Emilio Postad 4 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2006 Här kommer slutresultatet: crazy_santa shows [ 2d, Ad ] two pairs, aces and twos. sigmanu278 shows [ 2c, 2h ] three of a kind, twos. sigmanu278 wins $11.90 from the main pot with three of a kind, twos. >You have options at Waltz Table!. Bara att tacka och buga egentligen. Men det känns lite svårläst hans spel. lol Lolle: Ja det verkar som 9 bords grind funkar bättre på NL25 än NL50. Känns inte som jag riktigt kommit in i NL50 spelet på party, spelförmågan hos motståndarna är så enormt olika, som natt och dag så man måste nästan spela färre bord och försöka få en read på enskild spelare, det går inte om man spelar 9 bord, spelar man 9 bord måste man antaga att samtliga är halvdåliga typ, man hinner inte med något annat. 10 inköp är inte så svårt att torska om man spelar cirka 12 timmar allt som allt och dessutom 9 bord. Jag måste medge att några inköp åkte på tilt och dåligt spel men jag måste ändå säga att det var inte därför jag torskade utan det var för att jag hade hyffsat otur hela gårdagen och morgonen. Men men det kan inte gå bra hela tiden. Angående min rulle så har jag så det räcker flera nivåer upp men jag tycker inte rullens storlek är så intressant utan det som stoppar mig är självförtroendet och att jag inte vill ta mig vatten över huvudet, ekonomiskt sätt har jag BR till högre nivåer. Kanske blir intressantare om jag skriver hur mycket plus och minus jag går men det varierar så mycket så det känns mest bara jobbigt att skriva. En vecka kanske man plussar 15k sek sen kanske man inte har så mycket tid att spela kombinerat att man känner sig lite otålig i 2 månader och då kanske det inte händer speciellt mycket med rullen. Varken speltid eller vinst är det minsta konstant hos mig. Känns vettigare att koncentrera sig på spelet och se till enskilda situationer sen kanske utvärdera inkomst/bortkomst (ehm.. kom inte på något bättre ord) på halvårsbasis eller något. Går det helt åt pipan kortsiktigt får man ju dock utvärdera vad det beror på, ofta kan det ju vara en hel del annat än bara otur inblandat då men jag har blivit bättre på att bortse från resultatet vilket är väldigt positivt för ens pokerspel.. Men hur som helst, det går hyffsat uppåt överlag! Citera
Emilio Postad 4 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2006 Okej spelar två sajter nu, ahapoker(b2b) där jag ska grinda tills bonusen är klar sen samma på betfred där jag grindar tills bonusen är klar. Inget partypoker på några veckor nu. Lägger upp händer allt eftersom.. Citera
Emilio Postad 4 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2006 Players: Crest (EUR 50,00 in seat 1) engtor (EUR 76,10 in seat 2) heystupid (EUR 24,00 in seat 3) santa_ (EUR 55,70 in seat 4) djkaifa3 (EUR 75,20 in seat 6) Dealer: santa_ Small Blind: djkaifa3 (0,25) Big Blind: Crest (0,50) santa_ was dealt: Tc - 9s engtor Fold heystupid Fold santa_ Call (0,50) djkaifa3 Call (0,25) Crest Raise (1,40) santa_ Call (1,40) djkaifa3 Fold Flop 9c - 2c - 3s Crest Bet (3,75) santa_ Raise (7,50) Crest Call (3,75) Turn 9c - 2c - 3s - Kh Crest Check santa_ Check River 9c - 2c - 3s - Kh - 9d Crest Bet (4,25) santa_ Raise (8,50) Crest Call (4,25) Meningen med miniraise på river är att inte commita mig allt för mycket samtidigt som jag vill få betalt av skithänder. En kung måste ju betala av där även om jag bara miniraisar känns det som eller kanske ett pocket par. Borde jag betat turn? Resultat får ni senare. En hand jag foldar, jag har ingen read överhuvudtaget, tycker bara han spelar handen helt sjukt. vad kan han ha? Den enda hand jag kan sätta honom på om vi antar att han inte är helt efterbliven är 46 och då alltså ett svagt tvåpar som han vill försvara. Eller så har han bara en kung och min miniraise irriterar honom så pass att han trycker med KJ/KT eller liknande. Eller så spelade han sin AK ganska stark men hans fjuttiga raise på knappen indikerar skithand tycker jag. Players: DrickMick (EUR 45,05 in seat 1) Crest (EUR 31,90 in seat 3) Bigalow68 (EUR 104,42 in seat 4) Maestron17 (EUR 23,10 in seat 5) santa_ (EUR 55,30 in seat 6) Dealer: Bigalow68 Small Blind: Maestron17 (0,25) Big Blind: santa_ (0,50) santa_ was dealt: Ks - Qc DrickMick Fold Crest Call (0,50) Bigalow68 Raise (1,70) Maestron17 Fold santa_ Call (1,20) Crest Call (1,20) Flop 4s - 6d - Kh santa_ Check Crest Check Bigalow68 Bet (4,25) santa_ Raise (8,50) Crest Fold Bigalow68 All-In (98,47) santa_ Fold Bigalow68 Payback (94,22) Jag är inte en sådan som miniraisar men jag känner att det är rätt mot ett visst typ av motstånd, man ger info om att man har något (är dom inte trixiga saktar dom ned och vissa blir till och med rädda, just för att man raisar så konstigt och man tar över det psykologiska kommandot i potten och kan komma ur den billigare om man ligger under) samtidigt som man inte blir det minsta commitad. Är dom starka och reraisar då släpper jag och tänker inte mer på det. Citera
