Gå till innehåll

Mauau måste tydligen ha Omaha8 i rubriken!


Mauau

Recommended Posts

Varje år dör cirka 8 personer av hajangrepp. Ungefär 150 avlider till följd av fallande kokosnötter.

 

Ni fattar analogin. Dags att byta från haj till apa på Full Tilt.

_________________

 

Det här är en fortsättning på min första, alltför spretiga dagbok.

_________________

 

Jag och min flickvän, i fortsättningen kallad S, kom hem från Västindien igår. Eftersom jag varit utan pokerspel i nästan tre veckor har jag haft en del tid att tänka efter. Jag är inte längre säker på att det blir något Las Vegas. Det är möjligt, men inte längre mitt huvudmål för det här halvåret. Vi får se vart det bär.

 

Den förra dagboken gjorde verkligen så att jag stramade upp min attityd (vilket var nödvändigt) så jag fortsätter skriva fast med lite annan ansats. Jag har tagit ut alla de pengar jag hade på pokerkontona förutom $3k. Dessa har jag delat i tre lika stora rullar; $1k för NLHE, $1k för O8 och $1k för turneringar. Min "spelplan" ser ut som följer:

 

 

Hold'Em (6-handed):

 

(Inköp - nödbroms "stop/loss" - mål)

 

NL0100x10 ($01000) - SL00 ($00000) - 5/BB100 ($10)

NL0200x20 ($04000) - SL15 ($03000) - 4/BB100 ($16)

NL0400x30 ($12000) - SL25 ($10000) - 3/BB100 ($24)

NL1000x40 ($40000) - SL35 ($35000) - 2/BB100 ($40)

 

Start $1000

 

Arbetsinsats: 20 000 händer/månad (c:a 50 timmar - bordsratio 5.5)

 

 

Omaha8 (full-handed):

 

(Inköp - nödbroms "stop/loss" - mål)

 

PL0100x10 ($01000) - SL00 ($00000) - 5.0/BB100 ($10)

PL0200x15 ($03000) - SL10 ($02000) - 4.0/BB100 ($16)

PL0400x20 ($08000) - SL15 ($06000) - 3.5/BB100 ($28)

PL0600x25 ($15000) - SL20 ($12000) - 3.0/BB100 ($36)

PL1000x30 ($30000) - SL25 ($25000) - 2.0/BB100 ($40)

PL2000x40 ($80000) - SL35 ($70000) - 1.5/BB100 ($60)

 

Start $1000

 

Arbetsinsats: 10 000 händer/månad (c:a 30 timmar - bordsratio 4.5)

 

 

Turneringar:

 

(Inköp - nödbroms - mål)

 

Rulle/30, löpande - Avvägningsfråga - ROI >100%, ITM >10%

 

Start $1000

 

Arbetsinsats: 100 turneringar/månad (c:a 100 timmar - bordsratio 2.5)

 

 

Lön (10% av lön till sparande):

 

*20% av de enskilda källorna

*All rakeback

*All bonus

_________________

 

Siter och spelformer är valda för att optimera chanserna att lyckas:

 

Hold'Em: Prima-site, tack vare bra rakeback och miniview-möjligheten. Kommer att spela sex bord simultant.

 

Omaha8: Party Pokers beta-version, tack vare utbudet av spel/spelare och möjligheten att spela med kompakta bord. Fyra till sex bord simultant.

 

Turneringar: Prima (annan site än cash games för att inte blanda ihop rullar), Eurobet/Hollywood Poker, Pacific Poker, Poker Stars, Ultimate Bet, Full Tilt, Doyle's Room. Övervärde, bonus, rakeback, typ av turnering etc avgör då det ofta finns många möjliga spel med samma start-tid. Upp till tre turneringar samtidigt. Siter kan tillkomma och försvinna, men det är dessa jag gillar bäst just nu.

_________________

 

Jag har även en lista av "regler". Det är mest saker som har med kognitiv psykologi och förhållningsstrategier att göra. Jag har dom bara nerskrivna på papper än så länge och läser dom då och då för att hålla mig skärpt och otiltad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

060104:

 

Hold'Em:

 

Inget spel.

 

Omaha8:

 

Bra början på året! Inga misslyckade bluffar men däremot checkningar som inbjöd till överspel från mina kära motståndare. Tre fina potter:

 

#Game No : 3315537986

***** Hand History for Game 3315537986 *****

$100 PL Omaha Hi/Lo - Wednesday, January 04, 19:28:36 EDT 2006

Table Table 65378 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 3: llLOWLIFEll ( $439.25 )

Seat 7: bigal223 ( $115.84 )

Seat 10: rigbydog ( $87.50 )

Seat 1: Mauau ( $107.90 )

Seat 2: patsa ( $92.40 )

Seat 4: Lahontan1 ( $75.95 )

Seat 6: micaro ( $0 )

Seat 9: aattff111 ( $104.90 )

Seat 5: shagman49 ( $105.25 )

Seat 8: T_Kobayashi ( $100 )

rigbydog posts small blind [$0.50].

Mauau posts big blind [$1].

micaro has left the table.

T_Kobayashi posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Mauau [ Qs :spade: Ac :club: 3h :heart: Kd :diamond: ]

patsa folds.

Lahontan1 calls [$1].

shagman49 calls [$1].

bigal223 calls [$1].

T_Kobayashi checks.

aattff111 folds.

rigbydog folds.

Mauau checks.

** Dealing Flop ** [ 2 :spade: 4 :heart: Kc :club: ]

SimplyWicked has joined the table.

Mauau checks.

Lahontan1 checks.

shagman49 checks.

bigal223 checks.

T_Kobayashi bets [$5.25].

Mauau calls [$5.25].

Lahontan1 folds.

shagman49 folds.

bigal223 folds.

** Dealing Turn ** [ Ks :spade: ] Tänker att jag fortfarande ligger efter här och vill inte åka på ett jätteraise så

Mauau checks.

T_Kobayashi bets [$15.20].

Mauau calls [$15.20].

** Dealing River ** [ Qd :diamond: ] Träffar perfekt femtekort och mitt mes-spel på turn bäddar för ett grymt killerspel och

Mauau checks.

T_Kobayashi bets [$35].

