trexter Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 En väldigt dåligt spelad AK i mitt tycke. Speciellt riverbetten ogillar jag så här i efterhand eftersom jag tror den är alldeles för stor och bara blir synad av bättre händer. Pre-flop synar jag bara, felspelat? Det kan ju vara kul att spela en pott mot en med sämre ess. På floppen får jag en min-höjning mot mig. Det känns helt klart som att jag är illa ute och problemet är att jag inte drar till ngt vettigt. Men synar för att "se vad som händer" . På turn checkar han. Jag tolkar det som svaghet eftersom att jag inte kan hitta en rimlig hand för honom som innehåller en 4. Jag sätter honom nog på KQ men det är kanske bara önsketänkande. - _pippo_ sitting in seat 2 with $132.10 - achien sitting in seat 3 with $19.37 [Dealer] - Havrix sitting in seat 4 with $61.10 - HERO sitting in seat 5 with $138.50 - DameEdna sitting in seat 6 with $7.34 Havrix posted the small blind - $0.50 HERO posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to HERO: , DameEdna went all-in - $7.34 _pippo_ called - $7.34 achien folded Havrix folded HERO called - $7.34 ** Dealing the flop: , , HERO bet - $16.00 _pippo_ raised - $32.00 HERO called - $32.00 ** Dealing the turn: HERO checked _pippo_ checked ** Dealing the river: HERO bet - $40.00 _pippo_ went all-in - $92.76 HERO folded _pippo_ shows: , DameEdna shows: , _pippo_ wins $21.40 from the main pot _pippo_ wins $164.52 from side pot 1 Citera
syre_ Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Det stora felet ligger i spelet på floppen. Floppar man TPTK med AK på en relativt ofarlig flopp så villman peta in så mycket deg som möjligt. Eftersom du synar hans dubbling så måste du ju nånstans tro att du leder. Tror du att du leder här ska du trycka in såsen. Tror du att du är efter kastar du. Finns inte så mycket mer man kan göra där... Citera
trexter Postad 9 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2006 Med AK & TPTK på en ofarlig bräda vill man få in så mkt som möjligt? Hmm? Jag skulle kanske ha foldat men jag trycket mycket hellre in pengarna med drag på brädan. Visst, en min-höjning kanske inte används vid flush-drag men jag tyckte ändå att det var lite märkligt skrivet. Sedan så förstår jag inte varför jag _automatiskt skulle vilja höja bara för att jag har bäst hand? Det är väl aldrig en anledning till att höja? Eller menade du att det är det optimala sättet att få in så mycket pengar mot KQ som möjligt på? Citera
syre_ Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Jag menar att man vill försvara sin hand. AK är troligen före på den floppen, Men det finns många sätt att bli utdragen ut. Visst, dubblingen är ganska skum, men jag skulle gjort som så att tror jag att jag leder trycker jag in, annars släpper jag. Det finns inte många kort som gör dig säkrare på turn. Som sagt, en relativt ofarlig bräda, men han Kan göra spelet med färgdrag, mittpar, PP under K eller kanske KQ-KT. Jag skulle iaf tryckt på om jag kände att jag var före, en syn är inget alternativ för mig i det läge. Fold eller ställ. Citera
trexter Postad 9 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2006 Mja, jag tvivlar fortfarande. Leder jag är jag uppe mot KQ och han har 3 outs (som jag vet vilka de är) och jag kan nog få in en valuebet senare och en syn. Ingen vits att skrämma iväg honom. Dessutom ger hans handling på turn chans att revidera vad jag satt honom på. Dessvärre satte jag ju honom på helt fel hand. Så frågan är - ska jag folda redan på floppen? Jag har ingen vidare information om honom då jag är ny vid bordet. Citera
syre_ Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Grejen är den att du sitter ur position också. Synar du bara hans bet på floppen så checkar du garanterat ut, annars är det ett väldigt konstigt spel. Han gör ett Väldigt (!) konstigt och dåligt spel när han checkar turn. Vad ska du göra om han betar ut? Han Måste beta ut där eftersom du visar en väldig svaghet... Citera
Recommended Posts