Emilio Postad 4 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2006 Betfred var den värsta tiltsajten någonsin. Går ju inte att vinna. backar rakt ut. Dom verkar vara ganska hyffasde också. Någon som sa på bonusforumet att det är dåligt motstånd. Hah. Snacka om EV- att ta denna bonusen. En sak som var tiltande med betfred var att man såg i svenska pengar hur mycket man hade. Satte in 5 k. Nu några timmar senare har jag torskat 2,5 k. Helt sick sida. Cashar ut, har inte varit med om någon värre konspiration. Lite halvt desperat gick jag in i en 100$ HU och såklart torskade jag, och det var inte på ett snällt sätt utan jag fick sett och motståndaren drog ut genom att sätta högre set på river. Förbannade tiltsida. Ska spela b2b där känns det bättre. Ska börja föra manuell statestik på dagsresultatet, trots att jag sagt att man ska bortse från det, när det går bra behöver man ju inte göra det men det är lättare att smälta och acceptera förluster om man plitar ner dom tydligt. Så från och med nu ska jag ge er resultat per månad och det börjar från och med idag. Ligger -560$ idag men det jobbar jag ju upp det är inga konstigheter även om det känns enormt nesligt. Postar hur det har gått resultatmässigt den här månaden i slutet av månaden! Och då får ni ingen info om hur länge jag spelat utan endast resultat, det kan vara 100 timmar eller 10 timmar det beror alltid på. Citera
Iracoubo1932 Postad 4 Mars , 2006 Rapport Postad 4 Mars , 2006 Hmm Jag hörde rykten om att du skulle på kryssning i helgen.. och så händer det här i stället. Vilken nitlott.. Citera
Emilio Postad 4 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2006 Hm kryssningen kan ta sig någonstans. Jaja lite tilt men nu är det accepterat och det är bara att fortsätta grinda så ska det nog bli plus den här månaden också! =) Jag har kommit upp mig psykiskt när det gäller pokern den senaste tiden, är mer barry greenstein över mig, förutom idag då. lol. Man måste ju se det i ett större perspektiv, jag deppar ihop efter att ha torskat 5k på några timmar, när jag ändå ligger plus cirka 5k för veckan medans det finns folk som dör där ute liksom.. Fan förluster kommer och går medan vinsterna består liksom, det är EV- att bli allt för lack av förluster. (By the way är jag enormt sur på alla som skrev så mycket gott om betfred i bonustråden här på forumet. Hoho) Citera
Lolle Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Måste fråga i T9 handen, varför spelar du den utan callers innan tycker det känns som en ganska värdelös hand och inte blir det bättre av att calla en raise från BB tycker jag enligt mitt spelsätt. Ogillar icke suitade connectors utan lite calls. Efter preflop tycker jag det ser ok ut ändå skulle nog lira likadant, ogillar att raisa par där på turn. KQ handen är lite jobbig men det går inte calla där iaf, just av den anledningen jag avskyr KQ när någon raisat och försöker låta bli att spela den, alltför ofta är man dominerad av andra händer. Kämpa på! Citera
Emilio Postad 5 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2006 Måste fråga i T9 handen, varför spelar du den utan callers innan tycker det känns som en ganska värdelös hand och inte blir det bättre av att calla en raise från BB tycker jag enligt mitt spelsätt. Ogillar icke suitade connectors utan lite calls. Efter preflop tycker jag det ser ok ut ändå skulle nog lira likadant, ogillar att raisa par där på turn. KQ handen är lite jobbig men det går inte calla där iaf, just av den anledningen jag avskyr KQ när någon raisat och försöker låta bli att spela den, alltför ofta är man dominerad av andra händer. Kämpa på! Jo du har nog rätt.. ska inte krångla till spelet. En hand som T9 off kan jag spela någon gång ibland efter raise för att mixa upp spelet och få betalt av överpar eller liknande när jag träffar, men det är ju inte det som gäller för att vinna på den här nivån direkt, bara spela tight,ABC och bluffa vid rätt lägen men väldigt sällan. Citera
