Gå till innehåll

Jag tömmer mitt konto när jag är full!


dewe66

Recommended Posts

Känner igen det där, ibland e suget på poker nått absurt stort när man kommer hem ifrån krogen av någon anledning. Man vill väl tjäna in den där lusentappen man la på drinkar eller nått. Man sitter med slagsida i stolen och kisar på korten med ena ögat, men ändå skall det spelas.

 

Bankrullen sjönk med 4 siffriga belopp på detta i somras och jag fick verkligen lida för mina utekvällar, till slut blev jag oerhört förbannad på mig själv tänkte "aldrig mer", sen i september har jag trots att jag varit minst sagt dimmig när jag kommit hem lyckats behålla lite av min normala disciplin, jag tillåter mig fortfarande att spela för att stilla pokerhungern men bara på NL20 och inget annat. Hur konstigt det än låter har detta funkat, och även om jag förlorar ett par inköp så känns det inte dagen efter.

 

Det bästa är givetvis att inte ens sätta på datorn när man kommer hem, men jag vet inte om jag nånsin kommer att uppnå denna nivå av självbehärskning.

 

Tipset (som har funkat för mig) är sålunda

1. Banka in ett "tänk" i skallen när du e nykter, sitter något tillräckligt djupt i min hjärnbark så finns det kvar även under alkoholpåverkan.

 

2. Om du tvunget måste spela, se till att spela på den absolut lägsta nivån som erbjuds. (gärna 0.01/0.02 om din site erbjuder)

 

3. Strunta i att gå ut några helger och vänd på situationen, spela mot andra som kommer hem från krogen för du är sannerligen inte ensam.

 

/Andy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu vet jag hur tonen är i detta forum.

Hoppas att du inte låter några enstaka individer påverka din bedömning av forumet. Det finns faktiskt ganska gott om folk som har mycket vettigt att bidra med. Övriga får du helt enkelt försöka att bortse från och ignorera. Det gör jag.

Jo jag såg det senare, det kom en del bra tips. Så de andra hamnar under humor, lite roliga va dom väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag såg det senare, det kom en del bra tips. Så de andra hamnar under humor, lite rolga va dom väl. Fast det sämsta va, sluta dricka sprit, går det? :)

Okej då, drick så mycket sprit att du inte kan spela poker när du kommer hem. Kan tänkas leda till annan problematik iofs.

 

Lite mer seriöst så är det ju ett alternativt att spela andra spel än poker eller microstakes istället. Annars kan du ju lägga patiens eller jobba på att tilta folk i något FPS-spel.

 

Spela bort $25-30 på poker efter krogen är ju iaf bättre än att spela bort dom på krog Black Jacken...På pokern KAN du ju iallafall vinna =)

Beror ju på hur starkt ens fyllespel är. Jag kan komagrinda fulltablefixlimit med +EV även om jag inte kan stå på benen eller hålla ögonen öppna, men lirar jag HU big bet på fyllan så rinner pengarna iväg jäkligt mycket snabbare än om jag skulle suttit och dunkat bort 60 kronors bet på krogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag såg det senare, det kom en del bra tips. Så de andra hamnar under humor, lite rolga va dom väl. Fast det sämsta va, sluta dricka sprit, går det? :)

Okej då, drick så mycket sprit att du inte kan spela poker när du kommer hem. Kan tänkas leda till annan problematik iofs.

 

Tro mig. Det är RIKTIGT svårt. Det är faktiskt inte helt omöjligt att spela två bord med hela rullen ute även om man ser dubbelt/trippelt...

 

Mitt tips är att föra över pengarna till en polare som spelar poker när du ska ut och vet att du kommer komma hem rejält packad.

 

Att spela billiga MTT:s fungerar - ända tills du inser att du är chipleader och nyss tagit dig in the money och därför kan spela lite cashgame och lite höga SnG's samtidigt, eftersom du ändå kommer vinna förstapriset på 1000 dollar. Självklart vinner du inte förstapriset på 1000 dollar, utan får kanske 10 dollar för besväret samt en tom bankrulle på allt sidoslask...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa är om man sitter hemma hela kvällen o blir full o fylleslaskar. Då kan man i alla fall trösta sig någorlunda dagen efter med att man kanske hade bränt mer stålar på limousin, blackjacken och drinkar åt alla snygga kvinns om man varit ute.

Jo dom kvällarna är bäst, sitta å smutta på några öl och poker.

Poker spelandet har gjort att jag faktiskt fått bättre ekonomi. Vinner jag - NÄ men inte 8 Guinness och taxi mm den kvällen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att man hade haft alkolås på datorn är vi nog rätt många som önskat på bakfyllan. Jag är mer en berätta för alla på msn-listan vad man egentligen tycker om dem i zombietillstånd, ibland önskar man att man hellre spelat bort 100 dollar än skrivit det man läser i loggarna ;).

 

 

Telefonen borde också ha alkolås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att man hade haft alkolås på datorn är vi nog rätt många som önskat på bakfyllan. Jag är mer en berätta för alla på msn-listan vad man egentligen tycker om dem i zombietillstånd, ibland önskar man att man hellre spelat bort 100 dollar än skrivit det man läser i loggarna ;).

 

 

Telefonen borde också ha alkolås.

 

Absolut. Uppmaningen "Don't drink and drive" borde helt klart utökas med de lika viktiga "Don't drink and dial" och nu också "Don't drink and deal"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har nu hänt två gånger, kommit hem efter en pub runda öppnar spelkienten och tömmer mitt konto efter en kort stund.

Jag spelar helt enkelt skit, om jag äns ser korten.

Nu rör det sig inte om så mycke pengar, ca $25-30

Men det är trisst när man nästa dag ser saldo $ 0.63

Som tur är har jag iaf satt spärren på insättning till $100 / månad på de siter som har denna funktion. (Det borde ALLA siter ha)

 

Annars är det roligt att spela när man är konsentrerad.

 

/Dennis

 

Du har i allafall tur att du vet om dina brister. ;)

 

En morgon ringde en kille till mig och sa att, någon har tömt hans konto i natt, han var ganska upprörd över att pokersaiten kunde vara så jävlig.

Eftersom jag antog att han måste ha fel så lotsade jag honom genom handhistoriken, inga fel hittades innan jag kom på att han gillar turneringar när promillen börjar stiga.

Mycket riktigt när vi kollade turneringshistoriken hade han bränt rullen på dyra sng.

Sista handen gick han all in med 73o. :shock:

 

Det är inte lätt att sluta fylleslaska när man inte ens vet om att man gör det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bor ihop med en sambo, se till att denne hindrar dig. Är du en självständig singelkille (vilket pokern kan leda till om du inte är det....), så se till att du hittar någon trevlig dam att spela klädpoker med, så slipper du problemet. Tiltar du med henne är det inte värre än att du är naken först....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...