Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Efteratt förtvivlat väntat mer än 5 minuter utan svar på livesupporten på surftown skriver jag denna post.

Först vill jag säga att jag inte kan någonting om publicering på nätet.

Jag behöver hjälp, jag har gjort det stora misstaget att välja surftown som webbhotell, men jag har köpt min domän via Actice 24.

Nu finns det tydligen något som heter nameservers dit det skall pekas så att man se sidorna.

Problemet började hos Active24 där det tog 2 veckor att säga upp DNS "hostningen", trots att det skulle gå fort. :cry:

Men det riktiga problemet är surftown som leverantör av webbhotellet. Här lovar de inte bara en lösning utan även att det skall gå fort. Well summa summarum är att jag efter 4 rundor mail/ringa/vara sur/maila igen (ala CSN ni vet....)osv blir skickad tillbaka till Active24 så att de får lösa problemet.

Well det faktiska problem är att jag har en domän ww.xxxxblabla.de som jag ville skulle finnas på surftown men det fungerar inte.

Vet någon var jag ändrar detta med nameservers?

Är surftown ett seriöst företag?

Vore tacksam för alla kommentarer.

eder

Toppace

Postad

Det ska inte behöva spela någon roll om det tar länge att byta webhotell, utan du ska kunna gå in på ditt konto för domänen och där ange de nya servrarna, förutsatt då att de är upplagda på det nya webhotellet.

Postad
Det ska inte behöva spela någon roll om det tar länge att byta webhotell, utan du ska kunna gå in på ditt konto för domänen och där ange de nya servrarna, förutsatt då att de är upplagda på det nya webhotellet.

Enligt en kille här på forumet(som gör mina hemsidor) så finns de upplagda där, jag är ledsen att jag så urpuckad på allt som har med Web-publicering och göra. Jag blir bara så less på ett företag som lovar och lovar men det händer inte ett skit. De får säkert behandla alla kunder på detta sätt men flera hade ju skjutit sig för mindre. :)

Jag skall prova och se om du kan ha rätt, jag kollar mina uppgifter hos active24.

Tack för tipset!

/Robban

Postad

domain: holdemschule.de

domain-ace: holdemschule.de

descr: Robert Andersson

descr: milstensvaegen 1

descr: 43835 landvetter

descr: SE

nserver: dns20.activeisp.com

nserver: dns21.activeisp.com <---- Är detta nameservern?

status: connect

changed: 2005-11-14T14:13:17+0100

source: DENIC

[admin-c]

Type: PERSON

Name: Robert Andersson

Address: milstensvaegen 1

City: landvetter

Pcode: 43835

Country: SE

Changed: 2005-11-14T14:08:06+0100

Source: DENIC

[tech-c][zone-c]

Type: ROLE

Name: Active ISP Germany Hostmaster Om ja, kanske detta är en kontakt?

Address: Active ISP GmbH

Address: Ginsheimer Str.1

City: Ginsheim-Gustavsburg

Pcode: 65462

Country: DE

Postad

nserver: dns20.activeisp.com

nserver: dns21.activeisp.com

Dessa är namnservrarna, en primär och en sekundär, och alltså active 24as servrar. Om domänen ligger där så borde det vara lugnt, dock behöver du lägga upp sidan(kodningen/zonfilen) på servrarna. Om du har ett inlogg till webhotellkontot ska du gå in där och kolla, det brukar vara förhållandevis användarvänligt. Nu jobbar jag iofs för en konkurrent, och naturligtvis borde du ligga hos oss, men prismässigt är vi inte intressanta för privatpersoner.

Exempelvis kan du gå in på http://www.qpol.com, skriv in din domän där och klicka på whois-knappen. Då ser du exakt hur det ser ut, med löptid, vilka servrar den ligger på osv.

Edit: var in o kollade själv nyss, och det gav ej så mycket info, förmodligen för att sidan inte är aktiv ännu.