Emilio Postad 28 April , 2006 Författare Rapport Postad 28 April , 2006 Ville bara säga att jag inte spelat så mycket på sistonde men boken är ej död. Liret har väl gått sådär när jag lirat, egentligen har jag haft sjuka perioder där jag vunnit ganska mycket men det hjälper ju inte när man är så lätttiltad. Tänkte köra igång med dagboken snart igen.. Blir lite sporadiskt när man har plugg samtidigt och inte får någon ro hemma. Blir annat om/när man drar till thailand i höst, kan man förhoppningsvis sitta och grinda dygnet runt! Citera
Emilio Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 Spelat en del på sista tiden. Mest NL100 och en del NL200. Hittar finplussen, sen direkt efter hittar jag alltid monstertilten och bad beat minuset.. (är rädd för att framstå som tight så då börjar jag bluffa för att få betalt i framtiden, men eftersom motståndarna inte bryr sig verkar det som pengar i sjön) vet inte vad det är med mig.. Känns mig jävla odisciplinerad och stressad.. Mycket med skolan nu, bara några prov kvar nu dock, men sen är det studenten och allt. Mycket som rör sig i mitt lilla huvud just nu. Uppskattningsvis har jag backat kanske 20k sek dom senaste två månaderna, lite drygt då jag haft sjuka vinstsessioner men jag faller på målsnöret genom att inte kunna släppa händer när jag spelat ganska mycket och samtidigt vara för respektlös vid bordet, jag försöker bara köra över och det straffar sig.. Var är den disciplinen jag hade tidigare? Som bortblåst, sitter och raisar som Sammy Farha i all oändlighet, skillnaden är att jag gör det utan anledning. Bara dom senaste två dagarna har jag backat cirka 900$ på NL100 (mest rigg, 30% tilt kanske).. Orkar inte med det.. Funderar på att gå ner och nöta 9 stycken NL25 bord. Så börjar nog om därifrån nu, inte för att jag inte har rulle för högre, men tycker det är jobbigt att förlora när jag förlorat en del på sistonde och det är ett mycket starkt argument att gå ner och hårdnöta för att få tillbaka självförtroendet och lugnet, vet inte hur jag skulle må om jag fortsätter nöta NL100 och kanske tokbackar 2000 dollar den närmaste månaden eller något, vilket säkert skulle hända om jag fortsatte. Så nu går jag ner till NL25 och nöter, några få bord är bara slöseri med tid men att spela 9 bord kan vara riktigt nice, man hinner inte bli tiltad och man kan plussa ett par k sek dom dagarna man orkar spela mycket. Samtidigt kan jag passa på att säga att dagboken blir förhoppningsvis mer seriös till i slutet av sommaren och hösten/vintern och våren då jag kommer sitta och nöta, lite högre där det är värt att lägga in HHs ifrån, om allt går som jag vill.. Just nu känns det lite deppigt men jag kommer väl tillbaka.. Rent speltekniskt ska jag sikta på att bli mer tråkigt tight agressive preflop, spela mer som en maskin (såklart använder jag mina read-färdigheter men jag ska försöka att inte lägga energi på att spela fantasifullt), jag är ju så dum så jag överskattar ständigt motståndet. Man kommer långt på att sitta och vänta på tillfällen, man behöver inte gå in på frontlinjen och kriga liksom, vilket jag gör hela tiden och åker på stryk. Såg lite stats från Pokeroffice och nu på slutet hade jag raisat 20% av händerna preflop och spelat typ 50% av händerna, Shorthanden, men ändå, det är lite sick tycker jag. Blir mer ABC nu med andra ord. Tack och hej. Citera
Spelgalen Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Låter bra det här du skrev om att du mer kommer spela nästan som en maskin nu när du går ner i nivå. På NL 25 behöver man ju knappast vara fantasifull. Hoppas du får tillbaks självförtroendet nu! Lycka till! Citera
Emilio Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 Tack så mycket. Ska nöta och nöta nu ett bra tag framöver tills jag kämpat tillbaka självförtroendet och pengarna. Hör av mig när jag känner att jag uppnått målet.. Citera
