Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vet inte riktigt om detta är rätt tråd att posta i men är det fel så ber jag om ursäkt.

Den 23:e December blev jag medlem på River Belle poker som gav en $10 dollars sign-up. Sedan dess har dessa pengar vuxit till sig och blivit $1000.

Min fråga är nu, vad ska jag spela?

Som jag förstår det plussar jag stadig på CG .

Jag har bara spelat ett fåtal MTT men det har gått bra.

SnG känns starkt och hamnar ofta ITM.

Med tanke på hur stor min bankrulle är, vilken nivå ska jag även spela på inom diverse område? t.ex. SnG $10 eller högre?

Har läst Pokerhandboken(som jag förstår alla älskar på PF :D )

läser just nu "Hold 'em för avancerade spelare" vilket kanske är lite för svårt för mig men tycker att jag har bra koll även om dom beskriver en betydligt högre nivå än vad jag spelar på.

Kan tilläga att jag helst inte vill spela CG även om jag är ganska mkt nybörjare. Det är helt enkelt inte lika roligt(tycker jag) som MTT och Sng.

Har spelat poker ett tag dock med mkt små insatser.

Postad
Enligt inlägget verkar du haft mycket tur. Du kan nog förvänta dig att det inte kommer att fortsätta på detta sätt.

Onödigt jävla inlägg??.. En kille ber om hjälp i nybörjartråden, svara lite seriöst?!..

Svar till Monkey:

Kul att det går bra för dig! Med 1000 dollar i rullen låter 0.25/0.5 & 10-20 dollars sit&go och MTTs som en bra idé! Lycka Till // Hallqvist

Postad

Ni föreslår att en kille som lirat upp $10 till $1000 på två veckor ska lira 0.25/0.5 NL? Vill ni att han ska gula? Han har haft en sjuk rush och inget annat, jag förslår att du fortsätter spela på de nivåerna du plussat så mycket på och går inte upp i nivå förrän du känner dig mentalt bekväm att gå upp.

Tycker du ska lira t.ex. $5 SnG tills du har minst 1000 SnGs för att se om du är en vinnande spelare. Är du inte en så kommer du lära dig väldigt mycket på 1000 SnGs och det är ett steg i rätt riktning mot att bli en vinnande spelare.

Postad
Enligt inlägget verkar du haft mycket tur. Du kan nog förvänta dig att det inte kommer att fortsätta på detta sätt.

Onödigt jävla inlägg??.. En kille ber om hjälp i nybörjartråden, svara lite seriöst?!..

Svar till Monkey:

Kul att det går bra för dig! Med 1000 dollar i rullen låter 0.25/0.5 & 10-20 dollars sit&go och MTTs som en bra idé! Lycka Till // Hallqvist

Vad var oseriöst med det svaret? Det är ganska troligt att han har haft fett med tur, åtminstone har han inte upplevt någon bad streak än. Kanske lika bra att någon talar om det som att han får märka det på egen hand?

Vad gäller vad som ska spelas beror det ju på vilken risk man är beredd att utsätta sig för. $1000 kan vara en skön startrulle och då bör man hålla sig på lägre nivåer. Är det skitsamma kan man lika gärna skotta på NL2/4.

No guts no glory!

Postad

Spela det du känner för, så länge du inte spelar för högt, psykologiskt eller finansiellt. Psykologens inlägg var lite hårt, men defenitivt inte onödigt. Du får vara beredd på att det inte alltid kommer att gå så bra som det gjort hittills.

Du kan ju spela $10 SNG:S (inte stor skillnad mot $5, och lägre procentuell entry fee på de flesta sidor) och cash games på samma nivå du spelat på hittills, eller max en nivå högre.

Sen skulle du ju kunna testa lite olika sidor och på så vis dra in lite bonusar.

Vad gäller cash games antar jag att du spela FL. HPFAP (...avancerade spelare) kommer inte att hjälpa dig med NL. Vem är det som översatt den, förresten?

Boktips:

1. Getting Started in Hold'em - Ed Miller

2. Small Stakes Hold'em - Ed Miller, Sklansky, Malmuth (FL, bättre än HPFAP för låga limits)

3. Winning LowLimit Holdem - Lee Jones (okej nybörjarbok i FL, samt ett bra kapitel om SNG:s)

Och, så småningom även läsa:

1. Theory of Poker - David Sklansky (avancerad... men du kommer känna igen en del som glimne snott)

2. Kill Phil (om du vill spela MTT:s)

Om du bara vill köpa en bok till att börja med, skaffa Getting Started in HE. Den kommer att få dig på rätt spår.

Postad

Den 23:e December blev jag medlem på River Belle poker som gav en $10 dollars sign-up. Sedan dess har dessa pengar vuxit till sig och blivit $1000

Riktigt schyst plussning där! En gammal liveräv som jag får grinda år å dagar för att lyckas med det där. :)

Spela det du känner dig mest bekväm på, äre sng,s så ta det.

I mitt fall finns det inte så mkt jag har att välja mellan, 1 6 handed 7-card-stud table med 4 gammla gubbar + nån annan lite då och då eller 2 olika Hold'em tables, ett 6seated och ett 10 seated med massa snorvingar!

Testa dig fram helt enkelt, det har jag aldrig fått pröva dock. :(