Gå till innehåll

NLT - Trn , 16/10, Klubben lördagsturnering!


Matteprof

Recommended Posts

Jahapp, nyss hemkommen från Klubbens 250 kr turnerning efter 3 veckors uppehåll från Livepoker. 49 spelare ställde upp varav många var där för första gången vilket var kul. För 3 veckor sen vann man ju (iofs efter en deal) så man hade ju lite förhoppningar inför turneringen.

 

Började vid ett skojigt bord som var minst sagt aggresivt. Folk blev utslagna till höger och vänster där. Själv hittade man inte mycket till kort från början. Tillslut när det var runt 30 kvar började man få lite fina kort också och hade en del tur med coinflipsen vid nått tillfälle. Till finalbordet tog jag mig rätt säkert efter att ha vunnit med J,J mot A,Q med runt 20 spelare kvar. För att göra en lång historia kort hamnade jag tillslut heads upp mot Micke_E som jag skojade lite med att jag skulle stjäla hans mörkar. Fram till dess hade jag spelat min bästa poker men heads upp spelade jag inte alls bra. Saknade lite flax och Micke_E vann välförtjänst och plockade hem segern och 3600 kr. Själv fick man 2800 kr för andraplatsen och är rätt nöjd med att vara first loser :D

 

Grattis Micke_E till din första MTT seger :D

 

Skojigt var också att höra kommentarerna från utslagna spelare som blev utdragna. Lät som att det var Klubbens egna Phil Hellmuth (no offence Björne) :lol: . Vi skrattade lite åt det på vårat bord ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv så åkte jag ut på bubblan igen...när ska jag lära mig att man inte måste spela alla kort då?? :) QJ är och förblir en skithand.

3 top 10 platser men bara en ITM på mina försök på klubben...inget bra facit.

Satt vid ett trevligt bord så hade kul iaf..vet att det var massa som är med här på forumet men har ingen aning om vad ni har för nick :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matteprof, du hade ju inte en chans när vi var heads up :) Fast det såg lite mörkt ut en stund där när jag bara hade några få bb kvar.

Jättekul turnering iaf, grytorna efteråt var också roliga (5korts, tvåfloppars gör sig bra i turneringsform :)) trots att parre drog ut mig precis hela tiden i våra heads up-grytor (den mannen behöver bara tre outs för att träffa 90% av gångerna).

Jag är ganska nöjd med hur jag spelade, fick faktiskt inte sådär jättemycket bra kort, fast lyckades få dem vid rätt tillfälle (AA mot QQ tackar man ju inte nej till). Som tur var så gjorde jag inte några riktiga dumheter när jag väl hade bygt en rejäl stack, jag kunde ju iofs ha undvikit att försöka köpa potten från Matteprof när han hade floppat kåken på finalbordet. Jag sitter med kung-hög och han betar halv pott eller något sånt på turn, potten är rätt så stor eftersom jag hade betat preflopp. Jag synar och har för avsikt att slå om på river för att köpa potten men då går han allin innan jag hinner sätta min plan i verket, men det kostade endå en femtedel eller så av min stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

) trots att parre drog ut mig precis hela tiden i våra heads up-grytor (den mannen behöver bara tre outs för att träffa 90% av gångerna).

 

Ja, det är väl enda sättet man kan vinna mot någon som A) får grymma kort och B) träffar varje flopp. Lösningen? Tröttna på att han re-raisar dig, gå allin med mittenparet, träffa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jo den potten ja. Jag hoppades att du var på ruterdraget och träffade färgen (kanske med ess) på rivern och att det då skulle se ut som jag försökte köpa potten med min all in.

 

Jaja tack för en god match :D

Tack själv, du var ju iaf den jag såg som klart största hotet på finalbordet, speciellt efter att han med jättestacken hade dubblat upp mig (folk med stora stackar som kan göra lösa syner är läskiga).

 

) trots att parre drog ut mig precis hela tiden i våra heads up-grytor (den mannen behöver bara tre outs för att träffa 90% av gångerna).

 

Ja, det är väl enda sättet man kan vinna mot någon som A) får grymma kort och B) träffar varje flopp. Lösningen? Tröttna på att han re-raisar dig, gå allin med mittenparet, träffa. :)

Det kanske har undgått dig, men när man får grymma kort och träffar ofta (iofs så var det långt ifrån varje flopp, jag köpte ju riktigt många av dig, du lyckades nog knappt syna eller slå om på en enda bluff) så ska man också vinna, inte förlora hela tiden som jag gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske har undgått dig, men när man får grymma kort och träffar ofta (iofs så var det långt ifrån varje flopp, jag köpte ju riktigt många av dig, du lyckades nog knappt syna eller slå om på en enda bluff) så ska man också vinna, inte förlora hela tiden som jag gjorde
.

