Rockbullen Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Table 'Najaf': $10-$10 No Limit HE (Real Money) Seat 0: CameToGamble ($485 in chips) Seat 1: ydna20 ($793,75 in chips) Seat 2: advocate7 ($593 in chips) Seat 3: -Gabe- ($1 386,50 in chips) Seat 4: _Fortuna ($1 319,50 in chips) (on the button) Seat 5: taksyapo ($113 in chips) Seat 6: AdmNelson1 ($962 in chips) Seat 7: Rockbullen ($994,50 in chips) Seat 8: allinonlow ($620 in chips) Seat 9: jesse3636 ($395,50 in chips) *** Blind Bet Round *** : Dealt to Rockbullen: Ah Dealt to Rockbullen: 7h taksyapo : Post Blind ($5) AdmNelson1 : Post Blind ($10) *** Pre-Flop *** : Rockbullen : Bet ($28) allinonlow : Fold jesse3636 : Call ($28) CameToGamble : Call ($28) ydna20 : Fold advocate7 : Fold -Gabe- : Call ($28) _Fortuna : Fold taksyapo : Fold AdmNelson1 : Fold *** Flop *** : 8d 4h 5h <-- En till synes perfekt flopp! Rockbullen : Check jesse3636 : Bet ($367,50) jesse3636 : All In CameToGamble : Raise ($457) CameToGamble : All In -Gabe- : Fold Rockbullen : ??? Känns ju jobbigt att två pers är all in =/. Vafan ska man göra? Citera
AAisking Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Känns som de har träffat straight, kan ha flushdrag, eller en triss, en call i detta läge kostar dig $457, inte räknat exakt men du behöver verkligen träffa flushen här och pottodsen motiverar i mina ögon inte en syn här, kan verka fegt men jag skulle folda i detta läge. Citera
tikhal Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Nej, tror att det är den dum syn. Är det fler färgdrag i farten har du färre outs och sitter nån på set/tvåpar har de redraws om du skulle klonka. På en lite lägre limit hade jag nog vart lite frestad att syna, men det finns säkert bättre tillfällen. Citera
gnurfen Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Intressant hand. 951 dollar i potten att vinna, för att syna med 457. Är Jesse, som kör all-in först, en som kan bluffa på såna här brädor, eller brukar han försvara överpar så här? Det ökar i så fall antalet möjliga händer som både jesse och gamble kan ha. Jag skulle nog åtminstone ge en av dem cred för en hand, som gör att esset inte är levande som överkort. Frågan är ju om hålstegedraget är levande (mindre troligt kanske, nån av de två borde ha stege, så som bäst får du nog splitta om du sätter stegen), om nån dessutom har set, så finns ju kåkrisken där. Känns som att pottoddsen säger fold. Du sätter färgen i ungefär 35% av fallen, och sen så finns ju risken för kåk hos en motståndare med set. Dessutom finns kanske risken för öppet färgstegedrag hos en motståndare, o då försvinner två outs till färgen. Det svider, men jag skulle nog foldat, om inte konkarskillsen varit på min sida, eller om jag var på tilt! Citera
Rockbullen Postad 9 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2006 Jo jag tänkte exakt som du tikhal, det kommer säkert komma bättre tillfällen att trycka in keramiken på än detta! Såhär slutade det iaf: Rockbullen : Fold *** Turn *** : [ 8d 4h 5h ] 9d *** River *** : [ 8d 4h 5h 9d ] 4s *** SUMMARY *** Pot: $948,50 | Rake: $3 Board: [ 8d 4h 5h 9d 4s ] CameToGamble bet $485, collected $948,50, net $463,50 Shows [ 5s 5d ] (a full house, fives full of fours.) ydna20 lost $0 advocate7 lost $0 -Gabe- lost $28 _Fortuna lost $0 taksyapo lost $5 AdmNelson1 lost $10 Rockbullen lost $28 allinonlow lost $0 jesse3636 lost $395,50 Shows [ Kh Kc ] (two pairs, Kings and fours.) Tur att man lade sig ^^ Citera
rockefeller Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Rätt roligt spel att han bara synar med kungarna i den positionen och sen ställer in på en flopp. Men när den andra synar den förstas allin betyder ju det att han har något starkt. Citera
