Gå till innehåll

NLT - Kan jag vara slagen här?


Recommended Posts

Jag tror jag sällan varit så säker på att ha bästa handen med ett "icke-monster" som med denna hand. Därför vill jag gärna ha era kommentarer så att jag inte är ute och cyklar och bara hade tur denna gång. :lol:

 

Texas Hold'em $0.25-$0.25 NL (real money), #1,673,366,390

Table Barquisimeto, 5 Jan 2006 11:19 AM ET

 

 

 

Seat 2: swe wizzo ($34.05 in chips)

Seat 3: thomo_matt ($13.95 in chips)

Seat 4: magruder134 ($40.35 in chips)

Seat 5: dacquoi ($13.30 in chips)

Seat 6: Izmael ($19.30 in chips)

Seat 7: Ningle ($15.55 in chips)

Seat 9: BodyOddy ($14.10 in chips)

Seat 10: tacdog ($11.90 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

magruder134 posts blind ($0.15), dacquoi posts blind ($0.25).

 

DEALT TO WIZZO: [8s, 8c]

 

PRE-FLOP

Izmael calls $0.25,

Ningle folds,

BodyOddy calls $0.25,

tacdog calls $0.25,

swe wizzo bets $1,

thomo_matt folds,

magruder134 folds,

dacquoi folds,

Izmael calls $0.75,

BodyOddy folds,

tacdog calls $0.75.

 

FLOP [board cards 5S,5C,7S ]

Izmael bets $1,

tacdog folds,

swe wizzo bets $3,

Izmael bets $6,

swe wizzo bets $30.05 and is all-in,

Izmael folds.

 

Jag har ingen direkt koll på hur Fi spelar, så jag räknar honom som medelbra spelare på denna nivå. Så här resonerar jag:

 

99-AA - Kan han inte ha, då skulle han betat mer än 1/3 pott på floppen. OK om han är fisk kanske han betar så men då skulle han även bara synat min re-raise.

 

5 - Nej, kan han inte heller ha. 1/3 pott skulle kunna vara lockbet på en triss men spelare som gör så brukar då i 9/10 fall bara syna en raise. Hade han däremot check-raisat mig kunde jag satt honom på en 5 (tänk vad ett litet bet kan göra ;) )

 

Kort och gott, jag kan inte se att jag skulle vara slagen. Men missförstå mig inte nu för guds skull, jag inser att jag kan ha fel, tror inte att jag är någon ofelbar mästare och jag vet att man inte kan läsa till 100%, men det är bara något i hans satsande som inte stämmer! Troligtvis har han två överkort och försöker bluffa! Eller? 8-)

 

* RP, la till "NLT" - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror han bestämde sig redan innan att "foola-around" där faktiskt, han skulle spela "skithanden" starkt och raisa dig och få dig att tro att han har en bra hand och försöker trycka upp potten för att sedan stjäla. När du sedan går all-in måste han ju folda.

 

Nåt speciellt som får dig att tro det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FElet du gör är jua tt du jagar ut alla händer som kan betala av samt ger bort dina cash till nån med ett färdigt monster. väldigt dåligt spel.

 

Tagen på bar gärning :oops:

 

Tänk att jag inte tänkte så långt, ville bara "avslöja" hans bluff. Men du har rätt, det enda jag får syn av här är en bättre hand och då ska man så klart inte beta. Bättre sätt att "avslöja" hans bluff hade ju varit att låta honom tro att jag gick på den fram till river...hade kanske gjort mig rikare också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...