Gå till innehåll

Vad göra i en sådan här situation?


Rotoroberts

Ska jag tala honom till rätta?  

27 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska jag tala honom till rätta?



Recommended Posts

Var med om en ganska "kul" grej idag. Jag ligger och sover i godan ro, när plötsligt telefonen ringer.

"Tjena, det är *******. Vad f*n har ni inte lagt upp det senaste resultatet på er nya sida för? Är det bara för att jag vann eller?! ( Han är allmänt konstig och stöddig i vanliga fall, så jag var inte förvånad över hans bemötande ) Efter ett snack om att "jag ska prata med min webmaster så är det fixat till imorgon...blabla...", så kommer han med ett roligt inskjutande.

"Jo förresten, det är så att jag är sugen på att arrangera en turnering själv, 500 spänn i inköp, Freezeout, och inga jävla höjningar hela tiden, det tycker jag inte är rent spel. Vi är väl typ 15 st. anmälda, och vi blir nog 25 pers. Du kan ju sprida runt det här också så blir vi fler. Men vi hörs väl, hej då!"

 

För en kort sekund tänkte jag säga något, men han hade redan lagt på luren. Några sekunder senare; VAD I H-VETE, skrek jag för mig själv.

Jag förstår att han tycker att det är kul att anordna en turnering, men han håller det ju offentligt. Varenda snubbe i stan kan ju komma till den här offentliga lokalen och sabotera, eller t.o.m. råna alla på pengar. Visst, för en del på det här forumet är kanske inte 500:- något att hänga läpp för, men ta 500 * 25 som blir 12'500, så kan varenda skum bandit i stan få nyss om det här. Till råga på allt, hör och häpna, så är han den första till att anmäla sig till vår egna turnering nu den 20:e.

 

Hur ska jag agera i en sådan här situation? Ska jag bara låte det ske?

All information kanske inte är tillräcklig, men jag lyssnar till alla svar

 

( Denna händelse inträffade för en halvtimme sedan... )

 

Tacksam för svar, Roberth!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar också på att ställa mig utanför något fönster och filma hela processen, och sedan låta tidningarna få nyss om detta. Jag vet att det än en gång kan skada pokern om sådant här kommer ut i media. Men det är folk som honom jag berättar som verkligen förstör ryktet. Så bäst att låta detta bli en varning.

 

Jag kanske är paraniod, aja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de får väl bunkra upp med vapen och andra tillhyggen för att skydda sina pengar då.

 

haha, oldschool att alla sitter med varsin revolver ;)

 

"inga jälva höjningar hela tiden" låter ju seriöst. Kan tänka mig att det är folk med ungefär lika mycket kunskap om spelet som honom som kommer. Jag skulle inte oroa mig så mycket för en turnering, men blir det populärt bland "dumhuvudena" i staden så finns det en risk att ni stryker med/får ta smällen om polisen skulle slå till. Ni har dock alltid en fristad i Lessebo :)

 

Deltog han i lagpokern, då jag var där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, tack Largo.

 

Jo, som sagt kommer jag att filma hela sessionen och sedan låta en av mina polare springa in med polisuniform och skrämma upp dem lite.

Sedan säljer jag scoopet till Aftonbladet och jag är ekonomiskt oberoende för resten av mitt liv. :lol:

 

Nej, han var inte med i Lagpokern, han har inga vänner. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte varför du skulle göra något alls? Är du rädd för konkurrens? Vill du skydda dessa personer från att bli rånade? Vill du bara jävlas?

Till råga på allt, hör och häpna, så är han den första till att anmäla sig till vår egna turnering nu den 20:e.

Varför ska jag häpna när jag hör det?

 

Tillsvidare blir mitt råd i alla fall: Lägg dig inte i, låt honom anordna sin turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, hobbq. Det är så att den här lokalen ligger i vad vi kallar Kungshall, (slummen), och där samlas alla i gäng och sätter i skräck i stans korvstånd :lol:
Stämmer bra det! Som utflyttad Nybroit vill jag bara styrka detta påstående! På det glada 80- och 90-talet var det Kungshall man åkte till för att handla hembränt och öl av okänd härkomst! Att det nu omvandlats till spelhåla förvånar mig föga :lol:

 

Vet inte vad ni har för stadgar osv men om du är orolig för hur det ska gå får ni väl ha ett extrainkallat styrelsemöte och klubba att det bara får köras turneringar i lokalen med "höjningar hela tiden", trots att vissa individer kanske anser att detta är "orent spel" :lol:

 

/TF - Åkrahällskolan/ T3, Class of -95 Alumni

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gah. Vad är frågan? Tänkte att det vore skoj att svara på en poll, men ser liksom inte något att ta ställning till?

 

Tala honom till rätta? För vadå? Varför? Problemet är?

 

 

Allt jag ser är en anledning att poker borde ha en åldersgräns på ca 22 år.

 

 

Varför ökar rånrisken när HAN gör det? Kommer DU sprida det till rånarna alltså? Eller? Huh? Och var ligger problemet med att han är först att anmäla sig till er turnering?

 

Gudars. Har du personliga problem med en kille, prata om det med honom på rasten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...