Gå till innehåll

Problem med trådlöst nätverk


xaesar

Recommended Posts

Jag har två datorer, en laptop och en stationär och använder en trådlös 3com-router för att slippa dra kablar tvärs över lägenheten.

Dock så har det fungerat allt annat än felfritt, något som kan vara väldigt frusterande, speciellt när man sitter med nötfärgen och ska syna en all-in.

Problemet är att anslutningen bara dör, ibland helt random men ofta när jag kör igång nåt bandbreddskrävande program (torrent-klient etc).

När jag kör World of Warcraft (ett spel) på min stationära så kopplar det ifrån oftare än vanligt.

Ofta behöver jag bara vänta 10-30 sek för att det ska koppla upp igen, men det e j*vligt jobbigt ändå.

Har uppdaterat routerns firmware, kör inte på default-port (11) för wlan, routern står 5 meter från datorerna, och det är så gott som fri sikt mellan routern - mottagaren.

 

Någon som har haft liknade problem?

Någon som har en lösning på detta problem?

 

Är evigt tacksam till den som kan hjälpa mig!

 

Mvh Gustav

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet ligger i att dom flesta routers har en begränsning på anslutningar samtidigt på 255 st ..

 

Har haft samma problem med både netgear och d-link och kan gissa de är lika på 3com , enda lösningen för mig var att köpa en ren accesspukt som inte har inbyggd router.

 

köpte en Linksys wap54g sen dess har allt fungerat klockrent (tankar torrents som en tok)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...