tikhal Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Du måste vart duktigt nöjd när du såg turn och river Good fold Citera
Nidson Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Det är i sådana här potter jag brukar säga till mig själv: "Om jag inte klonkar nu går jag och lägger mig", sen synar jag. Men folden var bra tycker jag. Mot en fi finns ju alltid chansen att denne också sitter på nåt ruttet drag, men mot två är den chansen nära på noll samtidigt som nån annan jagare kan sno dina outs. Citera
Staahla Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Du får ju cirkus 1:2.1 i odds. Klart du ska syna med nötfärgdrag och hålpipa då. Stegen kan ju mycket väl redan vara färdig men färgdraget än ändå så pass starkt. Sitter någon med set så har du ju eventuellt 3 outs till pipan som väger upp för detta. Mot två överpar så har du ju även esset men det är lite för optimistiskt att räkna som givna outs. Syn. Citera
Fred7 Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Sitter någon med öppet färgstegedrag försvinner väl ändå 4 outs? Dels de han har på hand, dels de som fyller hans drag? Edit: Oj, vi sitter med 7h Citera
Rockbullen Postad 9 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2006 hehe jo tikhal, jag var grymt lättad när jag såg turn och river. Tankarna som for igenom innan jag foldade var ju verkligen "Tänk om jag foldar och det kommer ett skithjärter på turn.. missar 500 bucks då tar jag livet av mig!" men det kändes bara inte rätt att syna där. Vet inte varför, var väl fegheten i mig som styrde.. Citera
-PK- Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 457 för att vinna 951.. Då har du ju odds för att syna förutsatt att all hjärter ger dig nöten.. Hålstegen gör det till en enkel syn.. Citera
Nidson Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 457 för att vinna 951.. Då har du ju odds för att syna förutsatt att all hjärter ger dig nöten.. Hålstegen gör det till en enkel syn.. Du är bra optimistisk när du räknar outs, vad sätter du motståndarna på? Citera
-PK- Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 457 för att vinna 951.. Då har du ju odds för att syna förutsatt att all hjärter ger dig nöten.. Hålstegen gör det till en enkel syn.. Du är bra optimistisk när du räknar outs, vad sätter du motståndarna på? Stege, överpar kan någon ha, set och då försvinner självklart ett par outs men han har ett antal kort som ger split samt ett flertal kort som han vinner på.. Hur många outs tror du han har? Citera
Staahla Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Stege, set, överpar känns som de mest rimliga händerna. Öppet + färgdrag går bort då vi har 7h och 23s inte känns så aktuell efter preflopspelet så CameToGamble bör ha en färdig hand. Med de oddsen som ges så ser jag synen som naturlig. Edit: Möjliga HD i PS. Board: 5h 4h 8d Dead: equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 39.7376 % 37.79% 01.94% { Ah7h } Hand 2: 24.1936 % 21.99% 02.20% { 88+, 55-44, 87s, 76s, 76o } Hand 3: 36.0688 % 33.72% 02.35% { QQ+, 88, 55-44, 76s, 76o } Citera
rockefeller Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Jag tycker det känns jävligt marginellt. Hade inte orkat tänka så otroligt långt utan mest kollat på oddsen jag fick. Men det kan väl vara +EV om man har bra reads och vet vilken HD han sitter på. Citera
Staahla Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 Motspelarna måste ju ha något i stil set + stege för att det ska bli +EV att vika här. Frågan är ju snarare då om man orkat vika mot två riktigt tighta jävlar här trots read. Citera
Recommended Posts