Empedokles Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 Är osäker på om jag spelar dåligt eller inte i denna handen. Players: JGNSWE (EUR 0,40 in seat 1) kallekosk (EUR 18,95 in seat 2) Emp66 (EUR 19,99 in seat 3) milwaukees (EUR 15,55 in seat 4) Felicia33 (EUR 25,20 in seat 5) Dealer: Felicia33 Small Blind: JGNSWE (0,10) Big Blind: kallekosk (0,20) Emp66 was dealt: 6c - Ac Emp66 Call (0,20) milwaukees Call (0,20) Felicia33 Raise (0,40) JGNSWE Fold kallekosk Call (0,20) Emp66 Call (0,20) milwaukees Call (0,20) Limpar med Axs, bra eller inte vetefan. Flop 2h - Qc - 7c Floppen e ju ganska bra, bestämmer mig för att checka o se vad PF-raisaren ska hitta på. kallekosk Check Emp66 Check milwaukees Check Felicia33 Bet (0,95) kallekosk Fold Emp66 Raise (2,75) milwaukees Fold Felicia33 Call (1,80) Provar CR. Kalla det en semibluff Fi synar snabbt... Turn 2h - Qc - 7c - Ah Emp66 Check Felicia33 Bet (2,40) Emp66 Call (2,40) tycker jag har odds att syna här. Vill inte betta ut eftersom fi verkar inte vilja lägga sig. River 2h - Qc - 7c - Ah - 4h Emp66 Check Felicia33 Bet (8,75) Emp66 Fold Felicia33 Payback (8,75) Här är väl inte så mycket att be för? Sätter inte färgen, har par i ess, vilket inte känns som om det räcker. Men kan hända att fi sitter på KK förstås. Felicia33 didn't show hand Felicia33 wins: EUR 11,40 Rake: EUR 0,60 Var det ett misstag att inte betta på turn? Eller gör jag nåt annat fel i denna handen? Citera
rockefeller Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 Man brukar ju säga att om man är redo att syna ett bet bör man ofta göra det själv. Att representera esset på turn är därför en ganska bra idé tycker jag. Hade du bettat och fått rejält omslag kan du nog slänga handen. Det känns som han försöker pajja dina odds för att dra till färgen och om han gör det kommer du inte få betalt för den. Citera
Bernt Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 Är färgdraget rätt spelat? Varför? När det är så många som tittar på floppen borde det väl vara bättra att bara check/syna för att få ordentligt betalt när den sitter. Citera
jonklar Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 Jag skulle inte limpa UTG med A6s, svårt att spela draghänder ur position. Att Hero sedan synar en raise på 2bb är helt ok. Semibluffen på flopp var bra om det varit högre nivå. Tycker folk är så synbenägna på micro att det knappast lönar sig. På turn tycker jag Hero gör det största misstaget. Där skulle jag beta närmare pott. Han sitter kanske med ett ess, det bör man ta reda på. Synar han en bet på turn, tycker jag man kan checka river och eventuellt syna en bet. Citera
spyse Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 Vill du spela ett drag aggresivt ur pos på floppen, betta ut blir du höjd så ställ in degen. Ser inte värdet i att CR men drag såvida du inte tror fi bluffar, blir bara en större pott. Limpa UTG med A6c är dåligt, fold eller höj. Citera
Recommended Posts