Mauau is all-In [$86.45]!.

T_Kobayashi is all-In [$43.55]

T_Kobayashi shows [ 9 :diamond: K :heart: 4 :spade: Js :spade: ] a full house, Kings full of fours.

Mauau shows [ Qs :spade: Ac :club: 3h :heart: Kd :diamond:] a full house, Kings full of queens.

Mauau wins $7.90 from side pot #1 with a full house, Kings full of queens.

Mauau wins $200.50 from the main pot with a full house, Kings full of queens.

There was no qualifying low hand.

 

#Game No : 3315461781

***** Hand History for Game 3315461781 *****

$100 PL Omaha Hi/Lo - Wednesday, January 04, 19:13:58 EDT 2006

Table Table 67517 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: aDutchboy1 ( $121.30 )

Seat 5: rigbydog ( $65.25 )

Seat 7: GrowDro ( $220.36 )

Seat 8: fbmoche ( $139.85 )

Seat 3: Mauau ( $115.67 )

Seat 1: papapug ( $99.34 )

Seat 10: landman1944 ( $91.22 )

Seat 9: GentmanD ( $79.97 )

Seat 6: Hotttie995 ( $107.10 )

Seat 4: toondogg ( $100 )

aDutchboy1 posts small blind [$0.50].

Mauau posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Mauau [ 2s :spade: Ac :club: As :spade: 3c :club: ]

toondogg calls [$1].

rigbydog folds.

Hotttie995 folds.

GrowDro calls [$1].

fbmoche folds.

GentmanD calls [$1].

landman1944 folds.

papapug calls [$1].

aDutchboy1 calls [$0.50].

Mauau raises [$6].

toondogg folds.

GrowDro calls [$6].

GentmanD calls [$6].

papapug folds.

aDutchboy1 calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 9 :spade: 8 :spade: Qc :club: ]

aDutchboy1 checks.

Mauau checks. Sitter ur position och vill inte betta rakt in i den eventuella stegen. Lite tveksamt spel, jag har många drag kvar men det finns kanske mer värde i att betta. Gillar dock inte att betta mindre än pott på floppen och ett sådant kändes inte rätt.

GrowDro checks.

GentmanD checks.

** Dealing Turn ** [ Ad :diamond: ] Bra turn minst sagt så nu är det bombningsdags!

aDutchboy1 checks.

Mauau bets [$28.50].

GrowDro folds.

GentmanD calls [$28.50].

aDutchboy1 calls [$28.50].

** Dealing River ** [ 9h :heart: ]

aDutchboy1 checks.

Mauau is all-In [$80.17] Hoppas på att någon sitter med lägre kåk här men ingen biter. Ett halvt potbet är möjligt men potten är större än vad jag har kvar så det hade känts lite snopet vid en syn - hade säkert grämt mig och trott att jag skulle fått fullt betalt.

GentmanD folds.

aDutchboy1 folds.

Mauau does not show cards.

Mauau wins $192.67

 

#Game No : 3315599335

***** Hand History for Game 3315599335 *****

$100 PL Omaha Hi/Lo - Wednesday, January 04, 19:40:06 EDT 2006

Table Table 65378 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 3: llLOWLIFEll ( $439.25 )

Seat 7: bigal223 ( $155.07 )

Seat 10: rigbydog ( $87 )

Seat 1: Mauau ( $179.95 )

Seat 2: patsa ( $92.72 )

Seat 4: Lahontan1 ( $27.30 )

Seat 9: aattff111 ( $99 )

Seat 5: shagman49 ( $112.10 )

Seat 8: T_Kobayashi ( $95 )

Seat 6: SimplyWicked ( $143.45 )

aattff111 posts small blind [$0.50].

rigbydog posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Mauau [ As :spade: 6c :club: Ad :diamond: 3h :heart: ]

Mauau raises [$3.50].

patsa folds.

Lahontan1 folds.

shagman49 folds.

SimplyWicked folds.

bigal223 calls [$3.50].

T_Kobayashi folds.

aattff111 calls [$3].

rigbydog folds.

** Dealing Flop ** [ 5 :spade: T :club: Q :diamond: ]

aattff111 checks.

Mauau checks.

bigal223 bets [$5].

aattff111 calls [$5].

Mauau calls [$5].

** Dealing Turn ** [ A :heart: ]

aattff111 checks.

Mauau checks.

bigal223 bets [$20].

aattff111 calls [$20].

Mauau calls [$20].

** Dealing River ** [ J :spade: ] Här är jag helt vilse och vet inte var jag står överhuvudtaget.

aattff111 checks.

Mauau checks.

bigal223 checks. Tur för mig att han mesar ur och checkar för att behålla värdet i handen. Eller rättare sagt tur att han har en så bra "dålig hand". Hade han haft sämre (exempelvis AJ92) skulle han säkert gjort ett fint blufförsök som troligtvis hade fungerat. (Om det varit heads-up är risken ännu större att han bettat ut - att aattff111 stannar kvar med skit hjälper mig ordentligt.)

aattff111 shows [ 5 :diamond: 3 :diamond: A :club: 4 :diamond: ] two pairs, aces and fives.

Mauau shows [ As :spade: 6c :club: Ad :diamond: 3h :heart:] three of a kind, aces.

bigal223 doesn't show [ Q :heart: J :club: T :spade: J :heart: ] three of a kind, jacks.

Mauau wins $83.50 from the main pot with three of a kind, aces.

There was no qualifying low hand.

 

Turneringar:

 

Fyra stycken, inga på pengar. Åkte ut på sjuttonde plats i en HORSE-turnering på Full Tilt. Klantade mig lite i händerna precis innan levelbyte till O8 och åkte ur där, hade nog klarat mig klart längre om jag bara tagit mig dit. Ska försöka spela mer renodlade O8- och S8-turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omg. Du måste vara tysk med den disciplinen.

 

Känns som det kommer att gå bra om det är sån ordning på dig. peace.

 

Trots att mitt efternamn är obehagligt tysk-klingande har jag inget sådant påbrå eller läggning. Det är bara det att jag måste göra saker helhjärtat för att kunna genomföra dom. Hoppade exempelvis av skolan (skolorna) för att jag bara orkade gå halva dagar. (Företrädelsevis eftermiddagar förstås.)

