Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vet inte riktigt om detta är rätt tråd att posta i men är det fel så ber jag om ursäkt.

Den 23:e December blev jag medlem på River Belle poker som gav en $10 dollars sign-up. Sedan dess har dessa pengar vuxit till sig och blivit $1000.

Min fråga är nu, vad ska jag spela?

Som jag förstår det plussar jag stadig på CG .

Jag har bara spelat ett fåtal MTT men det har gått bra.

SnG känns starkt och hamnar ofta ITM.

Med tanke på hur stor min bankrulle är, vilken nivå ska jag även spela på inom diverse område? t.ex. SnG $10 eller högre?

Har läst Pokerhandboken(som jag förstår alla älskar på PF :D )

läser just nu "Hold 'em för avancerade spelare" vilket kanske är lite för svårt för mig men tycker att jag har bra koll även om dom beskriver en betydligt högre nivå än vad jag spelar på.

Kan tilläga att jag helst inte vill spela CG även om jag är ganska mkt nybörjare. Det är helt enkelt inte lika roligt(tycker jag) som MTT och Sng.

Har spelat poker ett tag dock med mkt små insatser.

Postad
Enligt inlägget verkar du haft mycket tur. Du kan nog förvänta dig att det inte kommer att fortsätta på detta sätt.

Onödigt jävla inlägg??.. En kille ber om hjälp i nybörjartråden, svara lite seriöst?!..

Svar till Monkey:

Kul att det går bra för dig! Med 1000 dollar i rullen låter 0.25/0.5 & 10-20 dollars sit&go och MTTs som en bra idé! Lycka Till // Hallqvist

Postad

Ni föreslår att en kille som lirat upp $10 till $1000 på två veckor ska lira 0.25/0.5 NL? Vill ni att han ska gula? Han har haft en sjuk rush och inget annat, jag förslår att du fortsätter spela på de nivåerna du plussat så mycket på och går inte upp i nivå förrän du känner dig mentalt bekväm att gå upp.

Tycker du ska lira t.ex. $5 SnG tills du har minst 1000 SnGs för att se om du är en vinnande spelare. Är du inte en så kommer du lära dig väldigt mycket på 1000 SnGs och det är ett steg i rätt riktning mot att bli en vinnande spelare.

Postad