Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Exaktheten i stackar och potter kan diskuteras då vi spelat mycket länge...

Satt i en liveturnering i fredags med 52 startande, 10K i startmarker (6 pers/bord). En rebuy eller addon tillåten. Totalt 42 rebuys/addons = 940K marker ute totalt. Sex platser fick betalt.

Med 10 pers kvar (5 spelare vid vårt bord) hade jag en stack på ca 150K (låg 2a eller 3a). Blinds var 4K/8K och jag höjde från UTG med A 5 suited till 28K totalt. Fold av killen efter mig och knappen ställer in 66K, small och big foldar.

106K i potten och jag skall in med 38K för att syna. Funderar länge och hade det varit cashgame hade jag kanske synat men jag ville inte "ge honom" 38K till eftersom det kändes som att jag måste vara i underläge. Knappen var rätt onykter vid detta tillfälle men jag tycker han hade bra koll ändå. Jag är ju i underläge mot nästan alla Ess och PP.

Tänker jag rätt?

Skulle jag ha synat knappens all in?

Skulle jag ha bara ha synat big blind eller gjort en mindre raise innan floppen?

Skulle jag ha foldat innan floppen?

Eller hur skulle jag gjort egentligen?

Några varv efter (blinds 5K/10K) i samma position fick jag A J off. Höjer denna gång till 50K totalt och killen till vänster om mig ställer in med 70.5K. De andra lägger sig och jag synar så klart men förlorar mot 6 6 som står... Nere på ca 50K som jag ej lyckas förvalta utan åker som 9a på ett blufförsök när blinds gått upp till 7K/15K.

Tiltade nog lite efter att ha varit chipleader under nästan hela turneringen eller jag vet inte, trött var jag i alla fall... Turneringen startade 16.00 och jag åkte ut 01.30, vinnaren korades 03.30.

Snälla! Hjälp mig med era kommentarer så att jag kan släppa detta. :cry:

* Specifik hand, flytt till HA - QoS *

Postad

Tycker att det var en ganska enkel syn för 38k där i första fallet. Du får 2.7 ggr pengarna där, och har stacken för att syna. Visst finns risken för PP eller bättre äss, men shorthanded så är nog den synen + i längden. Sedan så blir du ju inte helt utan marker heller om det nu blir torsk.

Angående handen så kan den ju spelas lite olika. Skulle själv fundera lite på min tableimage vid tillfället. Lös? Tight? Fold skulle jag inte ha gjort, men kanske någon variant på höjningen, alt. call. Brukar själv varva mina UTG spel en hel del, så det är svårt att säga.

AJ handen är väl inte så mycket att orda om. Om du raisar till 50k så är du ju beredd på minst coinflip iaf :)

Postad

A J

Den andra handen hade jag bestämt innan att jag synar om jag får mothugg av alla utom en som hade mycket marker. Inte mycket att snacka om.

A 5

Har funderat och kommit fram till att jag kanske skulle ha callat bara och gjort något på floppen istället om jag fått se den med callen. Men det är ju lättare att ta beslut efteråt...

/QD