Gå till innehåll

Varians på Sit'n'Go


Doc

Recommended Posts

Hur upplever ni rutinerade Sit'n'Go spelare variansen? Kommer ni stadigt ITM x % av gångerna eller har ni stora fluktuationer?

 

Själv har jag mest spelat cash games under min ca 4 månader långa pokerkarriär men tröttnade på gnetandet och testade lite Sit'n'Go förra veckan. Första dagen kom jag ITM eller på 4'e plats på alla bord (minns inte exakt hur många det var, men säkert 8-10 st).

Givetivis tänkte jag: det här var ju lätt och klev nästa dag upp på 10$ Sit'n'Go och kom inte ITM en enda gång :-(

Efter det spelade jag på 5$ Sit'n'Go i flera dar med mediokert resultat tills jag idag hamnat ITM igen på alla bord och vunnit 80% (spelat 10 bord).

Är det normal varians eller avspeglar detta min dagsform?

 

Jag tycker nog jag använder ungefär samma strategi. Supertight tills det är 5-6 kvar sen överaggressivt.

Hur uppever ni andra er varians?

 

Var snälla. Jag är en känslig själ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Variansen beror ju mycket på hur strukturen ser ut. Med snabb struktur (vilket det alltid är online, mer eller mindre) blir det mer slumpartat spel då blindsen ökar så snabbt och stackarna sällan är djupa. Att hamna ITM 80% av gångerna kan du glömma. Håller du dig på 55% ITM är det riktigt bra. Dessutom är 10-20 SNGs ingenting. Du kan börja titta på statistiken när du har har spelat iaf ett par hundra stycken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt normal varians. Att inte komma ITM på kanske åtta-tio gånger i rad är inget ovanligt. Fler än tolv raka OOTM bär vara rätt ovanligt, men kan mycket väl hända även en klar vinnare. Du bör inte fästa så stor vikt vid resultaten innan du spelat några hundra stycken, åtminstone. Du kanske är en vinnande spelare i de SNG:er du spelar idag, kanske inte. Det kan du inte veta än.

 

Själv hade jag en grym streak på $35+3 shorthanded SNG:s Stars när jag vann fem raka SNG:s (tre sexpers, en tolvpers, en artonpers) för inte så länge sen. Sen hade jag en låååång streak där det gick helt åt helvete (bara nån enstaka ITM här och där) och sen insåg jag att jag var mycket sämre än jag trott. (Nu spelar jag $20+2 på Party när jag spelar SNG:s och det har gått bra hittills, men jag har bara spelat 20st så det säger inte så mkt).

 

Din strategi är i vilket fall som helst helt korrekt och det låter ju som att det går rätt bra överlag. Koncentrera dig på spelet och försök att inte tänka så mkt på resultaten (förutom resultat som sammanfattar 100 eller fler SNG:s). Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ROI = ((X / Y) -1)*100

 

X = Total vinst (alltså inte det man plussat utan summera alla inkomster)

Y = Total kostnad (totala inköp plus avgifter)

 

Spelar man alltså 10st $10+1 på Party och vinner 1, kommer 2:a 2 gånger och 3:a en gång så blir det alltså:

 

X = 1*50 + 2*30 + 1*20 = 130

Y = 10*(10+1) = 110

 

ROI = ((X / Y) -1)*100 = ((130 / 110) -1)*100 = ~18.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...