Gå till innehåll

Allt om Tentamen!


toppace

Recommended Posts

Tjena!

 

jag misstänker att vi är en eller annan studerande här och tänkte därför att vi startar en tråd om tentamen. De vi skrivit eller skall ska skriva eller....

 

I dag har jag skrivit tenta på Statistik 1-10P och har med stor sannolikhet klarat tentan.

 

Skål!

 

/Trött toppace

 

*edit inlägg 1000 ! :D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I förrgår skrev jag också en statistiktenta som jag försovit mig till när ordinarie tenta gick. Sen följde jag upp det med att skriva en tenta i industriell verksamhetsutveckling på eftermiddagen. Statistiken gick förmodligen bra, IVU:n har jag inte en aning om hur det gick... Det är inte direkt några raka svar som gäller där så det är svårt att ha ett hum om hur man lyckades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

jag misstänker att vi är en eller annan studerande här och tänkte därför att vi startar en tråd om tentamen. De vi skrivit eller skall ska skriva eller....

 

I dag har jag skrivit tenta på Statistik 1-10P och har med stor sannolikhet klarat tentan.

 

Skål!

 

/Trött toppace

 

*edit inlägg 1000 ! :D:D

 

Kan vi få se en sannolikhetsfunktion med konfidensintervall att tentan gick bra :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbringade eftermiddagen med att skriva en deltenta i infektion, mikrobiologi och immunförsvar. Bör ha gått vägen.

 

Inser samtidigt hur skönt det är på läkarutbildningen eftersom vi slipper betyg. Måste vara ett potentiellt elände på andra utbildningar...

 

Termin :)?

 

Själv tentar jag psykiatrin imorrn, inte öppnat böckerna än.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev en fempoängare i "Resursfördelningsproblem och internationell handel", Nationalekonomi, i Torsdags. Klonkade knappast hem den, men med lite tur i rättningen så.

 

KLONK för mig! 25,5 poäng, d.v.s 0,5 poäng över godkänt.

 

KLONK!

Jag drog in en 26-poängare :P

 

Däremot blev jag just avklonkad €150 för någon minut sedan. Största summan jag förlorat på en hand. Satt på 2:a-nötshanden på turn och åkte mot en gutshot som dödade mig på rivern.

 

Jaja... att jag klarade tentan väger upp den förlusten med hästlängder :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Har en Hemtenta i Avancerad Skatterätt som jag får imorn, har inte heller öppnat böckerna än :)
Vad (linje?) och var läser du? Avancerad skatterätt låter lattjo.

 

Imorrn (eller idag då klockan är över midnatt) får jag veta hur det gick i den senaste 10poängstentan. Jag ger mig själv 35% chans att jag fixade den.

 

Annars har jag faktiskt fixat tre av de fyra senaste. 22 p den här terminen är avklarad. Nu får vi hoppas på 10 till imorrn och ytterligare 10 om två veckor. Sen har jag 23 till som skall fixas till juni (realistiskt är att jag fixar 13 av de).

 

PluggaPokerPluggaPokerPluggaPokerPluggaSova...

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Kurs: IEK102  Industriell ekonomi M
Prov:   0103  Tentamen

Betyg: 4   Datum: 2006-05-02  Poäng:  3.0

Betygsstatistik vid detta tentamenstillfälle (motsv):

Betyg    Procent
----------------
5            42
4            41
3            10
U             5

 

Haha, lättaste tentan någonsin tror jag, själv lyckades jag iof "bara" få 4a med 77p, 80p skulle man ha för 5a... lite surt att vara så nära men tänker man på hur lite ja pluggade e jag ganska nöjd ;)

Läraren hade nog för låga värderinga om oss maskinare när det gäller ekonomi...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev tio poäng kontrakts- associations- och obeståndsrätt förra veckan. Började jobba andre januari och har därmed inte varit på en enda föreläsning. Kan dock ha klarat G. Vissa kurser på Handels är ju inte direkt jättesvåra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev tio poäng kontrakts- associations- och obeståndsrätt förra veckan. Började jobba andre januari och har därmed inte varit på en enda föreläsning. Kan dock ha klarat G. Vissa kurser på Handels är ju inte direkt jättesvåra...
OT, 10 p för alla tre! Jisses, då lär ni er bara lite på ytan. På juristlinjen är det 15 p avtalsrätt, 4 p ass och några obest...känns det som iaf.

 

Anyway, jag hade satt upp höga mål denna termin, ca 37 p. Men jag har klarat iaf 17! Resten blir att läsa i sommar + en extra 5p :) Men två tior är samma kurs med olika namn....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...