Bergenbauer Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 Lirade nyss en SnG $10 på Ladbrokes. (5 seat) "Rekrapmas" är lös och lite smått galen. Höjer på varje hand osv.. Här är iaf handen i fråga: (sista handen) ** Game ID 401153678 starting - 2006-01-11 18:27:12 ** Spiez [Hold 'em] (200.00|400.00 No Limit - STT) Real Money - Bergenbauer sitting in seat 2 with $4360.00 [Dealer] - Rekrapmas sitting in seat 5 with $2840.00 Rekrapmas posted the small blind - $100.00 Bergenbauer posted the big blind - $200.00 ** Dealing card to Bergenbauer: , Rekrapmas raised - $400.00 Bergenbauer raised - $800.00 Rekrapmas called - $800.00 ** Dealing the flop: , , Rekrapmas went all-in - $2140.00 (Känns direkt som en bluff) Bergenbauer called - $2140.00 Rekrapmas shows: , ** Dealing the turn: ** Dealing the river: Bergenbauer wins $5880.00 from the main pot Gjorde jag rätt som synade hans all-in? Eller skulle jag ha ställt in pre? * RP, la till "NLT - SnG" - QoS * Citera
ATIX Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 Enligt min mening så kan man väl lika bra göra slut på eländet om man har ett ess och den andre är lös som fasiken.. lite gamble men du riskerar ju inte att åka ut så i SnG vid detta läge anser jag att det är rätt, dock är jag en usel turneringsspelare.... hade det varit cashgame vore det skottpengar på dig Citera
Bergenbauer Postad 11 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2006 Ja, det kan jag hålla med om! Hatar att hamna heads up mot en galning.. Dom brukar ju ha en förmåga att klonka i rätt läge.. Citera
noname13 Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 nej jag skulle lagt och tagit han senare du hadeinte mycket som talade för dig på floppen vad 3 outs? och inte ens då kanske sen skulle jag inte höjt med den handen. Citera
Bergenbauer Postad 11 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2006 Nej det är ju klart.. Man ska ju sitta å vänta på AA och KK innan man höjer pre-flop när man är heads up i en SnG. Citera
noname13 Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 precis AA eller KK annars fold, blindsen var låga vet inte varför du hade så bråttom att sätta dit honomdu kunde lugnt väntat in en bättre hand speciellt när du vet att han kommer syna eller gå all in ofta. Citera
Ruterkung Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 Jag hade ställt in preflop och hade jag inte det hade jag synat all in där Citera
Bergenbauer Postad 12 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2006 precis AA eller KK annars fold, blindsen var låga vet inte varför du hade så bråttom att sätta dit honomdu kunde lugnt väntat in en bättre hand speciellt när du vet att han kommer syna eller gå all in ofta. Jag skrev ju den här tråden för att få kommentarer, så jag tackar och tar emot! Men sen å andra sidan så kan man ju inte sitta och vänta på sina drömhänder heller.. Särskilt när blindsen ökar var 8:e hand. (Eller nåt) Citera
Kotoryu Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Jag hade ställt in preflop och hade jag inte det hade jag synat all in där Äntligen ett vettigt råd. Citera
Bergenbauer Postad 13 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2006 Jag hade ställt in preflop och hade jag inte det hade jag synat all in där Äntligen ett vettigt råd. Hade jag ställt in pre, så kanske fi hade lagt sig. Men man vet ju aldrig. 9 8 off är ju en kanon hand att höja med från början! Eller inte.. Citera
-PK- Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Jag hade ställt in preflop och hade jag inte det hade jag synat all in där Äntligen ett vettigt råd. Hade jag ställt in pre, så kanske fi hade lagt sig. Men man vet ju aldrig. 9 8 off är ju en kanon hand att höja med från början! Eller inte.. Det är väl bra att höja med typ alla händer heads up?.. Citera
Macallan Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Självklar syn. Få spelare betar på den floppen (högt kort och lågt par) om de har träffat. Floppar som J55, K44 och A66 är väldigt bluffvänliga (det är svårt att syna utan att ha träffat, något de flesta verkar ha fattat). Detta går givetvis att utnyttja, bluffa bluffaren - check-raise eller raise (beroende på position) kommer väldigt ofta vinna potten direkt (förutsätter givetvis att Fi inte ställer in). Citera
Ruterkung Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Jag hade ställt in preflop och hade jag inte det hade jag synat all in där Äntligen ett vettigt råd. Hade jag ställt in pre, så kanske fi hade lagt sig. Men man vet ju aldrig. 9 8 off är ju en kanon hand att höja med från början! Eller inte.. Men det är ju bra att han lägger sig, om han nu är så dum. Komemr itne ihåg stackarna men han hade väl ca 2,5K och du 4,5K, om han då miniraisar och sen foldar är det ju guld för dig. Kotoryu, jag ger bara vettiga råd Citera
Björnerik Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Ställ in preflop och folda när han trycker på floppen. Min åsikt... Citera
Thmsy Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Preflop skulle jag ställt/synat allin men inte efter den tomma floppen. Nog för att spelaren är en galning men med A högt känns det dumt att riskera stacken imo. Citera
Bergenbauer Postad 13 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2006 Ställ in preflop och folda när han trycker på floppen. Min åsikt... Lätt att lägga sig när man ställt preflop? Citera
Recommended Posts