 

Bra på att skapa egna system - dålig på att följa andras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant!

 

Kul med nån som spelar PLO8, älskar det spelet även om jag inte är så bra på det och bara spelar nån gång ibland.

 

Imponerad av din självdisciplin. (Min egen största brist...)

 

Jag har även en lista av "regler". Det är mest saker som har med kognitiv psykologi och förhållningsstrategier att göra. Jag har dom bara nerskrivna på papper än så länge och läser dom då och då för att hålla mig skärpt och otiltad.

 

Du får hemskt gärna dela med dig av de här reglerna, vore intressant att höra mer om. Har försökt med sånt själv, men det har liksom alltid glömts bort efter ett tag...

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mauau..

Välkommen tillbaka :)

 

Riktigt skoj med en high/low dagbok..

 

Liten fråga bara..Varför höjer du (ser ut som pott) med dina bästa händer (som kan scopa)? Vill man inte att folk ska stanna kvar i potten då?

 

Prova på high/low igår det var skoj med lite varians från High :)..Men det verkar vara bra spelare på b2b..

 

Mvh Snooker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för de vänliga orden grabbar!

 

Nick, Sansrom - Jag kanske skriver reglerna här, eller så skickar jag ett PM. Vaknade nyss, bestämmer mig under "frukosten". Det är inget revolutionerande, utan mest anpassat för min personlighet och mina brister.

 

Snooker - Anledningen till att jag alltid vill betta pott (eller minst halv pott på river) är för att jag ofta semi-bluffar med drag eller "halv hand" med bakdörrsdrag och liknande. Jag försöker alltså spela på ett väldigt "synligt" sätt för att uppfattas som "LAG" trots att jag är "TAG", och få bättre betalt för mina träffar. Eftersom jag spelade för första gången på länge igår var jag medvetet lite passiv då jag inte ville dynga iväg massa $ som start (jag tänkte bara spela en timme). Funkade bra för jag drog in nästan $300.

 

Mended - Tack, fixat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara ett misstag! Om du kan få med dig hälften och bygga samma pott som du skulle fått om du bettade halva och fick med dig alla så har du tjänat på det! Varför? Därför att du har dragit ner ordentligt på riskfaktorn samtidigt som du inte gjort avkall på potentiell vinst - potten blir ju initialt lika stor. (Dina chanser att scoopa potten ökar dessutom mot färre motståndare, det är lättare att semibluffa o s v.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, här kommer reglerna. De är som sagt konstruerade för mig och mina brister. För att förtydliga har jag skrivit kommentarer i kursiv stil - anledningar, orsaker m m.

 

Regler för cash games

 

00) Jag ska...

 

01) klargöra att jag är tillräckligt pigg och nykter.

 

Som jag skrev i min tidigare dagbok - jag spelar bättre full än trött. Trötthet är en killer för motivationen och koncentrationen. Går nog plus oavsett på de lägre nivåerna men vill skapa en god vana, spela med kvalitet varje gång helt enkelt.

 

02) sätta min MSN-status som "Upptagen".

 

Supporten är stängd för mina syskon och det ska inte läggas energi och koncentration på att dra dåliga skämt för mina kära chatbuddies!

 

03) bestämma antal spelminuter.

 

För att nå en känsla av att det är ett enda långt parti med raster. Det är ett maraton, inte kortdistanslopp.

 

04) ladda Winamp med musik motsvarande förutbestämd speltid.

 

Punk och indierock företrädelsevis - jag slaktar med aggressiv musik i öronen! (Speciellt X-Ray Spex. Eller The Siddeleys. Eller YeahYeahYeah's. Nåt speciellt med kaxiga och smarta tjejer som får mig att spela bättre.)

 

05) använda hörlurar för att inte störas av TV, tjej, telefon etc.

 

Ökar koncentrationen.

 

06) påminna mig om att det är absolut förbjudet att skriva i chatten under kommande/pågående session.

 

Vet inte hur mycket jag har förlorat (missat att vinna) på att ödsla energi och koncentration på att försöka krossa tomtearméns naiva eller dåligt underbyggda resonemang. Jag vill ju inte vara den som leder truppen.

 

07) spela mitt spel: aggressivt, kraftfullt, lyhört.

 

* "Aggressivt" för att jag förlorar på att bli av med kommandot. Det är behagligt men bedrägligt att vara passiv.

* "Kraftfullt" för att jag vill ha maximalt betalt varje gång. Bäddar för en bra tableimage, uppfattas lätt som "LAG" trots att jag är "TAG".

* "Lyhört" för att inte bli reckless och gå i fällor.

 

08) acceptera att jag då och då blir utspelad, bortbluffad eller utdragen.

 

Inte låta misstagen ligga och mala i bakhuvudet och försämra mitt humör. Tillåta mig själv att vara mänsklig.

 

09) sträva efter att nå optimala förutsättningar, byta bord om det är nödvändigt.

 

Det finns ingen skam i att lämna dåliga förutsättningar. Låt machoskallarna fortsätta sina kukmätartävlingar och sitt revirpinkande på egen hand. Stålet regerar.

 

10) tänka på att det är viktigare med $ än statistik.

 

Jag har en tendens att spela på vissa sätt för att "statistiken blir snyggare i PokerTracker". Helt idiotiskt och måste upphöra omedelbart.

 

11) notera nummer på viktiga (eller roliga) händer.

 

Dels för att jag tidigare har varit dålig på att följa upp spel (spelat med "benmärgen") och dels för att hålla dagboken levande och rolig.

 

12) sitta ut samma hand som musiken tar slut på samtliga bord och inte invänta blindsen.

 

Att spela NLHE cash games är det som är mest likt ett jobb eller att gå i skolan - om det ringer ut skiter man i om läraren är mitt i en mening. (Tur för föreläsarna att det inte finns utringningsklockor på universiteten.)

 

Regler för turneringar

 

00) Jag ska...

 

01) gå igenom turnerings-schemat på samtliga aktuella siter för att hitta bäst värden.

 

02) planera för flera dagar framåt.

 

03) tänka på att jag spelar turneringar för att det är roligt.

 

04) avstå om jag är för trött, oinspirerad eller uttråkad.