Emilio Postad 12 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2006 Åker ner till thailand imorn och är där i 5 veckor. blir inget poker där nere.. när jag kommer hem tänkte jag börja grinda på allvar, känns knappt som jag spelat poker på månader, dels för att jag har en ganska egotrippad bror som inte förstår att han måste dela med sig av linan (han laddar, det finns inget mer tiltande än när det laggar till i pokerklienterna) och dels för att jag inte haft så mycket tid. När jag kommer hem planerar jag att sätta mig en del hos farsan min och grinda där i ett par månader mer eller mindre hela tiden för där får jag vara ifred (men avbrott att vara med polarna förstås, och äta), sedan far jag ner till thailand i början av september och grindar där ifrån. är det tänkt. Förlorat en hel del på dom timmarna jag spelat dom senaste månaderna just för att jag inte varit så lugn i själen, tänk er själva att sitta och spela poker och veta att när som helst kan en människa som inte förstår sig på saker och ting börja använda internet och ladda som en tok, då kan man knappast fokusera på spelet. (typ 2000 dollar back bara på 30-40 timmars spel på NL100,Nl50,plo100,plo50 typ) Väldigt svårt att hålla tilten borta hur som helst. Grinden börjar runt 20:e Juli och då ska jag se till att jag spelar på ställen och inte blir störd, och då kommer jag naturligtvis plussa lika mycket som jhag alltid gör när jag får spela ifred. Citera
Emilio Postad 14 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2006 Då var man hemma efter asienresan, var grymt roligt. Spelar lite sen jag kom hem, plussade 2000$ ganska snabbt men det sumpade jag efter ett par dagars bad beats, blev ju lite tilt. Så nu har jag legat lågt, provat på lite FL SH 1/2, började så lågt för att jag inte riktigt litar på mina FL kunskaper men det har gått helt okej. Sen har det mest varit sjuka bad beats på NL men sådant är det. Just nu funderar jag på att ha pengar på crypto,stars,party och någon mer sajt samtidigt, för då är det lättare att hitta bra games. Har märkt att crypto har en mer jämn kvalité men att den är ganska låg, medans party varierar sjukt mycket, ena gången är det faktist riktigt svårt motstånd, folk som spelar tillbaka mot en, andra gången är det folk som spelar för skoj och gör genomskinliga bluffar. Vet inte riktigt varför det är så för tiderna är sällan de samma, även om det har en tendens till att bli väldigt löst på helgerna. Nu är tanken alltså att jag ska börja skriva lite här, och försöka hålla lite högre kvalitét på mina poster. Går ju varken i skola eller har jobb och ska snart ner till bangkok så vi får hålla tummarna att pokern kommer gå okej, gör den inte det är det ingen katastrof men det vore ju kul om jag kunde sluta tilta åtminstone. Känner att jag utvecklas bättre nu när jag inte har så mycket för mig. Framöver kommer jag spela väldigt spritt och spela den limiten som jag känner för just för stunden, och inte av principsak alltid spela NL200 till exempel, utan variera mig beroende på dagsformen. Ha det Citera
Emilio Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Nu har jag gulat större delen av mina pokerkonton så nu måste jag sätta in med mitt visa. Det går fan inte att vinna, visst har en del otur men känns som att motståndet har blivit bättre och jag blir bara sämre och sämre. Vad göra?, bullen? Funderar på att lägga om till FR ett tag. Känns som jag är så otroligt understimulerad att jag har svårt att spela SH, orkar inte göra rätt. I FR blir det mindre beslut och jag kan nutpeddla. Får se.. kanske ska man lägga ner? Citera
Emilio Postad 17 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Slaskade in 1500 nya dollars på party. Utdragningarna började direkt AA blev utdraget mot underpar (fisk som totalt överspelade sin hand, var hyffsat säker på att han hade KK, men icke, 99 hade han). Och massor med annat. Cashade ut direkt med en förlust på några hundra dollar + växlingsavgiften. Nu är jag tiltad! Går uppenbarligen inte att vinna. Det har gått så långt också att jag är rädd att förlora, har i princip inte råd att förlora mera nu eftersom jag vill tillbringa några månader i thailand, och då behövs det pengar. Så då har jag kommit på en rolig idé i alla fall. Jag ska dra in så lite som 50 dollar på sunpoker, och sen ska jag jobba mig uppåt, ingenting att förlora men mycket att vinna. Bara att klonka sig uppåt i lugn takt och sen så småningom börja spela! Ska också intala mig själv att jag får absolut inte förlora, då spelar jag mycket mycket bättre och är mycket koncentrerad. Ska göra mitt bästa, ska inte försöka stressa på för att komma upp till 1000-2000 dollar direkt utan det får ta den tid det tar, huvudsaken är nu att jag inte sätter in nya pengar att spela för, då är jag inte koncentrerad och jag torskar rakt ut, och då är det mer EV+ att inte spela alls. Förhoppningsvis har jag fått upp dessa 50 dollar till en okej rulle tills den 1:a oktober när jag flyttar in i floraville i bangkok med några andra här på forumet, för nu vägrar jag typ att förlora mer pengar. Så trots att jag har mer pengar så är det enda jag har i min pokerrulle 50 dollar nu. Fattar inte varför jag kommit på det här tidigare, istället för att slaska in massa dollar hela tiden och inte bry sig om man förlorar eller vinner typ, mycket smartare att göra det svårt för sig faktist, för då håller man skärpan på topp. Önska mig lycka till! Citera
