Gå till innehåll

Tips på TV-Serier att pokra till?


kraclob

Recommended Posts

Har som vana eller o-vana ;) att alltid se på någon tv-serie när jag spelar poker och hittills har det funkat bra men efter precis sett ut Twin Peaks. Skulle jag behöva lite tips på bra Tv-serier att spela poker till.

 

Serien/Serierna ska helst vara färdig producerad/de så man slipper skifta mellan olika serier under en session och helst inte vara för påfrestande för psyket. Det sista Twin Peaks avsnittet var lite i värsta laget.

 

Så nu är det bara att bomba med förslag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lite uppenbart svar men Simpsons tycker jag är en utmärkt poker-serie. Sätter mig alltid vid ett bord när det går på kl 18. Ett tips är ju att köpa (läs ladda ned :roll: ) alla 17 säsonger..Då har du för några sessioner allafall.

 

Annars tycker jag att alla 'natt-serier' fungerar, du vet de där serierna som är så dåliga så att de har blivit banlysta från dag-/kvällsTV. A-team (tittar jag på nu), Texas Walker, gamla Batman etc.

 

"I pitty the fool that tiltar!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prisonbreak var fint.

Jag vet, lite jobigt att nästa avsnitt inte kommer förrens i mars.

 

]Simpsons tycker jag är en utmärkt poker-serie.

Tycker man får för mycket av simpsons som det är och sen har man ingen koll på vad som man har sett och vad man inte sett.

 

Nästa projekt tror jag blir tredje skiftet från början. Sen kan du gärna berätta vad som är charmen med kvinnofängelset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa är nog att se en bra serie som alla redan har sätt förut, låt säga prison break men episoder som alla redan sett så man slipper följa med riktigt hur det går i episoden. tror simpsons är för roligt att se även om man sett avsnittet innan för att det ska gå bra, gäller mest live poker dessa tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan som alla andra rekommendera Simpsons, ingen vanligt funtad människa har väl missat den serien :)

 

Andra bra tips är:

"The Wire" -> http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=49580&subsite=movies&&ref=

 

"The Office" -> http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=34184&subsite=movies&&ref=

 

"Extras" -> http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=48194&subsite=movies&&ref=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

My name is Earl är en rätt skön serie.

 

Visst är det en bra serie, men kanske inte så bra att se den och spela poker samtidigt.

 

Mina tips på serier att pokra till är 21 Jump Street och Buffy The Vampire Slayer, inte alltför avancerade handlingar som tar bort uppmärksamheten från pokerborden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Shield !!!!

 

Helt sjukt bra polisserie. Förtjänar dock full uppmärksamhet så passar kanske inte att lira samtidigt.

 

Håller absolut med! Håller på och plöjer säsong tre nu.

 

Men de bästa serierna att pokra till måste ju vara 25 minuters komedier av typen seinfeld, the office, simpsons, south park.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Shield !!!!

 

Helt sjukt bra polisserie. Förtjänar dock full uppmärksamhet så passar kanske inte att lira samtidigt.

 

Håller absolut med! Håller på och plöjer säsong tre nu.

 

Men de bästa serierna att pokra till måste ju vara 25 minuters komedier av typen seinfeld, the office, simpsons, south park.

 

//Hickmott

 

Jag håller också på med säsong tre. Vet nån hur långt Z-TV har kommit?

The Shield är lätt att fastna för. Just nu är jag helt "inne" i det. Har samma intensiva begär och bara måste kolla vidare. Tidigare har 24 och Lost skapat samma beroende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...