 

05) vara selektiv och spela max tre i taget trots att det finns ett större utbud.

 

06) inte anmäla mig till turneringar som tar hela natten.

 

07) vara noggrann och inte chansa när det inte behövs.

 

Styr inte mitt spel lika mycket i turneringar. Den viktigaste reglerna är dom angående sömn och trötthet. Vill leva ett hyfsat normalt liv med en bra dygnsrytm. Jag är nämligen snart lastgammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det skulle vara ett misstag! Om du kan få med dig hälften och bygga samma pott som du skulle fått om du bettade halva och fick med dig alla så har du tjänat på det! Varför? Därför att du har dragit ner ordentligt på riskfaktorn samtidigt som du inte gjort avkall på potentiell vinst - potten blir ju initialt lika stor. (Dina chanser att scoopa potten ökar dessutom mot färre motståndare, det är lättare att semibluffa o s v.)"

 

Helt rätt ,my bad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väldigt vad mycket sociala träffar man var skyldig då! Hinner inte jobba alls.

 

060105:

 

Ledig dag.

 

060106:

 

Hold'Em:

 

Inget spel.

 

Omaha8:

 

Inget spel.

 

Turneringar:

 

Ingen lycka. Eller mer korrekt, dåligt spel varvat med dåligt flyt i marginella +EV-situationer (55/45 - 65/35).

 

Ett par intressanta händer:

 

Full Tilt Poker Game #370994576: $4,500 Guarantee (2379922), Table 1 - 80/160 - No Limit Hold'em - 13:22:42 ET - 2006/01/06

Seat 1: MikeDubC (5,805)

Seat 2: YellowLogic (4,010)

Seat 3: Sparty007 (7,180)

Seat 4: jaf911 (2,300)

Seat 5: High spirit (5,950)

Seat 6: Mauau (3,220)

Seat 7: oldsmuggler56 (13,360)

Seat 8: PinkythePig (7,540)

Seat 9: koreanboy (2,983)

High spirit posts the small blind of 80

Mauau posts the big blind of 160

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [5 :spade: 6 :heart: ]

oldsmuggler56 folds

PinkythePig folds

koreanboy folds

MikeDubC folds

YellowLogic folds

Sparty007 folds

jaf911 folds

High spirit calls 80

Mauau checks

*** FLOP *** [6 :diamond: K :club: Q :diamond: ]

High spirit checks

Mauau bets 260 Kollar om han har något.

High spirit calls 260 OK, en dam eller ett drag troligtvis.

*** TURN *** [6 :diamond: K :club: Q :diamond: ] [T :club: ]

High spirit checks

Mauau checks Ful turn, men han verkar inte för stark heller.

*** RIVER *** [6 :diamond: K :club: Q :diamond: T :club: ] [5c :club: ]

High spirit bets 160 Vad är det här för konstigt bet? Värde för dam?

Mauau raises to 500 Höjer för att jag vill inte visa att jag bettar bottom på floppen (p g a tableimage). Dessutom kanske jag "once in a blue moon" får honom att lägga bättre tvåpar (om han gick för ch/r på turn med QT exempelvis). Den lilla höjningen kan se ut som att jag värdebettar färgen (om han är weak/tight och sätter mig på A :club: 6 :club: exempelvis).

High spirit folds

Uncalled bet of 340 returned to Mauau

Mauau mucks

Mauau wins the pot (1,160)

 

Full Tilt Poker Game #371001922: $4,500 Guarantee (2379922), Table 1 - 100/200 - No Limit Hold'em - 13:30:29 ET - 2006/01/06

Seat 1: MikeDubC (7,245)

Seat 2: YellowLogic (3,210)

Seat 3: Sparty007 (6,580)

Seat 4: jaf911 (4,800)

Seat 5: High spirit (5,210)

Seat 6: Mauau (4,200)

Seat 7: oldsmuggler56 (12,880)

Seat 8: PinkythePig (4,840)

Seat 9: koreanboy (3,383)

jaf911 posts the small blind of 100

High spirit posts the big blind of 200

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [A :heart: Q :diamond: ]

Mauau raises to 700

oldsmuggler56 folds

PinkythePig calls 700

koreanboy folds

MikeDubC folds

YellowLogic folds

Sparty007 folds

jaf911 folds

High spirit folds

*** FLOP *** [A :club: 9 :club: 2 :spade: ]

Mauau checks Vill ha mer betalt och hoppas på en ch/r eller bli informerad om vad jag möter.

PinkythePig checks Telegramet är skickat!

*** TURN *** [A :club: 9 :club: 2 :spade: ] [3 :diamond: ]

Mauau has 15 seconds left to act

Mauau bets 1,000 Sitter i halvdålig sits när det kommer till Q och M så jag försöker kräma ut absolut max. (Jag visade svaghet med min check på floppen och tänker att ett halvmesigt bet blir synat.)

PinkythePig calls 1,000 Tackar och bockar!

*** RIVER *** [A :club: 9 :club: 2 :spade: 3 :diamond: ] [6 :heart: ]

Mauau bets 1,000 Rinse and repeat...

PinkythePig calls 1,000 ...for that shining result!

*** SHOW DOWN ***

Mauau shows [A :heart: Q :diamond:] (a pair of Aces)

PinkythePig mucks

Mauau wins the pot (5,700) with a pair of Aces

PinkythePig mucked [5 :heart: 5 :club: ] - a pair of Fives Jahadu.

 

I ett (kanske något naivt) försök till squeeze-play tappar jag nästan hela stacken.

 

Full Tilt Poker Game #371019616: $4,500 Guarantee (2379922), Table 12 - 150/300 Ante 25 - No Limit Hold'em - 13:47:08 ET - 2006/01/06

Seat 1: Mikechike (2,710)

Seat 2: nicokent (7,515)

Seat 3: NoofMcWalters (9,562), is sitting out

Seat 4: Bawb420 (7,138)

Seat 6: Artist Jim (11,128)

Seat 7: Mauau (5,975)

Seat 8: ShyGuy1975 (4,435)

Seat 9: tekijj (3,815)

Mikechike antes 25

nicokent antes 25

NoofMcWalters antes 25

Bawb420 antes 25

Artist Jim antes 25

Mauau antes 25

ShyGuy1975 antes 25

tekijj antes 25

NoofMcWalters posts the small blind of 150

Bawb420 posts the big blind of 300

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [8 :spade: 8 :club: ]

Artist Jim raises to 600 Tidigt mini-raise.