 

Jag valde mina lägen med omsorg. Bluffar han? Fold - han kommer dra ut. Har han en hand? All-in, jag kommer dra ut.

 

ABC-poker ju ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske har undgått dig, men när man får grymma kort och träffar ofta (iofs så var det långt ifrån varje flopp, jag köpte ju riktigt många av dig, du lyckades nog knappt syna eller slå om på en enda bluff) så ska man också vinna, inte förlora hela tiden som jag gjorde
.

 

Jag valde mina lägen med omsorg. Bluffar han? Fold - han kommer dra ut. Har han en hand? All-in, jag kommer dra ut.

 

ABC-poker ju ;)

Jag tror att du får ta och lära mig lite out-draw-skills på onsdag om du kommer och spelar omahaturneringen då, jag drog ju aldrig ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Skojigt var också att höra kommentarerna från utslagna spelare som blev utdragna. Lät som att det var Klubbens egna Phil Hellmuth (no offence Björne) :lol: . Vi skrattade lite åt det på vårat bord ;)

 

Björne anklagade tom mig för att dra ut honom när vi spelade backgammon i rökrummet och jag slog en dubbel i rätt läge. Den mannen har ingen tur. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tss, tss, ni spelar ju långt ifrån avancerad poker. Jag rekommenderar är att läsa min kommande bok, baserad på mitt egna spelsätt. It's called "Misreading and sucking out", och den kommer revolutionera spelvärlden.

 

Hoppas boken blir av samma standard som det efterlängtade verket från Skåne - SpicyF:s kommande klassiker "Givar for advanced players"

 

(Givar är ett rent turspel där man ger exempelvis en omahahand till var och en av spelarna, och sedan vräker upp de fem gemensamma korten, och sedan ser vem som vunnit (alltså SpicyF). Som poker fast utan satsningsrunder emellan. Frank är grym på det spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Tack själv, du var ju iaf den jag såg som klart största hotet på finalbordet, speciellt efter att han med jättestacken hade dubblat upp mig (folk med stora stackar som kan göra lösa syner är läskiga).

 

Hehe, man får väl den respekt man förtjänar. Det var därför jag ibland visade händerna jag foldade pre-flop vid finalbordet. Ex AQs med 7 BB i stacken. Situationen gjorde ju att jag inte kunde calla trots en stark hand. Visade sig riktigt också eftersom jag hade varit upp mot pocket 7 och AKo. Jag kände att jag fick mer respekt då vid mina blindköp efter att ha visat en tight image. Blev jag callad hade jag också bra händer. De gångerna jag gjorde rena steals callade ingen ;)

 

Nåja ska ju inte säga för mycket, ska ju spela Betssons turnerning på Lördag. Ska du vara med nu Micke?, nu har du ju råd :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Matteprof: Du skriver Betssons turnering. Har betsson turneringar online? Jag är med där, men aldrig sett några turneys. Hur hittar man till dem?

 

Nej, jag menade givetvis Betssons live-turnerning på Klubben på lördag.

 

Kolla under Pokerklubbar-Klubben för info.

 

Är inte medlem själv på betsson så jag kan inte svara på det, men ska regga ett konto inför turnerningen på lördag där top 9 i liveturnerningen får 200 EUR added.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kände att jag fick mer respekt då vid mina blindköp efter att ha visat en tight image. Blev jag callad hade jag också bra händer. De gångerna jag gjorde rena steals callade ingen ;)

 

Nåja ska ju inte säga för mycket, ska ju spela Betssons turnerning på Lördag. Ska du vara med nu Micke?, nu har du ju råd :D

Det där med att stjäla mina mörkar får du ju ta och sluta med iaf, annars tänker jag inte spela på samma bord som dig igen.

Jag är lite sugen på att spela, men egentligen har jag ju inte råd endå (om man ska ta hänsyn till min forfarande ganska minimala bankrulle). För tillfället så är iaf beslutet ganska enkelt eftersom jag endå inte har någon bil så kan jag inte ta mig dit, men om bilen skulle bli ledig så blir det lite svårare. Vi får se i slutet av veckan helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...