chlu Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Button här har 60/0/2.2 efter ca 20 händer. Jag hade inte sett några mystiska moves från honom. Ska jag syna ner i stället för 3-beta? Ska jag lägga mig efter att det har blivit cappat trots den stora potten? Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is MP with A:heart:, A:diamond:. 1 fold, Hero raises, CO calls, Button calls, 1 fold, BB calls. Flop: (8.50 SB) 3:heart:, 4:club:, T:heart: (4 players) BB checks, Hero bets, CO folds, Button calls, BB calls. Turn: (5.75 BB) 3:club: (3 players) BB checks, Hero bets, Button raises, BB folds, Hero 3-bets, Button caps, Hero ??? Citera
spinner Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Den här brukar jag köra ibland... Alltså, när turn kommer och det därefter ligger ett mediokert par på bordet så brukar jag raisa. Detta skrämmer bort de flesta på låga nivåer. Svårt att re-raisa en spelare som kankse sitter på ett set ju. Frågan är väl hur rimligt du tror att det är att han sitter på en trea, eller att han bara kör med fulknep som jag... Citera
chlu Postad 10 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2006 Den här brukar jag köra ibland... Alltså, när turn kommer och det därefter ligger ett mediokert par på bordet så brukar jag raisa. Detta skrämmer bort de flesta på låga nivåer. Svårt att re-raisa en spelare som kankse sitter på ett set ju. Frågan är väl hur rimligt du tror att det är att han sitter på en trea, eller att han bara kör med fulknep som jag... Ja det är ju en bluff-vänlig bräda. Det tillsammans med hans relativt höga agg-faktor fick mig till att 3-beta. Men tyvärr har jag inga outs, så att bli capad var ju inte kul. Man kanske ska spara 3-betandet till andra tillfällen och bara syna ner sådana här tillfällen. Citera
Ayahuasca Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Det är visserligen ett annat spel på 5/10 och 10/20 där jag hämtat mina erfarenheter från FL, men det här är mina two cents: Jag hade 3-bettat där utan att blinka. Han verkar LAG, bluffvänlig bräda och han kan faktiskt lätt sätta dig på AK och en rad andra händer eftersom ni inte spelat så många händer tillsammans. Jag har sett måååånga spelare spela såhär med t.ex. AT, 99-55 osv. Tror förresten att han isolerat med TT pre-flop och händer som 34s är svåra att kallsyna med även om han hade 60/X/X. Du är ju hotad av 33-44, är du uppe mot dem - tough shit men risken är liten. Du slår allt annat, t.o.m om han nu skulle sitta och spela KK/QQ fruktansvärt dåligt. Jag säger 3-betta och check-syna om han cappar. Citera
Trippin Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Jag tycker du gör rätt. Hade han suttit på BB skulle jag oroat mig men det beror ju på hur han spelat tidigare. Jag skulle läsa det som att han har Tx eller lägre PP, och säga att det i de flesta fall handlar om ett annat tvåpar där. Han kan ju ha träffat kåken också men... som sagt beror det på vad du har för read. Kolla hur som helst och höj vidare om du inte tror att det handlar om kåken. Citera
Recommended Posts