Mauau calls 600 För bra hand för att lägga, för dålig att för att ställa om i det här läget. (Ska fundera lite på den rationaliseringen, bland de svårare besluten i NLHE-turneringar.)

ShyGuy1975 raises to 1,500 Det här är en osäker spelare som inte riktigt vet vad han gör. Han har t o m skrivit saker som antyder det i chatten! I det här läget är det troligast att han sitter på A med hög kicker eller med högt par och spelar naivt.

tekijj folds

Mikechike folds

nicokent folds

NoofMcWalters folds

Bawb420 folds

Artist Jim calls 900

Mauau calls 900

*** FLOP *** [T :diamond: 5 :club: 2 :club: ]

Artist Jim checks

Mauau checks Vill ha reda på vad PF-raiser har att säga och vill inte langa iväg något infobet.

ShyGuy1975 checks OK, utesluter högt par. Nu lutar det åt att mina motståndare delar kort, AQ och AK exempelvis.

*** TURN *** [T :diamond: 5 :club: 2 :club: ] [6 :club: ]

Artist Jim bets 900 Solklart stöldförsök - "han har klöver-esset", tänker jag och

Mauau raises to 4,450, and is all in för jag blockerar ett klöver.

ShyGuy1975 calls 2,910, and is all in Godnatt!

Artist Jim folds

Mauau shows [8 :spade: 8 :club: ]

ShyGuy1975 shows [A :club: K :club: ]

Uncalled bet of 1,540 returned to Mauau

*** RIVER *** [T :diamond: 5 :club: 2 :club: 6 :club: ] [4 :diamond: ]

Mauau shows a pair of Eights

ShyGuy1975 shows a flush, Ace high

ShyGuy1975 wins the pot (11,870) with a flush, Ace high

Artist Jim stands up

 

Lyckas efter det här jobba upp mig till 4 500. Ställer om från 1 000 tidig pos (blinds 200/400 ante 25) till all-in, i mittenposition med 99, och får syn av preflophöjaren och hans AJ os. Esset på floppen drar ner rullgardinen för den här gången.

_________________

 

Det känns lite för ofokuserat att hålla på att lira på 7 olika siter så jag flyttar hela turneringsrullen till Stars. Jag tycker att deras nya FPP-program ser lovande ut och man kan, med lite positivt tänkade, se det som att man går in med en rakeback på 8% som kan jobbas upp till 28% (om jag inte har räknat fel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

060107:

 

Hold'Em:

 

Inget spel.

 

Omaha8:

 

Nattsession efter en fest. Nykter. Spelade drygt en timme samtidigt som jag väntade på att S skulle komma hem. Hon skulle "ta en öl på vägen". Det gick helt ok, upp $70 eller något liknande.

 

Följande är en hand som inte ger jättemycket som enskild pott men ändå är viktig i det långa loppet. Om man kan plocka en eller ett par mellanstora potter som man "egentligen inte ska ha" varje session innebär det mycket $ i slutändan.

 

***** Hand History for Game 3332479795 *****

$100 PL Omaha Hi/Lo - Saturday, January 07, 20:22:41 EDT 2006

Table Table 69126 (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 7: J9off ( $66.52 )

Seat 9: Dorfeel ( $108.50 )

Seat 10: Mauau ( $99.50 )

Seat 4: amermark1 ( $138.08 )

Seat 2: Poppareno ( $30.85 )

Seat 5: shagman49 ( $82.92 )

Seat 1: doknbox ( $98.48 )

Seat 3: coneys ( $96 )

Seat 8: TheUSA ( $100 )

Seat 6: vptalio ( $131.65 )

vptalio posts small blind [$0.50].

J9off posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Mauau [ 8 :diamond: A :diamond: 2 :heart: J :club: ]

Dorfeel folds.

Mauau raises [$2].

doknbox folds.

Poppareno folds.

coneys folds.

amermark1 raises [$7.50].

shagman49 folds.

vptalio folds.

J9off folds.

Mauau calls [$5.50].

** Dealing Flop ** [ 7 :diamond: T :spade: Q :diamond: ]

Mauau checks.

amermark1 checks.

** Dealing Turn ** [ 4 :club: ]

Mauau checks.

amermark1 checks. Sitter antagligen också på A2, med en bättre hög hand än jag, även om det är marginellt.

** Dealing River ** [ 4 :spade: ]

Mauau bets [$15.70]. Tror att det är större foldchans än 50%. (Mellan 60% - 80% skulle jag gissa.)

amermark1 folds. Tacktack.

Mauau does not show cards.

Mauau wins $31.40

 

Turneringar:

 

Inget spel.

_________________

 

Kommentaren angående Stars "rakeback-liknande" FPP-program gäller turneringsspel. Man får 5 FPP per $ i turneringsavgift. Det kostar 13 500 FPP för att få en registrering i den vanliga söndagsturneringen vilken är värd $215. Varje $ motsvarar alltså c:a 62 FPP. 5 delat i 62 är c:a 0.08. Så det blir väl ungefär 8% i återbäring? Om jag har räknat fel får någon gärna skriva det. Om någon dessutom har räknat ut vad det blir för procentuell återbäring om man spelar cash games skulle jag bli mer än glad om jag fick ett PM (eller ett inlägg) från detta geni. Gärna ett som innehåller alla nivåers procentsatser (bronze, silver, gold, platinum, supernova - man tjänar mer FPP per $ ju högre nivå man är på, vilket i sin tur baseras på hur många FPP man har dragit in månaden innan). Men det är kanske att hoppas på för mycket? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte sova så jag sätter ihop en liten klurighet baserad på nattens övningar.

 

***** Hand History for Game 3332435607 *****

$100 PL Omaha Hi/Lo - Saturday, January 07, 20:14:32 EDT 2006

Table Table 69126 (No DP) (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 7: J9off ( $67.52 )

Seat 9: Dorfeel ( $59 )

Seat 10: Mauau ( $100 )

Seat 4: amermark1 ( $67.80 )

Seat 2: Poppareno ( $31.55 )

Seat 6: LeAnn40 ( $93.35 )

Seat 8: ucf_hustler ( $37.75 )

Seat 5: shagman49 ( $87.50 )

Seat 1: doknbox ( $116.18 )

Seat 3: coneys ( $97.50 )

Dorfeel posts small blind [$0.50].

