Mr.Crabs Postad 18 Oktober , 2004 Rapport Postad 18 Oktober , 2004 Vi va 3 spelare kvar....spelare 1 tvingas gå all in på BB Spelar 2 och jag går all in och får en stor sidepot Spelare 1 Vinner handen med par i Ess Spelare 2 har en bättre hand än mig och säger att han vinner sidepoten Har han rätt eller ska vi ta tillbaka det vi lade i sidepoten? Citera
Mr.Crabs Postad 18 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2004 nån annan som vet......känns inte rätt!!! man kan väl inte både vinna och förlora! Citera
Mullansson Postad 19 Oktober , 2004 Rapport Postad 19 Oktober , 2004 ...annars skulle ju vitsen med sidopotten helt försvinna. Då skulle ju du och spelare 2 endast kunna syna spelare 1:s all-in och sedan endast checka hela vägen ner. Citera
Mr.Crabs Postad 19 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2004 Anledningen att det blir en sidepot är att jag eller spelare 2 båda tror att vi har bäst hand eller att vi kan bluffa lite pengar ur den andre sidepot deltagaren. Känns som jag endå inte kommer tro det förrän jag ser det på WPT =) Btw så har jag letat i typ 30 min men har inte kunnat hitta en enda sida där detta läge förklaras Vore bra om en moderator kunde ge sin åsikt också Citera
Hjort Postad 19 Oktober , 2004 Rapport Postad 19 Oktober , 2004 Anledningen att det blir en sidepot är att jag eller spelare 2 båda tror att vi har bäst hand eller att vi kan bluffa lite pengar ur den andre sidepot deltagaren. Den enda logiska lösningen är att ni som inte är all-in och kvar i handen spelar om er egen pott. Finns inte en chans att det någonstans skulle lösas annorlunda, det är en mycket grundläggande procedur. Vore bra om en moderator kunde ge sin åsikt också Känns det bättre nu? Citera
Nusseman Postad 19 Oktober , 2004 Rapport Postad 19 Oktober , 2004 Och bara för att du ska vara riktigt säker på att vi har rätt får du samma svar från en moderator till. Citera
Matteprof Postad 19 Oktober , 2004 Rapport Postad 19 Oktober , 2004 Men inte från mig!! Skoja bara . Din kompis hade rätt, precis som de andra moderatorerna säger... Citera
DocuWild Postad 19 Oktober , 2004 Rapport Postad 19 Oktober , 2004 Och jag fick den här situationen på SM igår och kom ut bättre än killen som vann huvudpotten =) Detta pga. att jag slog ut den jag slogs med i sidopotten. Citera
Henkeman Postad 19 Oktober , 2004 Rapport Postad 19 Oktober , 2004 känns det bättre om jag är med också? eller det iaf känns bättre om jag länkar till en bra sida med exempel och lite regelböcker som kan vara till hjälp att ha redo vid bordet? Citera
Mr.Crabs Postad 19 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2004 haha a nu har jag väl inte mycket val än att tro er!! Citera
Henkeman Postad 19 Oktober , 2004 Rapport Postad 19 Oktober , 2004 Näpp, det tror jag inte du har Regeldispyter kan verkligen förstöra ett homegame med polarna, så jag passar på att säga: Välkommen till forumet och lycka till med spelandet Citera
Recommended Posts