Gå till innehåll

Expekt, menar de allvar?


K_MaN

Recommended Posts

Se nedanstående mailkonversation, vilken komedi.....

 

--------------------------------------------------------------------

 

Skickat: den 5 januari 2006 01:35

Till: 'poker@expekt.com'

Ämne: urgent

 

Tonight while I was playing at a table at 00.55 I was reconnected. It said reconnected, network problems while I was in a big pot. I had 2 aces on the flop there was one ace. I raised another player and while raising the connection was lost. My signature is XXX. When I was reconnected a couple of seconds later I had lost the pot.

 

My question is, what you are going to do about this? My Internet operator is Bredbandsbolaget and I have not had any problems with them so my only conclusion is that you had the problems,,, You have to investigate this… Things like this can´t happen!! I have been playing on Expect for some time now and you have had several problems before, but nothing like this… the pot was at 181,5dollars when I raised with about 50dollars.

 

I cannot describe in words how furious I am. I have removed your poker client!

 

How are you going to compensate me?

 

----------------------------------------------------------------------

 

Från: Support - Poker [mailto:poker@expekt.com]

Skickat: den 5 januari 2006 07:47

 

Dear Customer,

Thank you for your e-mail.

 

We are aware of the fact that you might have experienced a lag in the system when you were playing poker. Tain poker network has been informed about the situation and the matter is now solved. Please try login the poker client again.

 

If you are of the opinion that this problem has cost you money directly in a certain hand, please get back to us with the amount for this certain hand, Table name and your Alias (screen name) and we will request Tain Poker to thoroughly investigate the matter.

You will find this information by clicking on "Account">"Transactions History", when you are logged into your poker client.

 

Regards

Ian Galea

Poker Support

Expekt.com Ltd.

 

----------------------------------------------------------------------

 

To: "poker@expekt.com"

 

The table was a 1,5/3 Dollar table. It was the 5 of January 00.55. My Alias is XXX.

 

During the disconnection I lost about 150 Dollars. I had two Aces on the hand and there came one ace at the flop, so I had three of a kind. YOUR networkproblem cost me 150 Dollars but the pot was much bigger, about 350 Dollars…..

 

----------------------------------------------------------------------

 

Från: Support - Poker [mailto:poker@expekt.com]

Skickat: den 10 januari 2006 23:00

 

Dear customer,

 

Thank you for your e-mail

 

You lost your money on a play money table.

Regards,

 

Thomas Jonsson

Poker Support

Expekt.com Ltd.

 

----------------------------------------------------------------------

 

To: "'Support - Poker'" <poker@expekt.com>

 

Is this some kind of a joke??

 

Read the whole mail I wrote you!!!

 

I am getting standard answers from you and now you are trying to tell me that it was play money….

 

This is really badwill for you.

 

I want the the one who is responsible for the customer support to contact me at 0046XXX.

 

----------------------------------------------------------------------

 

Från: Support - Poker [mailto:poker@expekt.com]

Skickat: den 11 januari 2006 10:06

 

Dear Customer

 

We have investigated this matter and have credited your account with $281.50 - the final potsize.

 

I want to express our apologises for this situation and wish you best of luck with your games.

 

Best regards,

James Johnson

Poker Support

Expekt.com

 

----------------------------------------------------------------------

 

Snacka om snabba vändnigar..... från Play money till nästan 300 dollar :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bedrövligt, tur att du nu fick pengarna. Att ange playmoney...jag slutade spela på expekt för ett par månader sen pga av supporten som vägrade göra en utbetalning tillbaks till mit neteller pga av att jag ej omsatt pengarna enligt dem, jag hade då haft pengarna på expekt i 3 månader o spelat varje dag.

 

Till slut bad dem om ursäkt, dem hade sett fel. Sen dess avinstallerade jag skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan för att jobba på suppport, kan inte vara lätt må jag säga

Skönt att det blev rätt till sist, men för att hjälpa supporten så nämn gärna Hand ID så blir det lättare för dem och mindre risk för misstag

 

 

Har för mig det står på Expekts sida att vid problem lämna användar nick plus Id nummer (står när du loggar in på hemsidan) och Hand ID

 

Det är inte lätt för dem att veta vem du är om du inte ger dem fullständiga uppgifter och då blir det lätt fel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår om pulsen måste gått upp en aning där...! :-o Bra att det löste sig fint! Heder åt supporten ändå att erkänna att man gjort ett misstag och att kompensera ordentligt. Man måste förstå att de har det körigt så skicka alltid handID om det går! :)

 

Absolut fint av dem att kompensera med en ersättning. Borde självklart ha skickat med handID och bordsnamn....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte vad alla menar med: fiiiiint att ersätta dig.

 

 

Det är ju för fan skandal att detta ska hända!

 

Först så kanske han hade vunnit mer än den potten...och sedan att behöva hålla på med allla dessa mail för att få tillbaka sina pengar!

 

Tycker att det hade varit mer rätt att han hade fått sina pengar, plus en kompensation på samma summa som potten!

 

Nej, jag är så trött på Expect så jag svimmar, har själv råkat ut för detta tre gånger men inte fått en dollar tillbaka trots massor av mail!

 

Behöver jag säga att jag har slutat spela på Expect.

Jag blir bara så upprörd när jag läser att det fortfarande är så mycket strul!

BOJKOTTA EXPECT NU!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skall vara "glad" att du fick ersättning. I normala fall ersätts inte dylikt. Men Expekt är ju inte normalt.

 

Håller med dig, har flera andra kompisar som blivit drabbade av liknande händelser men de har aldrig blivit ersatta trots ett antal mail fram o tillbaks... undrar om deras tabbe om att jag spelade på Playmoney hade nåt med det hela att göra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liknande händelse hände mig, ioförsig för ett bra tag sedan, jag hade samma mejl konversation som du, Dock slutade med att de hänvisade till kort och gott, att det var tråkigt att jag tappade kontakten med servern mitt i en hand

 

men vi fortsätter sitta med armarna i kors...

 

Saknades bara att de skrivigt Ps, but feel free to make another deposit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett site, så är det faktiskt inte alltid sitens fel att man förlorar kontakten, den kan vara din provider eller någon av alla mellanhänder som ligger mellan din dator och sitens spelserver, och det är du som spelar som ansvarar för alla fel från din datorn ändra fram till spelservern, så det är inte helt otroligt att det är "ditt eget fel" när disconneciton eller lagg uppstår (gäller de stabilare nätverken och siterna dvs, de som har kända problem har problem). Att det sedan är för trist när sån skit händer och det är din provider eller vem d nu är, som är kass så är det lika trist för de...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skadast

skillnaden är ju att killen i den artikeln verkligen spelade på playmoney bord men var för dum för att fatta det.

 

Hehe... jag är inte riktigt lika säker på det.

Från Aftonbladet:

 

"Till slut visade det sig att ett fel i pokerprogrammet gjort att Peter Johansson spelat med fun money, låtsaspengar.

- Trotsatt vi testar våra system grundligt kan vi aldrig garantera att systemen fungerar med alla andra mjukvaror på marknaden, säger Pär Jonsson, produktchef på B2B-poker."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...