Gekko Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 Inte suttit på bordet särskilt länge men har ändå märkt att stämningen är väldigt agg. Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #1,683,488,408 Table Springfield, 8 Jan 2006 2:15 AM ET Seat 2: Zwischenzug ($555.50 in chips) Seat 4: henrikn ($389.80 in chips) Seat 5: _Gekko_ [ AH,JH ] ($394.00 in chips) Seat 6: drakeld ($973.20 in chips) ANTES/BLINDS Zwischenzug posts blind ($2), henrikn posts blind ($4). AJs UTG, den måste höjas. Gör en standard resning till 4BB. PRE-FLOP _Gekko_ bets $16, drakeld folds, Zwischenzug calls $14, henrikn folds. FLOP [board cards 10C,9H,6H ] Bra flop för min hand. Har mycket outs och det finns en god chans att jag kan ta den direkt. Zwischenzug checks, _Gekko_ bets $25, Zwischenzug calls $25. TURN [board cards 10C,9H,6H,4D ] Tyvärr hjälpte inte turnen och fi bettar ut. Vad gör jag nu? Och vad kan han ha? Jag kan inte syna med draget, så det är antingen raise eller fold. Jag höjde dock preflop, och bettade på flopen vilket indikerar att jag kan vara rätt stark. Dvs fold equityn på hans HD borde va rätt stor. Att han släpper händer så som AT, KToch JJ känns inte otroligt. Han check synade också bara, vilket borde innebära att han inte har t.ex. T9, 99, 88 eller 66. Jag väljer att gå all-in, rätt eller fel? Zwischenzug bets $70, _Gekko_ bets $353 and is all-in, Zwischenzug calls $283. ------ mvh Ola Citera
ampixo Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 Om du tror att han släpper en stor del av händerna han höjer ut med på turn för omslag så är det ju rätt spelat. Om han synar ner med t.ex AT så är det ju inget jättelyckat spel. Citera
Djens Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 Stora frågan här är ju egentligen om dina A+J är levande, i så fall är du ju i väldigt bra form ävem om han synar, är de inte det så sitter du ju i skiten. Och varför inte bara syna? Det indikerar ju att du har något i stil med kanske ett överpar/överkort, han kan ju inte sätta di gpå draget direkt, samt att du får chansen att återevaluera rivern om en J träffar. Citera
cOP Postad 8 Januari , 2006 Rapport Postad 8 Januari , 2006 Eftersom han synar va det inte väl inte så jättelyckat denna gången, svårt att se att du leder Citera
Gekko Postad 8 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2006 Om du tror att han släpper en stor del av händerna han höjer ut med på turn för omslag så är det ju rätt spelat. Om han synar ner med t.ex AT så är det ju inget jättelyckat spel Det är ju de som är hela frågan egentligen. Vilka händer synar man med där? Så som han spelade sin hand så var jag rätt säker på att han inte hade ett set. Folk har en tendens till att va lite extra fiffiga när dom har de, och detta gäller väl också för 2 par. Sen fick jag känslan av att han stopp bettade men de va uppenbarligen fel. Poten är på ca 150$ och jag höjer till nästan 300$ för syn. De betyder att jag måste vinna ca 2/3 ggr där. Jag tror att man gör de. Det är ingen lätt syn med TPTK man leder bara mot en bluff i det läget. Om man kan pressa bort någon 2/3 ggr och blir synad 1/3 när jag ändå borde ha ca 30% pot equity så är det ett vinnande spel. Vad tror ni om det resonemanget? Board: Tc 9h 6h 4d Dead: equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 29.7403 % 29.74% 00.00% { AhJh } Hand 2: 70.2597 % 70.26% 00.00% { JJ, ATo, KTo, QTo, JTo } Stora frågan här är ju egentligen om dina A+J är levande, i så fall är du ju i väldigt bra form ävem om han synar, är de inte det så sitter du ju i skiten. Och varför inte bara syna? Det indikerar ju att du har något i stil med kanske ett överpar/överkort, han kan ju inte sätta di gpå draget direkt, samt att du får chansen att återevaluera rivern om en J träffar. Jag tror man kan anta att antingen så lever J eller A, det är enbart mot ett set/ 2par eller AA som dom inte lever. Jag tycker inte man kan syna med färgdraget i det läget, dom implecita oddsen blir för dåliga. Det finns heller ingen fold equity om man missar. Hade jag bara synat och inte träffat så hade jag ändå lagt in nästan 1/3 av stacken. Det finns också en stor risk att om jag hade träffat färgen så hade han bara check foldat, sen vet jag heller inte vilket av mina över kort som troligen lever. Säg att en J eller ett A kommer på rivern efter att jag synade och han bettar 150$, vad gör man då? Eftersom han synar va det inte väl inte så jättelyckat denna gången, svårt att se att du leder Kan nog tänkas va ett riktigt antagande ------ mvh Ola Citera
Recommended Posts