Emilio Postad 17 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2006 okej tog typ 10 minuters speltid att misslyckas med experimentet. ställde i PLO när jag drog dött typ. aggressionsproblem....... Citera
EAK Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 okej tog typ 10 minuters speltid att misslyckas med experimentet. ställde i PLO när jag drog dött typ. aggressionsproblem....... Vad fan, skärpning nu. Du satte in 50$ för att spela seriöst. Sen bränner du allt i en hand PLO. Vad är det för BR-management? *slaps Emilio with a 3,2kg trouth* Ska du spela upp 50$ så får du väl sätta dig och grinda på bord med maxinköp på 5$ eller 10$. Du har nog så stor risk att gula de 50$ då... Varför kör du inte in 50$ på tain eller liknande och spelar på de LÄGSTA stakesen? Citera
Emilio Postad 17 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Hehe. Tänkte att jag skulle klonka mig upp. Sätter väl in några hundra när dom senaste veckornas tilt har lagt sig. Får se hur jag lägger upp det hela, just nu är jag hyffsat trött på poker. Angående Tain, hur är liret där? Är klienten äntligen stabil?, den var ju inte det förut vill jag minnas. Citera
EAK Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Angående Tain, hur är liret där? Är klienten äntligen stabil?, den var ju inte det förut vill jag minnas. Har faktiskt ingen aning om hur det egentligen är. Fick 10$ gratis på expekt där som jag lirade upp till 200$ ganska lätt. Deras lowlimit bord var då ganska lätta att slå Jag har då insett att är jag inte sugen på att lira så är det billigare att låta bli. Låt bara bli, gör annat tills du känner att du får lust att spela igen. Citera
Emilio Postad 17 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Ja EAK håller fullständigt med dig, man har ju lyckats inse det men lite svårare att omsätta det i praktik. Tänkte tilta av mig på freerolls och sådant i några dagar så får vi se sen. Citera
jeneqvist Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Har nog läst merparten av det här forumet genom åren, men på nått mystiskt sätt har jag helt missat denna ruskigt underhållande tråd. Det ända mer i humorväg som skulle kunna önskas är att kanske skriva på vers! Lova att inte sluta skriva/ spela.... Det här e faan nästan värt stake, fler som vill splitta??? Mvh Vimpan Citera
Emilio Postad 18 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2006 lol, är jag så pass "okej nu ska jag göra si och så", "nehe det misslyckades". Lägger in lite humor i det hela men i helhet så är jag faktist seriös, kanske det som gör det lite extra roligt. klart jag tar emot stake, har en del pengar på banken men vill inte riskera dom med tanke på mina äventyr framöver. Att någon vill slaska in pengar till mig när dom drar dött i princip förstår jag dock inte Citera
Emilio Postad 22 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Körde in 200$ på stars för att bygga och köra väldigt lågt. Har spelat 6$ turbo sng och en del lågt fixed limit. Var uppe i över 600 igår efter 3 dagars spel men efter lite sjuka grejer slutade jag på 425$ alltså 135$ plus för den dagen. Det här är liknande som med 50$ insättningen jag skulle göra, alltså att jag ska verkligen bygga hyffsat disciplinerat och se det som att det här är det enda pokerkaptial jag har, en utmaning för att komma upp i mina vanliga nivåer och en rolig sådan. Disciplin som krävs. Förhoppningen är att jag ökat denna experiment BR till någonstans mellan 2-4k$ tills 20:e september. Kan iof bli lite kämpigt för har inte tid att spel så sjukt många timmar om dagen för har annat jag måste ta itu med,ska dock försöka. Så från och med nu ska jag öppet deklarar min stars-rulle. Missionstars: 425$ Ska försöka rapportera med jämna mellanrum[/code] Citera
Recommended Posts