Gå till innehåll

Någon som provat Pokerschoolonline.com?


Pokemonn

Recommended Posts

OK, storyn är alltså att man kan spela på http://www.pokerschoolonline.com/ med deras "playmoney" i turneringar och cashgames för att bygga upp sin rulle med Playmoney.

 

I speciella turneringar som man måste köpa in sig i med Playmoney (som man måste spela ihop först för att ha råd med) kan man vinna inköp till Live turneringar och liknande som de sponsrar en med och betalar allt, så det finns en poäng med att spela bra och inte slösa med sina Playmoney för de är "värda pengar" så att säga.

 

Kalaset kostar $15 i månaden, någon som testat?

 

Och bland det mest intressanta är väl att man kan få handalanyser och lektioner, tester och liknande från Pokerproffs. Men jag är lite osäker på om det kostar extra... :?

 

* Flytt till Studier - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt en gång i tiden spelat på PSO, eller iofs på Bugsys Club som delar pokerrum med PSO. Det var iofs mycket länge sedan (mer än 1 år?). Min åsikt (då!) var att motståndet var mycket bra, men det säger inte så mycket då jag själv var katastrofalt dålig på poker då... :roll:

Håller med SubZero om att det känns meningslöst med 15$ för nå sånt. Nej, spara dina slantar och köp hellre Poker Academy School Pro 2.0! Dom har också turneringar online med ranking.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirade på PSO när jag började. Ärligt talat tycker jag inte att det är värt det. Man får bättre råd på 2+2s forum, och vill man spela ihop en liten rulle så finns det gott om sajter med microlimits och freerolls.

 

Proffsens råd var väldigt ojämna. Speciellt var råden man fick angående lösa motståndare i FL lite, ahem, gammaldags. (Jag var medlem samtidigt som SSH kom ut. Överraskande många proffs var överens om att det vore förlorande poker att spela så.) Ärligt talat verkar de flesta proffs vara mycket bättre på att spela än på att lära ut.

 

Och en inte oansenlig del verkar inte ens vara bra på att spela, iaf inte cash games. Antagligen spelar de företrädelsevis NL och lutar sig tungt på en nästan övernaturlig förmåga att läsa motståndaren snarare än någon solid strategi. Men den går ju inte att lära ut, åtminstone inte via forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha. Hmmm, jag vet ju inte huruvida jag är en duglig spelare eller inte (än i alla fall). JAg tänkte delta i forumets turnering och se hur jag klarar mig där.

 

Går det bra i forumets turneringar så kanske jag inte behöver slänga ut $15... Det borde finnas en hel del bra spelare i den turneringen och några sådana med halvbra placering kanske säger något om min spelduglighet?

 

Jag började ivrigt och vann en del, men på för höga nivåer, tiltade och spelade bort en del tusenlappar (dels på tilt och dels på okunskap). På den tiden visste jag inte ens att det fanns något som hette tilt och hade typ precis lärt mig reglerna. Man ska nog inte spela på 1/2 eller 2/4 då...

 

Men det gjorde att jag vill lära mig innan jag spelar bort mer pengar i alla fall. :) Nu kan jag lite mer och gillar turneringar men har snålt med tid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska spela billiga turneringar finns det bra alternativ.

B2B har 1+0,1 SNG's och kvaliteten på dem är faktiskt mycket bra. Dom som spelar där är sånna spelare som är i början av sin pokerkarriär och vill lära sig och tar turneringen mycket seriöst (så upplever jag det). Skillnaden mellan €1+0,1 och €10+1 vad gäller spelarnas skicklighet är minimal.

PokerStars kör ju också $1+0,2. Där finns även MTT's med inköp på 1$ (har jag för mig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat ett par SnG på B2B och gillar de (2:a plats, 3:e plats och 3:e plats på 3 spelade). :)

 

Överlag så gillar jag turneringar mer, det känns mer "rätt" (eller så är det de stora vinsterna som pockar på i mitt undermedvetna...).

 

JAg ska testa lite mer "vanliga" SnG och turneringar och sedan bestämma mig för om Pokerschool har något att lära mig. Har läst 4 böcker och sett 3 DVDn om poker sedan jag lade ner spelet för att lära mig istället, och något kanske har fastnat mellan öronen i alla fall. :)

 

Ska nog regga mig på Pokerstars ochså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du läst en del böcker så borde det stått i nån av dessa att man ska nöta som attans för då får du erfarenhet..det är allt du ska göra spela spela spela med dessa strategier du lärt dig från böckerna.vilka böcker har läst?

du måste spela mycke för att veta vilken strategi som passar dig bäst du kommer snart underfund med vilken kategori du är som spelare oxå loose,aggro,passiv osv osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag måste spela ochså, inte bara läsa...

Men har ju snålt med tid och tänkte börja nu snart (när jag har betat av böckerna, först lite kunskaper sedan spela).

 

De böcker jag har läst är:

 

- Super System 2 av Doyle Brunson (mest det om No limit Holdem).

- Holdem Poker for Advanced Players av Sklansky (bläddrade mest igenom den, den handlade ju om LIMIT poker, inte så intresserad av det...).

- Championship No-Limit & Pot Limit Holdem av TJ Cloutier.

- En värdelös bok jag inte kommer ihåg namnet på.

- Harrington on Holdem Volume 1

- Harrington on Holdem Volume 2 (är ungefär mitt i boken nu)

 

Var visst fler än 4 böcker...