Mauau posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

doknbox raises [$2].

Poppareno folds.

coneys folds.

amermark1 calls [$2].

shagman49 calls [$2].

LeAnn40 folds.

J9off folds.

ucf_hustler calls [$2].

Dorfeel calls [$1.50].

Mauau calls [$1].

** Dealing Flop ** [ Q :heart: 5 :diamond: T :club: ]

Dorfeel checks.

Mauau checks.

doknbox checks.

amermark1 checks.

shagman49 checks.

ucf_hustler checks.

** Dealing Turn ** [ 8 :diamond: ]

Dorfeel bets [$11.40].

Mauau raises [$45.60].

doknbox folds.

amermark1 folds.

shagman49 folds.

ucf_hustler folds.

Dorfeel is all-In.

Mauau calls [$11.40].

 

Dorfeel [ Q :diamond: 4 :club: Q :spade: 2 :heart: ]

Mauau [9 :diamond: J :club: K :diamond: 8 :heart: ]

 

Svara på de här frågorna genom att enbart gå på känsla (undvik alltså att använda kalkylator):

 

Vad är den procentuella chansen att Mauau scoopar/Dorfeel scoopar/Mauau och Dorfeel splittar (om man bara jämför dessa två spelare)...

 

1) innan floppen?

2) efter floppen?

3) efter turn?

 

4) Om det hade varit no-limit istället för pot-limit och båda hade gått all-in (oavsett vem som gick all-in först) på turn med $55.8 var, hade en hand då haft +EV och den andra -EV, eller hade båda haft +EV (eftersom det fanns $11.40 att "dela på")? (Räkna inte bort någon rake, siffrorna är anpassade.)

 

Svar kommer i morgondagens sammanfattning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar på gårdagens frågor (om det nu är någon som bryr sig :roll: ):

 

1. 32%/48%/20%

2. 37%/49%/14%

3. 37.5%/22.5%/39%

4. Mauau får tillbaka $70.7 för varje satsade $55.8 och Dorfeel får tillbaka $52.3 för varje $55.8 satsade.

 

Som jag skrev när jag chattade med Othello förut: Jag "visste" att jag hade rätt i mitt spel (och att Dorfeel hade fel) men jag var tvungen att bevisa det matematiskt innan jag kunde somna. Det var inga enorma marginaler och en lurig situation - en 5:a kom naturligtvis på rivern så jag var tvungen att göra något kreativt av frustrationen. :D

_________________

 

060108:

 

 

Hold'Em:

 

Inget spel.

 

Omaha8:

 

Nattsession på c:a 90 minuter. Gick bra, upp $130 drygt.

 

Så här farligt är det att endast spela för den höga delen, utan back-up:

 

***** Hand History for Game 3339504192 *****

$100 PL Omaha Hi/Lo - Sunday, January 08, 22:50:02 EDT 2006

Table Table 66040 (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: WillyDeeE ( $90.90 )

Seat 2: hckysckmstr ( $85.88 )

Seat 3: tonyfun ( $102.60 )

Seat 4: Poppareno ( $73.26 )

Seat 6: AweSumLay ( $99.50 )

Seat 10: Strega ( $43.27 )

Seat 9: Mauau ( $132 )

Seat 5: fbmoche ( $111.93 )

Seat 8: droid105 ( $52.30 )

Seat 7: ridikulus ( $134.20 )

Poppareno posts small blind [$0.50].

fbmoche posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Mauau [ 2 :spade: A :spade: 7 :diamond: Q :diamond: ]

AweSumLay folds.

ridikulus folds.

droid105 calls [$1].

Mauau raises [$3].

Strega calls [$3].

WillyDeeE folds.

hckysckmstr folds.

tonyfun folds.

Poppareno folds.

fbmoche folds.

droid105 calls [$2].

** Dealing Flop ** [ K :heart: 8 :spade: 4 :spade: ]

droid105 checks.

Mauau bets [$10].

Strega folds.

droid105 raises [$40].

Mauau raises [$60].

droid105 is all-In [$9.30]

** Dealing Turn ** [ T :heart: ]

** Dealing River ** [ J :club: ] Rivern ger handen en lustig utveckling och en bakdörrsout som jag inte ens tänkte på. Väääldigt många kort hjälper mig på femte, men jag har tur som scoopar vilket visas i sammanfattningen nedan.

Mauau shows [ 2 :spade: A :spade: 7 :diamond: Q :diamond: ] a straight, ten to ace.

droid105 doesn't show [ 2 :heart: K :club: K :spade: T :club: ] three of a kind, kings.

Mauau wins $20.70 from side pot #1 with a straight, ten to ace.

Mauau wins $106.10 from the main pot with a straight, ten to ace.

There was no qualifying low hand.

 

Den procentuella fördelningen mellan oss är (Mauau/droid105/split)...

43/28/29 före floppen

28/20/52 efter floppen

23/38/39 efter turn

 

Turneringar:

 

Väntar ännu på månadens första större vinst. Har i alla fall satt årets första Royal Flush:

 

PokerStars Game #3574115151: Tournament #17733868, Hold'em No Limit - Level VIII (200/400) - 2006/01/08 - 17:11:52 (ET)

Table '17733868 1' Seat #1 is the button

Seat 1: catfishjerry (5290 in chips)

Seat 2: ganglefam (2508 in chips)

Seat 3: Mauau (4425 in chips)

Seat 4: atmzrus (1705 in chips)

Seat 5: pauillac (3605 in chips)

Seat 6: CRABFISH (3735 in chips)

Seat 8: SMU92 (4625 in chips)

