Hristo Postad 7 April , 2004 Rapport Share Postad 7 April , 2004 Killer Poker Online: Crushing the Internet Game - någon som har läst denna bok? Funderar på att köpa den. Eftersom jag spelar low limit fixed så tror jag inte att en bok som Sklandskys Advanced players gör så mycket nytta, den funkar helt enkelt inte på 0.5/1 borden...loosade idag mot en kille som hade A2o i sen position, jag höjde preflop med pocket QQ, han floppade par i tvåor och när A kom turn och han höjde lade jag mig, han fick kåk, A´s over 2´s. Han skulle ju inte ens lira den handen!!! //H * Ändrar lite i rubriken - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KJP Postad 7 April , 2004 Rapport Share Postad 7 April , 2004 hahaha, ja jag har förståelse för din frustration, men det är ju sånna spelare som du tjänar $$ på! winning low limit poker av lee jones är en bra bok för låg-limit spel! internet texas hold'em av matthew hilger ska va bra också (har inte läst den... väntar på att den skall dimpa ner i brevlådan..) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 7 April , 2004 Rapport Share Postad 7 April , 2004 Alltså, var inte så säker på att det spelas bättre starthänder på högre limits. Jag har spelat 300NL där folk backat upp A4o med hela sin stack. Inte för att de vann eller så, men jag har sett det hända... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NoSense Postad 7 April , 2004 Rapport Share Postad 7 April , 2004 Det är en läsvärd bok Hristo.. Mycket av det han säger är klokt och genomtänkt. Kaptilet om PL och NL är inte mycket att hurra för, men det var ju inte det du var ute efter så... KÖP! Dessutom har killen (John Vorhaus) skön humor, så det var ett nöje att läsa boken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hristo Postad 8 April , 2004 Författare Rapport Share Postad 8 April , 2004 KJP, jag har de böckerna redan och kan bara stämma in, de är riktigt bra båda två. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zlicka Postad 12 April , 2004 Rapport Share Postad 12 April , 2004 Killer Poker Online: Crushing the Internet Game - lätt den sämsta pokerboken jag har läst. Givande komentarer som "spela där du tjänar mest" bygger den på *doh* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NoSense Postad 12 April , 2004 Rapport Share Postad 12 April , 2004 Så vad är problemet zlicka? Varför ska man INTE spela där man vinner mest? Tycker du det e roligt att spela där du känner sig som en liten jävla fisk eller? Han tycker även man ska skriva upp namnen på fisken så man jaga dom ordentligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 12 April , 2004 Rapport Share Postad 12 April , 2004 Problemet är väl att han ger ganska uppenbara råd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 13 April , 2004 Rapport Share Postad 13 April , 2004 Är man ny så är det en hyfsad bok, råden är ganska uppenbara osv men kan möjligen ge ett par insikter som annars kan ta viss tid att uppleva/inse... Däremot finns det bättre böcker... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hristo Postad 13 April , 2004 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2004 Verkar inte vara en bok för mig då, efter som jag redan har Hilgers Internet Texas samt WLLTH...får leta vidare helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zlicka Postad 14 April , 2004 Rapport Share Postad 14 April , 2004 jo det var min poäng, råden är så uppenbara att vem som helst utan några pokerkunskaper redan använder sig medvetet eller omedvetet av dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 14 April , 2004 Rapport Share Postad 14 April , 2004 mer en bekräftelse på de observationer man själv gör mer eller mindre. inte helt fel det heller, men inget att satsa på om man saknar böcker som NL & PL limit av Ciaffone, eller deras Mid Limit bok etc Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ormen Postad 15 April , 2004 Rapport Share Postad 15 April , 2004 Jag har läst "cruching..." . Hela boken bygger på att man ska föra anteckningar om spelare, spelställe, tider, vad specifika spelare gör för misstag osv, osv. Det är ju iochförsig ett bra råd, ett bra statistiskt underlag hjälper den fiskigaste fisk att se vart läckorna är och vart man ska spela. Men, att bygga en hel bok kring detta känns lite tunt. Som någon skrev ovan, visst är den ganska roligt skriven men några nya fantastiska insikter ger den ej. ...men för all del, jag kan ha fel (iklädd svart galon överrock) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fat_joe Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 OT: nån som läst "Poker på nätet av Glenn McDonald" ,och vad tycker ni om den ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 fat_joe, varför inte leta reda på boktråden för nämnda bok? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Guts Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Skippa "killer" o tjacka Hilger o Lee istället. //Guts Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Quper Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 loosade idag mot en kille som hade A2o i sen position, jag höjde preflop med pocket QQ, han floppade par i tvåor och när A kom turn och han höjde lade jag mig, han fick kåk, A´s over 2´s. Han skulle ju inte ens lira den handen!!! ett tips, kör inte på prima näverket, då händer sånt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 loosade idag mot en kille som hade A2o i sen position, jag höjde preflop med pocket QQ, han floppade par i tvåor och när A kom turn och han höjde lade jag mig, han fick kåk, A´s over 2´s. Han skulle ju inte ens lira den handen!!! ett tips, kör inte på prima näverket, då händer sånt! Ja att folk spelar dåligt vill man ju undvika, man kanske råkar plussa.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 29 Juni , 2005 Rapport Share Postad 29 Juni , 2005 Ja att folk spelar dåligt vill man ju undvika, man kanske råkar plussa.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
raptorjr Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Någon som skaffat vol 2 av denna bok och har en åsikt om den? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Killerböckerna var mina absolut första pokerböcker, hyfsat skoj att läsa. Helt övertygad om att killen förlorar på limitpoker på nätet och whinar i chatten, han "skriver för att lära sig" och jag lärde mig inte ett skvatt. Han är dock en hyfsat underhållande författare. t ex: Sätt upp tankeregler för dig själv som limpa ALDRIG AA, du blir bara utdragen. Testa att nästa session folda alla pocketpar 88 och neråt (detta i riktigt fiskiga FL-spel) eftersom du måste ha minst 6 motståndare för att ha odds att gå med och även om du träffar set kan nån träffa nåt ännu bättre och jag tiltar sönder på när jag blir utdragen. Ungefär... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts