Gå till innehåll

CC Gbg-Död hand, min pott?


Verbal__Kint

Recommended Posts

Var inne på CC Gbg i tisdags och lirade 500+100 turren då följande inträffar. Det var rätt tidigt och blindsen är väl 50/100 och jag tittar ner på AK och raisar upp den till 400. Får syn av en snubbe. Flop kommer 9 4 4. Check, check. Turn en 9:a. Jag betar 500, blixtsyn. River kommer 9 och kåken ligger på bordet. Jag checkar, den andre snubben steker lite och säger till sist check. Jag visar upp korten och han muckar sin hand.

 

Jag reagerade inte så kraftigt men jag ville ju se hans kort så dealern visar upp den AQ.

 

Frågan är om inte potten egentligen är min här? Visst han checkar verbalt men muckar sin hand efter det att jag visat upp min. Vad är korrekt här? Jag gjorde ingen sak av det och splittade potten med honom men det hade varit kul att veta vad som egentligen är rätt.

 

I övrigt så tyckte jag det var riktigt skoj förutom den oerhört branta strukturen som gjorde att det liknade frirulle poker redan efter första pausen, all in hela tiden. Jag placerade mig på 12:e plats av 60 efter att ha loosat AA mot 66 och KK mot Ax.

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Muckar han handen är den död. Han gjorde säkerligen misstaget att tro att korten du hade på handen spelade nån roll när båda spelar bordet.

 

Potten ska vara din. Att han checkar spelar ingen roll, han kunde lika gärna synat om du bettat. När det blir showdown visar du din hand först, slår han inte dig behöver han inte visa handen. Om hans hand slår dig eller vid ev. split så måste han visa handen, man kan inte vinna något av potten utan att visa båda korten vid en showdown. Muckar han så är hans hand död och har erkänner sig slagen (ganska dumt när det är en tydlig split).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock lite korkat att DU bad att få se handen... det kunde du ju väntat med tills du fick hela potten.

 

JollyTime har rätt, dealern skall döda handen först. Men när han/hon inte gör det, och du själv beratt få se handen, så får du skylla dig själv, då hade jag som TL dömt att handen spelade (om dealern inte dödat handen först alltså).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var dt inte så att innan du åkte ut så klonkade du

en 2-outare på river (en sexa) så du hade inte bara

otur... :D;)

 

Helt riktigt, men då var jag ju så shortstackad så det egentligen inte förbättrade min sits. Var ju i hyfsad tilt mode också. Men 6:orna var heta på vårt bord ellerhur? :D

 

Hur gick det för dig? Var det du som torskade 2 outarn mot mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock lite korkat att DU bad att få se handen... det kunde du ju väntat med tills du fick hela potten.

 

JollyTime har rätt, dealern skall döda handen först. Men när han/hon inte gör det, och du själv beratt få se handen, så får du skylla dig själv, då hade jag som TL dömt att handen spelade (om dealern inte dödat handen först alltså).

 

Korkat? Hmm jo kanske, men det kändes som att en sån miss kunde jag mycket väl själv gjort (man var ju hyfsat nervös i början) så det kändes som det mest rättvisa och mest humana att splitta iom att han faktiskt sa check. Jag var ju mest intresserad att se vad han hade för att se vilka kort han synar med preflop. Med lite mer rutin och säkerhet på regler kanske man hade hävdat sin rätt där men jag kände mig inte riktigt bekväm i den rollen vid detta tillfälle.

 

Det goa e att han jag splittade med vann en liknande pott senare då han satt med all in på shortstack och 2 andra betade i en sidepott mot varandra. Den ene lägger sig och den andre glömmer bort shortstack snubben (de satt på var sin sida av dealern) och muckar varpå han loosar hela potten trots att han hade bästa korten. Här var dealern stenhård och dödförklarade hans hand blixtsnabbt.

 

Man lär så länge man lever!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...