Seat 9: sawx19182004 (6176 in chips)

catfishjerry: posts the ante 25

ganglefam: posts the ante 25

Mauau: posts the ante 25

atmzrus: posts the ante 25

pauillac: posts the ante 25

CRABFISH: posts the ante 25

SMU92: posts the ante 25

sawx19182004: posts the ante 25

ganglefam: posts small blind 200

Mauau: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [4 :diamond: K :heart: ]

atmzrus: folds

pauillac: folds

CRABFISH: folds

SMU92: folds

sawx19182004: calls 400

catfishjerry: folds

ganglefam: folds

Mauau: checks

*** FLOP *** [Q :heart: A :heart: Q :diamond: ]

Mauau: checks

sawx19182004: checks

*** TURN *** [Q :heart: A :heart: Q :diamond: ] [J :heart: ]

Mauau: checks

sawx19182004: checks

*** RIVER *** [Q :heart: A :heart: Q :diamond: J :heart: ] [Th :heart: ]

Mauau: checks

sawx19182004: bets 1200

Mauau: raises 1200 to 2400

sawx19182004: calls 1200

*** SHOW DOWN ***

Mauau: shows [4 :diamond: K :heart: ] (a Royal Flush)

sawx19182004: mucks hand [9 :diamond: K :spade: ]

Mauau collected 6000 from pot

ganglefam said, "vnh"

sawx19182004 said, "WOW"

 

Följande sekvens är tre stycken, efter varandra följande händer. Om man visar ner och vinner en hand som "bordets norm" tycker att man har spelat felaktigt på något sätt, är det lätt att man blir jagad. Det uppfattas som att man spelar för löst eller för aggressivt i det aktuella momentet. Notera hur spelarna anpassar sig preflop på grund av hur jag har spelat första handen:

 

PokerStars Game #3573007876: Tournament #17733868, Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2006/01/08 - 15:24:54 (ET)

Table '17733868 1' Seat #3 is the button

Seat 2: parashara (1370 in chips)

Seat 3: Mauau (1260 in chips)

Seat 4: lv lioness (1825 in chips)

Seat 5: Albatros15 (2265 in chips)

Seat 6: damook (1320 in chips)

Seat 7: mattyd2003 (1720 in chips)

Seat 8: gotti-er (1470 in chips)

Seat 9: sawx19182004 (1260 in chips)

lv lioness: posts small blind 10

Albatros15: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [2 :spade: 2 :diamond: ]

damook: folds

mattyd2003: calls 20

gotti-er: calls 20

sawx19182004: folds

parashara: folds

Lucifer is connected

Mauau: raises 40 to 60 Höjer av två skäl: dels för att köpa knappen och dels för få se ett turnkort för en liten slant. Om du i sen position höjer försöker ofta den eller de spelare som träffat floppen checka till dig för att sedan höja dig när du kontinuitetsbettar (vilket du alltså inte gör). Chanserna att träffa setet ökas därmed.

Albatros15: calls 40

mattyd2003: calls 40

gotti-er: calls 40

*** FLOP *** [2 :heart: T :diamond: K :diamond: ]

Albatros15: checks

mattyd2003: checks

gotti-er: checks

Mauau: bets 200

Albatros15: calls 200

mattyd2003: folds

gotti-er: folds

*** TURN *** [2 :heart: T :diamond: K :diamond: ] [K :heart: ]

Albatros15: checks

Mauau: bets 500

Albatros15: raises 500 to 1000

Mauau: calls 500 and is all-in

*** RIVER *** [2 :heart: T :diamond: K :diamond: K :heart: ] [Q :club: ]

*** SHOW DOWN ***

Albatros15: shows [K :spade: 6 :spade: ] (three of a kind, Kings)

Mauau: shows [2 :spade: 2 :diamond: ] (a full house, Deuces full of Kings)

Mauau collected 2650 from pot

 

Nu tänker bordet "vad är det här för galning som höjer med 22 när två spelare redan är med?"

 

PokerStars Game #3573023442: Tournament #17733868, Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2006/01/08 - 15:26:28 (ET)

Table '17733868 1' Seat #4 is the button

Seat 1: Lucifer (2820 in chips)

Seat 2: parashara (1370 in chips)

Seat 3: Mauau (2650 in chips)

Seat 4: lv lioness (1815 in chips)

Seat 5: Albatros15 (1005 in chips)

Seat 6: damook (1320 in chips)

Seat 7: mattyd2003 (1660 in chips)

Seat 8: gotti-er (1410 in chips)

Seat 9: sawx19182004 (1260 in chips)

Albatros15: posts small blind 10

damook: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [K :heart: K :club: ]

mattyd2003: folds

gotti-er: folds

sawx19182004: folds

Lucifer: folds

parashara: folds

Mauau: raises 30 to 50

lv lioness: folds

Albatros15: calls 40

damook: raises 430 to 480

Mauau: raises 2170 to 2650 and is all-in

Albatros15: folds

damook: calls 840 and is all-in

*** FLOP *** [6 :spade: 6 :heart: 4 :club: ]

*** TURN *** [6 :spade: 6 :heart: 4 :club: ] [7 :club: ]

*** RIVER *** [6 :spade: 6 :heart: 4 :club: 7 :club: ] [8 :spade: ]

*** SHOW DOWN ***

damook: shows [A :club: T :club: ] (a pair of Sixes)

Mauau: shows [K :heart: K :club: ] (two pair, Kings and Sixes)

Mauau collected 2690 from pot

 

En spelare ger sig inte utan jag blir synad ytterligare en gång:

 

PokerStars Game #3573033234: Tournament #17733868, Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2006/01/08 - 15:27:28 (ET)

Table '17733868 1' Seat #5 is the button

Seat 1: Lucifer (2820 in chips)

Seat 2: parashara (1370 in chips)

Seat 3: Mauau (4020 in chips)

Seat 4: lv lioness (1815 in chips)

Seat 5: Albatros15 (955 in chips)

Seat 7: mattyd2003 (1660 in chips)

Seat 8: gotti-er (1410 in chips)

Seat 9: sawx19182004 (1260 in chips)

mattyd2003: posts small blind 10

gotti-er: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [A :club: T :diamond: ]

sawx19182004: folds

Lucifer: folds

parashara: calls 20

Mauau: raises 50 to 70

lv lioness: folds

Albatros15: folds

mattyd2003: folds

gotti-er: calls 50

parashara: folds

*** FLOP *** [7 :heart: J :club: 7 :diamond: ]

gotti-er: checks

Mauau: bets 150

gotti-er: folds

Mauau collected 170 from pot

 

Kontentan är att motståndarna börjar spela lösare preflop men som vanligt efter floppen - vekt om de inte har träffat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"** Dealing Flop ** [ Q 5 T ]

Dorfeel checks.

