.

 

Mitten har överpar, killen bakom har ett drag, sjuan eller ett par mellan 88-TT. Jag har ingenting. Där är min analys. Naturligtvis höjer jag till 4000.

 

Jag tycker det här är ett bra spel. Jag checkraisar bet-syn och gör det med en liten bet som verkar vilja få syn. Jag hade slängt mitt överpar till skogarna. Problemet är ju att alal inte är jag vilket snart ska visa sig. Mitten funderar och funderar och synar till sist, killen bakom slänger snabbt.

 

Turn: 7 bord: 6677

 

Vet inte om det här är ett bra kort för mig. Han borde inte sätta mig på en 7a, däremot förändrar det ju inte läget för mig eftersom jag har honom på ett högt pp. Jag bettar 7000. Lång fundering och syn.

 

River: J ruter

 

Jag har cirka 8000 kvar, att det är en knekt känns ointressant eftersom jag ändå inte lär ha nåt showdownvalue. Däremot att det är ett ruter och ger tre ruter på bordet gör att jag bettar. Nu måste jag antingen ha en bluff eller ett monster. All-in.

 

Han synar till slut och viker upp AA.

 

Bra saker med bluffen:

 

1. Jag sätter motståndarna på rätt händer.

2. Läget är bra för en bluff.

 

Dåliga saker:

 

1. Motståndaren kunde uppenbarligen inte lägga ett överpar för sin turneringsexistens.

2. betsizingen känns inte bra och är något jag måste träna på.

3. Kanske checkraisa turn?

4. Jag kan spara 8000 på river eftersom han knappast lär folda där oavsett att river är en ruter.

 

Jaja, allt som allt är jag inte helt jättemissnöjd med spelet och det var kul att lira de få minuterna. Ligger ändå ca 7000$ plus för resan, får se om det blir mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev 50 i warm-up sen. kortdöd.

 

Testade Venetians poker room lite igår, coolt hotell och fint pokerrum. Kändes som motståndet var lite kapablare än på bellagio men har ju inte direkt något statistiskt urval. Läskigt att man redan börjar känna igen folk för övrigt.

 

Slutar 1300+ på 5/10NL på 2 timmar ungefär. Vinner några mindre händer och sedan den här handen som jag spelar utsökt från början till slut.

 

Plockar upp A4c UTG och limpar på det limpsnälla bordet. Trodde jag, ja. Knappen raisar upp till 60, bb synar och jag synar också. Knappsteal eller monster? Inte en aning. Han som höjer ser för övrigt ut som om han vore direkt tagen ur Latin Kings. Floppen kommer 35J, ett klöver. bb checkar, så gör jag också. Knappen bettar 120 och bb lägger sig. Jag har en del outs och det kan mycket väl vara ett vanligt contbet så jag synar med planen att betta ut låg turn. Turn kommer 9c och jag bettar ut 180. Dogge instasynar. Aj då... Han hade visst lite bättre än vad jag trodde.. Eller vänta, förresten, det är ju bra! För river kommer naturligtvis Qc, fin backdoorflush. In your face, Maffiasnubbe! Bettar ut 600, Dogge instasynar och ser väl inte helt nöjd ut när jag vänder upp mina kort.

 

Så ska dom spelas!

 

ca 8000 upp nu för veckan, nu ska det spelas golf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat lite 5/10 på venetian med bland annat Joe Bartholdi, vinnare av WPT championship förra året om jag minns rätt. Gick marginellt plus. Hade dessförrinnan bustat i venetians deep stack extravaganza, 1060$-turnering. AK mot 66 mot bordets donk, 66 låg väl ungefär i top 5% av hans range där... Trist. Han lär ju inte förlora en sån heller.

 

ca 7000 för resan nu då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Internetlös hemmavid för tillfället p.g.a. Kommer ta upp 2/4-5/10 karriären på ipoker och ongame framåt september hoppas jag, då på heltid. Någon som vore intresserad av uppdateringar? Har sånt oerhört behov av bekräftelse så orkar inte uppdatera bara för min egen skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

HOJT!

 

Nu har jag internet igen så smygöppnar dagboken igen så får vi se om det blir något av det..

 

Började igår lite så smått, har börjat hålla koll på siffrorna för första gången också. Blandade 5/10 --> 2/4 som vanligt och det gick fint, framförallt på 5/10 vilket ju är en bra förutsättning. Hann inte särskilt många händer så är nöjd med resultatet.

 

Resultat:

 

1/9: +2423,1$

 

Kan väl bjussa på en HH också där jag som vanligt var ute och cyklade på djupt vatten utan att ha en aning om vad jag gjorde. Det brukar oftast gå bra.

 

GAME #643459904: Texas Hold'em NL $5.00/$10.00 2007-09-01 22:08:16

Table Christchurch

Seat 1: 4man ($1,069.00 in chips)

Seat 3: carabba ($1,147.00 in chips)

Seat 5: MakinPaper ($995.00 in chips) DEALER

Seat 6: TheMoray ($1,057.00 in chips)

Seat 8: nutsitmick ($744.10 in chips)

Seat 10: gof ($439.54 in chips)

TheMoray: Post SB $5.00

nutsitmick: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to carabba Ace of SpadesAce of Hearts

Dealt to gof 10 of Hearts10 of Clubs

gof: Call $10.00

4man: Fold

carabba: Raise $50.00

MakinPaper: Call $50.00

TheMoray: Call $45.00

nutsitmick: Call $40.00

gof: Call $40.00

*** FLOP *** 8 of Hearts9 of Diamonds7 of Hearts

TheMoray: Check

nutsitmick: Check

gof: Check

carabba: Check

MakinPaper: Check

*** TURN *** 3 of Hearts

TheMoray: Check

nutsitmick: Check

gof: Bet $70.00

carabba: Raise $170.00

MakinPaper: Fold

TheMoray: Fold

nutsitmick: Fold

gof: Call $100.00

*** RIVER *** 9 of Spades

gof: Check

carabba: Bet $100.00

gof: Call $100.00

*** SUMMARY ***

Total pot $787.00 Rake $3.00

carabba: wins $787.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...