Ugrath Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Hej, Blir lika konfunderad varje gång folk check synar flop för att sedan trycka på rejält på turn. Vad är anledningen till detta (vad vill dom uppnå)? Inkluderar ett exempel så ni förstår vad jag menar. Game # 216164677 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Jodar" Game ended 2006-01-12 14:29:47 GMT+01:00 Players: SuddensAss (EUR 107,44 in seat 2) Guinness12 (EUR 90,50 in seat 3) sapporo (EUR 94,45 in seat 4) gaja487 (EUR 61,78 in seat 5) TT_KING (EUR 27,19 in seat 6) Dealer: Guinness12 Small Blind: sapporo (0,50) Big Blind: gaja487 (1,00) Guinness12 was dealt: 3h - 3c TT_KING Fold SuddensAss Fold Guinness12 Raise (3,50) sapporo Fold gaja487 Raise (5,00) Guinness12 Call (2,50) Flop 6s - Ac - Td gaja487 Check Guinness12 Bet (6,00) gaja487 Call (6,00) Turn 6s - Ac - Td - 2s gaja487 Bet (25,00) Guinness12 Fold gaja487 Payback (25,00) gaja487 didn't show hand gaja487 wins: EUR 23,30 Rake: EUR 1,20 Citera
Cyntax Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Ursäkta men .... Du har par i 3'or och trycker in 25€? Din fi har A med kass kicker och tror du har två par/triss eller A med bättre kicker... om jag förstått detta rätt så tycker jag att det är du som är token i sällskapet! Citera
elvis77 Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Ursäkta men .... Du har par i 3'or och trycker in 25€? Din fi har A med kass kicker och tror du har två par/triss eller A med bättre kicker... om jag förstått detta rätt så tycker jag att det är du som är token i sällskapet! Ursäkta men....du får nog läsa om.. Citera
MrBubbs Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 ursäkta men cad är problemet? Citera
Cyntax Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Ursäkta men .... Du har par i 3'or och trycker in 25€? Din fi har A med kass kicker och tror du har två par/triss eller A med bättre kicker... om jag förstått detta rätt så tycker jag att det är du som är token i sällskapet! Ursäkta men....du får nog läsa om.. Är jag token? Vad läste jag för fel? Citera
Donner Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Ursäkta men .... Du har par i 3'or och trycker in 25€? Din fi har A med kass kicker och tror du har två par/triss eller A med bättre kicker... om jag förstått detta rätt så tycker jag att det är du som är token i sällskapet! Ursäkta men....du får nog läsa om.. Är jag token? Vad läste jag för fel? Det är Fi som trycker... Citera
Ugrath Postad 12 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2006 Det är fi som trycker in 25 euro på turn. Jag undrar bara varför han gör det. Han måste ju vilja ha syn? Citera
Fred7 Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Generellt sett är det kanske ett dåligt spel, men om han bara gör det någon gång ibland kan det ju snarare kallas irrationellt. Nu vet jag inte hur spelet varit vid det här bordet, men visar folk prov på någorlunda spelkvalité så kan det ju vara ett bra råd att inte alltid agera exakt likadant i en viss typ av situation. Citera
Donner Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Hej, Blir lika konfunderad varje gång folk check synar flop för att sedan trycka på rejält på turn. Vad är anledningen till detta (vad vill dom uppnå)? Inkluderar ett exempel så ni förstår vad jag menar. Jag fattar ingenting vad du menar varken med eller utan exempel. Vad är det som är donkbeten? I ditt exempel så synar Fi din bet på floppen och gör sedan en pottbet på turnen. Antagligen så har han en hand och värdebetar. Vad är det som är konstigt med det? Hade han ingen hand så lyckades han ju bluffa bort dig. Vad folk vill uppnå är ju såklart att vinna potterna. Citera
Ugrath Postad 12 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2006 Jag fattar ingenting vad du menar varken med eller utan exempel. Vad är det som är donkbeten? I ditt exempel så synar Fi din bet på floppen och gör sedan en pottbet på turnen. Antagligen så har han en hand och värdebetar. Vad är det som är konstigt med det? Hade han ingen hand så lyckades han ju bluffa bort dig. Vad folk vill uppnå är ju såklart att vinna potterna. Du brukar alltså CHECKA på flop, SYNA ett bet. Sedan på turn BETA ut direkt? Om du nu spelar så kan du väl förklara poängen med det? Citera
Hume Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Hej, Blir lika konfunderad varje gång folk check synar flop för att sedan trycka på rejält på turn. Vad är anledningen till detta (vad vill dom uppnå)? Inkluderar ett exempel så ni förstår vad jag menar. Jag fattar ingenting vad du menar varken med eller utan exempel. Vad är det som är donkbeten? I ditt exempel så synar Fi din bet på floppen och gör sedan en pottbet på turnen. Antagligen så har han en hand och värdebetar. Vad är det som är konstigt med det? Hade han ingen hand så lyckades han ju bluffa bort dig. Vad folk vill uppnå är ju såklart att vinna potterna. Donkbeten är att han bara check/callar på flopen för att sedan, till synes omotiverat, beta på turn. Citera
Sylwester Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Jag fattar ingenting vad du menar varken med eller utan exempel. Vad är det som är donkbeten? I ditt exempel så synar Fi din bet på floppen och gör sedan en pottbet på turnen. Antagligen så har han en hand och värdebetar. Vad är det som är konstigt med det? Hade han ingen hand så lyckades han ju bluffa bort dig. Vad folk vill uppnå är ju såklart att vinna potterna. Du brukar alltså CHECKA på flop, SYNA ett bet. Sedan på turn BETA ut direkt? Om du nu spelar så kan du väl förklara poängen med det? Poängen är väl just att det blir ganska svårt för dig att sätta honom på en specifik hand. Citera
Donner Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Jag fattar ingenting vad du menar varken med eller utan exempel. Vad är det som är donkbeten? I ditt exempel så synar Fi din bet på floppen och gör sedan en pottbet på turnen. Antagligen så har han en hand och värdebetar. Vad är det som är konstigt med det? Hade han ingen hand så lyckades han ju bluffa bort dig. Vad folk vill uppnå är ju såklart att vinna potterna. Du brukar alltså CHECKA på flop, SYNA ett bet. Sedan på turn BETA ut direkt? Om du nu spelar så kan du väl förklara poängen med det? Har jag slowspelat ett floppat set eller A-höga två par och tror du kommer att checka turn så, ja, jag betar ut direkt på turn. Citera
busen Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Jag fattar ingenting vad du menar varken med eller utan exempel. Vad är det som är donkbeten? I ditt exempel så synar Fi din bet på floppen och gör sedan en pottbet på turnen. Antagligen så har han en hand och värdebetar. Vad är det som är konstigt med det? Hade han ingen hand så lyckades han ju bluffa bort dig. Vad folk vill uppnå är ju såklart att vinna potterna. Du brukar alltså CHECKA på flop, SYNA ett bet. Sedan på turn BETA ut direkt? Om du nu spelar så kan du väl förklara poängen med det? Poängen med att beta ut direkt, som jag ser det, är att det fungerar som en stopbet. Man ser om du har en hand, men har samtidigt möjligheten att vinna potten direkt. Bra spelat av fi tycker jag. Citera
Recommended Posts