Mauau checks.

doknbox checks.

amermark1 checks.

shagman49 checks.

ucf_hustler checks.

** Dealing Turn ** [ 8 ]

Dorfeel bets [$11.40].

Mauau raises [$45.60].

doknbox folds.

amermark1 folds.

shagman49 folds.

ucf_hustler folds.

Dorfeel is all-In.

Mauau calls [$11.40].

 

Dorfeel [ Q 4 Q 2 ]

Mauau [9 J K 8 ] "

 

Tjena

 

Intressant hand..Åkte på en liknande hand med toptriss. Tänkte kolla vad du tyckte om Fis spel..(I efterhand så tycker jag hans spel är intressant).

 

Jag sitter med KKXX (kommer inte ihåg XX dock var dessa inte i närheten av flopp).

 

En innan mig raisar pot preflopp jag synar samt Fi direkt efter mig.

 

Flopp kommer 7K8 rainbow. Preflopp raisar betar pott (8 Euro c:a) Jag bara synar då jag inte tror att det är nån annan som kommer att syna. I efterhand så är nog ett omslag (som jag brukar göra) att rekommendera.

 

Fi efter mig rerasar pott! (c:a 40E) och är då all in. preflopp raisaren synar

(och är all in) jag synar såklart. Turn är en 6 och jag tänker suck . River ett A (dubbelsuck).

 

Så killen fick såklart in sin stege och preflopp raisar sin triss i ess.

 

Tyckte det var en intressant reraise han gjorde iallafall. Vad tycker du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant skulle jag säga att ni nog har +EV alla tre på floppen.

 

AAXX för att han troligtvis har ett lågdrag och ett högt låsdrag till setet mot dig (litet dock).

Du för att du har bästa handen.

Positionshöjaren för att han är short och har en bra wrap gissar jag på.

 

Med facit i hand saknas det folding equity - ingen har en tillräckligt dålig hand för att lägga på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

060109:

 

Hold'Em:

 

Inget spel.

 

Omaha8:

 

Inget spel.

 

Turneringar:

 

Två av mina favoritmoves:

 

PokerStars Game #3580455824: Tournament #17676499, Hold'em No Limit - Level IX (300/600) - 2006/01/09 - 03:26:37 (ET)

Table '17676499 32' Seat #5 is the button

Seat 1: hafizzle (14696 in chips)

Seat 2: spindrifter (9307 in chips)

Seat 3: Mauau (17580 in chips)

Seat 5: orestbeaver (4637 in chips)

Seat 6: Magoo9100 (3315 in chips)

Seat 7: pouyan (18614 in chips)

Seat 8: jamerz (13870 in chips)

Seat 9: Traeko (7831 in chips)

hafizzle: posts the ante 50

spindrifter: posts the ante 50

Mauau: posts the ante 50

orestbeaver: posts the ante 50

Magoo9100: posts the ante 50

pouyan: posts the ante 50

jamerz: posts the ante 50

Traeko: posts the ante 50

Magoo9100: posts small blind 300

pouyan: posts big blind 600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [K :club: K :heart: ]

jamerz: folds

Traeko: folds

hafizzle: folds

spindrifter: folds

Mauau: raises 1230 to 1830 Standardhöjning - bettar alltid bort de "ojämna" numren, och väldigt ofta skriver någon lättiltad och irriterad snubbe i chatten "betting like that is SO gay!" Vet inte om det är +EV ekonomiskt, men det är det definitivt socialt. :twisted:

orestbeaver: folds

Magoo9100: folds

pouyan: calls 1230

*** FLOP *** [4 :club: 3 :spade: T :heart: ]

pouyan: checks

Mauau: bets 1700 <--- Här är movet - visar svaghet genom att betta strax under preflopraisen för att inducera bluff...

pouyan: raises 2500 to 4200

Mauau: raises 11500 to 15700 and is all-in ...och kan döda handen.

pouyan: folds

Mauau collected 12760 from pot

Mauau: doesn't show hand

 

PokerStars Game #3585294617: Tournament #17793723, Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2006/01/09 - 18:51:39 (ET)

Table '17793723 13' Seat #6 is the button

Seat 1: chemybrat (945 in chips)

Seat 2: Bennydabull (990 in chips)

Seat 3: Tarjei82 (1650 in chips)

Seat 4: TrickyTom1 (1040 in chips)

Seat 5: glas80 (1665 in chips)

Seat 6: lleaw (1365 in chips)

Seat 7: Mauau (1270 in chips)

Seat 8: rebel5 (1580 in chips)

Seat 9: damos777 (1775 in chips)

Mauau: posts small blind 15

rebel5: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [Q :club: K :diamond: ]

damos777: folds

chemybrat: calls 30

Bennydabull: folds

Tarjei82: folds

TrickyTom1: calls 30

glas80: folds

lleaw: folds

Mauau: calls 15

rebel5: checks

*** FLOP *** [K :club: T :diamond: K :spade: ] Check/raisar jag den här floppen kommer jag inte att få mycket betalt så

Mauau: bets 90

rebel5: folds

chemybrat: calls 90 En på kroken. Perfekt.

TrickyTom1: folds

*** TURN *** [K :club: T :diamond: K :spade: ] [4 :diamond: ]

Mauau: checks <--- Här är movet - de flesta kan inte låta bli att betta efter ett sånt här svaghetstecken och

chemybrat: bets 150

Mauau: raises 300 to 450 Hade FI haft större stack hade jag tryckt in mycket mer men här vill jag faktiskt få med honom eftersom det ser ut som att han bettar sin tia och inte QJ.

chemybrat: raises 375 to 825 and is all-in

Mauau: calls 375

*** RIVER *** [K :club: T :diamond: K :spade: 4 :diamond: ] [8 :spade: ]

*** SHOW DOWN ***

Mauau: shows [Q :club: K :diamond: ] (three of a kind, Kings)

chemybrat: shows [T :spade: A :diamond: ] (two pair, Kings and Tens)

Mauau collected 1950 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...