Bjorn_ Postad 16 Oktober , 2004 Rapport Postad 16 Oktober , 2004 Pokerstars 0.04/0.08 7 card stud (6 handed) Väldigt loose, i övrigt är jag för grön på 7cs för att kunna bedömma. Dock är det den lägsta 7CS limiten på siten så man får väl förutsätta hyffsad tomtedensitet? Hero is player 2. Ber om ursäkt för om handen är helt trivial. Har väldigt lite 7cs erfarenhet under bältet så jag har inte mycket att jämföra med. 3rd street 1½ SB player 1: ?? ?? T Hero: 2 9 9 Player 3: ?? ?? A Player 4: ?? ?? 4 Player 5: ?? ?? A Player 6: ?? ?? 6 Player 4 bring in (½ SB) Player 5 calls Player 6 calls Player 1 calls Hero calls player 3 calls 4th street 4½ SB player 1: ?? ?? T 4 Hero: 2 9 9 9 Player 3: ?? ?? A 8 Player 4: ?? ?? 4 3 Player 5: ?? ?? A 7 Player 6: ?? ?? 6 5 Hero double bets player 3 folds player 4 folds player 5 calls player 6 calls player 1 folds Är rätt övertygad om att min triss just nu är högst. Drämmer därför till med dubbelbettet för att försöka ge drag till färg, stege och övertriss dåliga odds. 5th street 5.25 BB Hero: 2 9 9 9 3 Player 5: ?? ?? A 7 3 Player 6: ?? ?? 6 5 7 Hero bets player 5 calls player 6 calls Sjuan som player 6 får är lite oroande men jag väljer ändå att betta ut för att inte riskera gratiskort. Sätter hursomhelst player 6 på ett stegdrag och player 5 på par i ess. (Dock utan allt för stor säkerhet.) 6th street 8.25 BB Hero: 2 9 9 9 3 5 Player 5: ?? ?? A 7 3 2 Player 6: ?? ?? 6 5 7 J Hero bets player 5 calls player 6 calls Ingen hjälp för mig och ingen uppenbar hjälp för fi. Tvåan kan visserligen ge player 5 stegdrag eller t.o.m. stege men det verkar långsökt. Altså fortsätter jag betta ut. 7th street 11.25 BB Hero: 2 9 9 9 3 5 J Player 5: ?? ?? A 7 3 2 ?? Player 6: ?? ?? 6 5 7 J ?? Hero bets player folds player folds Här har jag väl egentligen inte mycket annat val än att betta igen? Har någon av dem träffat så får man väl ta den smällen? Results: Hero wins pot 11.25 BB (doesn't show hand) Så vad tycker ni? Spelar jag handen för vågat? När bör jag i så fall "sakta ner"? Kanske är det så att jag inte ska spela en hand som 2-9-9 överhuvudtaget? Alla tips emottages tacksamt. /Bjorn Citera
Ekenstar Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 Mina tankar om handen: tycker inte du ska spela handen alls då din kicker (2:an) är ganska kass 5th street 5.25 BB Hero: 2 9 9 9 3 Player 5: ?? ?? A 7 3 Player 6: ?? ?? 6 5 7 Hero bets player 5 calls player 6 calls Sjuan som player 6 får är lite oroande men jag väljer ändå att betta ut för att inte riskera gratiskort. Sätter hursomhelst player 6 på ett stegdrag och player 5 på par i ess. (Dock utan allt för stor säkerhet.) skulle inte vara så säker på att player 5 har par i ess då han inte raisade på 3:e eller 4:e gatan, tror mer att han har ett par och att han hoppas att få aces up 7th street 11.25 BB Hero: 2 9 9 9 3 5 J Player 5: ?? ?? A 7 3 2 ?? Player 6: ?? ?? 6 5 7 J ?? Hero bets player folds player folds Här har jag väl egentligen inte mycket annat val än att betta igen? Har någon av dem träffat så får man väl ta den smällen? Jag skulle checka här, om player 5 skulle få aces up kanske han bettar och då kan du raisa honom, om player 6 får stege kommer han troligen att raisa dig Citera
Hjort Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 Om du ska in med ett par utan några andra bra möjligheter så ska du vara hyffsat säker på att ditt par är högst. Om du har en syn med (29)9 här så är den riktigt marginell och baseras på sannolikheten att du redan har bäst hand. Ytterligare problem är att du inte har någon vettig kicker, vilket innebär att du bara har två outs för att dra ut någon som får ett högre tvåpar än dig. Vidare så kan du inte få någon dold triss heller, så dina implicita odds är sämre än annars. (99)2 (K9)9 är exempel på händer som varit rätt mycket bättre. Citera
Recommended Posts