 

Filmer:

 

- DVD filmer 2st Phil Hellmuth Texas Holdem

- En DVD film "Texas Holdem Play Like The Pros" (dålig och oinformativ)

 

Så här i efterhand är det rätt lustigt att jag stångade på med i princip inga kunskaper alls om strategi eller något, kunde bara typ grundreglerna. Konstigt att man torskade några tusenlappar på 2/4 då... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket kan man ta kontakt med folk som Negreanu, Caro och Ciaffone genom PSO? Alltså kan man ställa frågor direkt till dem? Är de aktiva på forumen?

 

Varierar väldigt. Men när jag var där var det mest Rolf 'Weak-Tight' Slotboom som var aktiv på forumen. I stort sett betalar du för några artiklar samt väldigt seriösa playmoneybord, chansen att något proffs någonsin kommenterar en av dina postade händer är väl marginellt högre än här eller 2+2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varierar väldigt. Men när jag var där var det mest Rolf 'Weak-Tight' Slotboom som var aktiv på forumen. I stort sett betalar du för några artiklar samt väldigt seriösa playmoneybord, chansen att något proffs någonsin kommenterar en av dina postade händer är väl marginellt högre än här eller 2+2.

Det är rätt hög frekvens av proffskommentarer här och det sker riktigt jäkla ofta på 2+2. Om nu inte "proffs" är samma sak som "kändis" istället för någon som är jäkligt skarp på poker och tjänar rejält med pengar på det.

 

Jag kan lätt tänka mig att det enligt icke-kändis defintionen av proffs är mycket troligare att få kommentar från en sådan både här och på 2+2 än på PSO, iom att det är ganska få ickekändisar som inte får reklam/pengar för det som är särskilt motiverade att hänga på ett playmoneyforum.

 

Problemet med här och 2+2 är ju förstås bara att klura ut vem som är vem. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varierar väldigt. Men när jag var där var det mest Rolf 'Weak-Tight' Slotboom som var aktiv på forumen. I stort sett betalar du för några artiklar samt väldigt seriösa playmoneybord, chansen att något proffs någonsin kommenterar en av dina postade händer är väl marginellt högre än här eller 2+2.

Det är rätt hög frekvens av proffskommentarer här och det sker riktigt jäkla ofta på 2+2. Om nu inte "proffs" är samma sak som "kändis" istället för någon som är jäkligt skarp på poker och tjänar rejält med pengar på det.

 

Jag skulle sagt 'tv-kändis'.

 

Antalet proffsanalyser av händer är mycket, mycket högre på 2+2 än på PSO. Mycket. Fantastiskt mycket. I stort sett ingen icke-kändis-men-ändå-skicklig postar ju på PSO. Vem betalar $15 i månaden för att få ge råd liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antalet proffsanalyser av händer är mycket, mycket högre på 2+2 än på PSO. Mycket. Fantastiskt mycket. I stort sett ingen icke-kändis-men-ändå-skicklig postar ju på PSO. Vem betalar $15 i månaden för att få ge råd liksom?

Jag är rätt säker på att vi också har ett ordentligt mycket högre antal poster gjorda av skickliga spelare än PSO.

 

Fan, är ju inte omöjligt att vi skulle kunna snacka med någon site om att få privata playmoneybord så att de som vill kan spela seriöst om det kan göra det här istället (så länge det gäller HU eller shorthanded i något någorlunda obskyrt spel som 7CS8 och om det finns statistikinsamlingsmöjligheter så skulle det även vara intressant som sandlåda för mig). Då finns det i stort sätt ingen anledning att bry sig om PSO.

 

Iofs är ju proportion vettiga poster (och framför allt totalgalna poster som ser vettiga ut) och snittkvalité rätt viktiga för en nybörjare eftersom det är väldigt svårt att skilja mellan kvalité och dynga (om råden inte är väldigt utförliga) för en nybörjare. Så det kanske finns någon funktion med att ha en site som enbart är till för spelare som vill lära sig att spela bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi behöver väl egentligen inte ens "få" privata playmoney bord. Det är väl bara att sätta det i system att använda de som finns?

Jo, men det är ju inte så lyckat om folk som inte bryr sig kommer in eftersom spelet blir fruktansvärt orealistiskt då. Däremot vore det ju definitivt användbart att sätta sig två och spela på ett HU-bord i säg 100 händer och sedan diskutera kring spelet och posta ett par HH:ar samt kanske lite statistik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det är ju inte så lyckat om folk som inte bryr sig kommer in eftersom spelet blir fruktansvärt orealistiskt då.

 

Jag menade att man använde de privata playmoney bord som redan finns.

Då kommer ju inga obehöriga inklampandes.

 

Ahaaa, det här var ju en annan tråd! Jag tänkte på http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=21781&postdays=0&postorder=asc&start=0 när jag skrev. Där står det ju:

 

Privata playmoney bord kan skapas på Ongame nätverket

(betsson, eurobet etc)

 

Så det är ju bara att man skapar en avdelning i forumet för seriösa playmoney spelare som vill få sitt spel analyserat, och man skapar de bord man vill spela på i det nätverket.

 

Vill man dra det längre så kan man ha en topplista där man placerar sig med sina playmoney pengar. Kanske kan man skapa turneringar med playmoney? Statusen är något att slåss om, likaså att man lär sig något.

Skulle jag kunna tänka mig att betala en månatlig avgift för.

 

Fast då kanske det blir strul om man bara kapar och utnyttjar deras bord... Men man kunde "betala" för det genom gratis och bra länkar till det nätverket i forumet? Det skulle nog dra en och annan spelare dit.

 

"Pokerforum.nu Pokerschool. För dig som vill bli bra på poker, till en fast kostnad (istället för att spela bort dina pengar)." Låter bra tycker jag... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...