psychologically loose Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 Hur många 10 pers sit'n'goes bör man ha spelat innan man kan konstatera om man sannolikt är en vinnande/förlorande spelare? Har för mig att någon statistiker har sagt att man vid en telefoninterjuv enbart behöver fråga 1000 personer innan man börjar närma sig sanningen - men det känns som att variansen är mindre i mitt fall, eller? Citera
Fysikern Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 Du BÖR se en trend efter så få spelade SnG som kanske 20-30 st, även om det inte är säkert att du är en vinnande/förlorande spelare efter det lilla urvalet, bör definitivt en trend ses. Citera
Hjort Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 Hur många 10 pers sit'n'goes bör man ha spelat innan man kan konstatera om man sannolikt är en vinnande/förlorande spelare? Beror på hur säker du vill vara. Det är också väldigt stor skillnad på att konstatera att man är 95% säker på att man är en vinnande spelare och att konstatera med 95% säkerhet hur mycket man vinner. Citera
psychologically loose Postad 17 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2004 Okay, låt oss säga att jag enbart vill konstatera om jag är en vinnande spelare eller ej - med säg 80% säkerhet. Jag har spelat 22st SNG:s och ökat mina pengar med 600%. Är jag nästa Doyle Brunson eller är det för tidigt att åka till Vegas? Citera
Beachjohan Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 600% säger ju ingenting. Hade du tex 6$ på kontot. så har du 42$ nu. Det är lite för dåligt för vegas hade jag sagt hade du därimot 100$ och spelat upp dig till 700$ på endast 10+1$ då är det rätt imponerande Men efter 22 gånger (med de resultat) borde du ändå kunna vara säker på att du inte kommer förlora allt för mycket. Men bara för att du är en vinnande spelare på en SnG nivå betyder ju det inte att du är det på en högre. Skaffa tex pokerchart, hyffsat statestik program. Så slipper du sitta och räkna för "hand". http://www.pokercharts.com/ Citera
psychologically loose Postad 17 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2004 Okay, jag avbokar biljetten så länge då... Tack för råden. Citera
Beachjohan Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 Ja det är ju lite riskabelt att säga upp sig från jobbet, sälja huset och dra till vegas efter 22 SnG. Men varför inte? friskt vågat hälften vunnet. Och i vegas kan man vinna mycket Citera
jezaja Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 hade du därimot 100$ och spelat upp dig till 700$på endast 10+1$ då är det rätt imponerande Smile Vill bara säga att det är ingen större match o plussa på billiga SnGs, jag gjorde mina första $600 på 5-0.5 sngs på UB. Det tar massa tid men det går sakta uppåt. Citera
Beachjohan Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 [Vill bara säga att det är ingen större match o plussa på billiga SnG Det håller jag med om. Mycket döda pengar i SnG, många gör allt för att dubbla upp tidigt osv. Men att plussa så mycket på endast 22 ggr på 10$+1$ hade inte varit lika enkelt. Citera
Morbo Postad 18 Oktober , 2004 Rapport Postad 18 Oktober , 2004 Om Dynasty kunde så kan du. Sätt igång och packa och boka en sista-minuten till Vegas! Citera
Beachjohan Postad 18 Oktober , 2004 Rapport Postad 18 Oktober , 2004 Om Dynasty kunde så kan du. Sätt igång och packa och boka en sista-minuten till Vegas! Dynasty? Klart man kan, men riskerna är knappast värda vinsterna. Om man inte redan har gott om $$$ Citera
psychologically loose Postad 18 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2004 Hur mycket anser ni att man ska gå plus/SNG i procent av inköpet (+raken). Jag ligger på ynka 20% nu men har spelat riktigt illa vid ett antal tillfällen. Citera
Hjort Postad 18 Oktober , 2004 Rapport Postad 18 Oktober , 2004 Hur mycket anser ni att man ska gå plus/SNG i procent av inköpet (+raken). Jag ligger på ynka 20% nu men har spelat riktigt illa vid ett antal tillfällen. Det är bra med 20%. Jag tror det är väldigt få spelare, om ens någon, som kan vänta sig bättre än 50%. Ok du spelar mot ultratomtar, men +20% per turnering är ändå en bra siffra. Citera
Kidder Postad 19 Oktober , 2004 Rapport Postad 19 Oktober , 2004 Jag har sen Mars i år spelat 117 SnG. 46 ggr har jag varit ITM 71 ggr har jag varit OTM (outside the money, kan man säga så?) Jag har mest spelat 5 och 10$ och först nu i slutet hoppat på 20$, vilket jag upplever som en väsentlig skillnad, betydligt tuffare. 71 h totalt och en snittlön på 1$/h Bra eller dåligt?? Citera
Papa Kubo Postad 19 Oktober , 2004 Rapport Postad 19 Oktober , 2004 71 h totalt och en snittlön på 1$/h Bra eller dåligt?? Drygt sju kronor i timmen. Jag antar att du sagt upp dig från jobbet/slutat skolan för länge sen. Citera
Kidder Postad 19 Oktober , 2004 Rapport Postad 19 Oktober , 2004 71 h totalt och en snittlön på 1$/h Bra eller dåligt?? Drygt sju kronor i timmen. Jag antar att du sagt upp dig från jobbet/slutat skolan för länge sen. Jajamän, vet du hur gott det är med nudlar.... Citera
Recommended Posts