Gå till innehåll

NLT - SnG, Rounders!


Monkey

Recommended Posts

Ja, hur ska man spela dom?? finns det nån guide kanske?

Jag spelar på prima-nätverket där det är såhär:

 

Round 1 5+0.5 2 vinner Buy-in to next level

 

Round 2 25+2.5 2 vinner Buy-in to next level och en får en tokens till 2:an

 

Round 3 112.5+11.25 4 vinner Buy-in to next level och en vinner tokens till round 2

 

Round 4 275+27.5 5 vinner Buy-in to next level

 

Round 5 550+25 4 prisplatser

 

 

Jag börjar spela på round 1, men min fråga är= Hur ska man spela på round 3 och 4 när i t.ex. halva fältet går vidare. Strategier??

 

* RP, la till "NLT - SnG" - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som också kommer spela in är att det är bättre spelare ju högre upp du kommer. Jag har tyvärr ingen bra strategi, då jag bara testat nån gång och inte gillat strukturen. Ska försöka igen tror jag, eftersom Prima inte har några "riktiga" sng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat två Rounders på Prima nätverket och tycker det är en kul form men man får köra väldigt tight verkar det som. Jag har kommit vidare till round 3 och då trodde jag det var ganska lugnt att komma vidare eftersom halva startfältet skulle klara sig och jag låg ganska bra till. Jag sumpade det tyvärr men jag tänkte att till en annan gång när man klarar round 2 så kan man ju köra fler round 2 som kostar 25 eftersom du vinner 112.

 

Har du väl vunnit två rounds så har du ju lite att falla tillbaka på och kommer kunna spela round 2 ett par gånger även om du åker ur när du väl spelar på round 3.

 

Det tråkiga är att det inte är så hög omsättning på spelare så man får vänta ett bra tag om man det nyss startat en round.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad skall man säga, ett j-vla rakebedrägeri av partypoker helt enkelt.

 

Blir så förbannad på sånt trams att man inte skall åka ut, få en ny chans och tyvärr så tycker ju många att det är bra, när det i själva verket är en stor rakebluff.

 

Köp idag betala nästa månad....

 

Jag kanske är dum i hufvudet, men... förklara gärna hur du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk er alla köper in sig med 5 + 0.5.. Där får dom in 5$ i avgift.. sen spelas turneringen och prispotten på 50 delas upp bland det fem bästa, varav 2 får ett inköp med 20+2 och 3 får en inköp på 5 + 0.5. (Gäller party) Alltså har dom inte bara avgiften på 5 dollar, utan får också 5.5 från prispotten. Bara i första turneringen sen går det vidare. Du har alltså delar av priset bundet till att betala en avgift till dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat lite ministeps på party och det har gått över förväntan, antar att strukturen passar mig.

 

Har väl kanske bränt $50 på step 1 ($5+, runt 10 inköp m.a.o.) via lite slask men de gånger jag väl gått vidare har det slutat med ett fint + i rullen. Första gången det var av från step 2 och framåt slutade jag till sist fyra i finalsteget och inkasserade $300. Andra och senaste gången var när jag lirade finalsteget tidigare idag, slutade på en hedersam första plats och fick $2000 för besväret.

 

Det svåraste och jobbigaste tycker jag ärligt talat är att gå vidare från steg 1, där man måste vinna hela skiten. Normalt är blindsen skyhöga i slutet och det blir bara en massa lotto. Den generella takitken jag lirar efter är dock extremtight tills man är garanterad en plats på samma nivå eller åtminstone nivån under, därifrån kan man ju i princip frirullegambla och hoppas på det bästa. Att försöka bygga stack i tidigt skede via marginella situationer är bara galet, när man väl hamnat itm räcker det med ett par blindsteals så är man bigstack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter detta på Ladbrokes? Hur lång tid tar det om man spelar round 1-5? (givetvis grovt uppskattat)

 

På ladbrokes heter det ladders och innehåller 4 nivåer. Inköp på nivå 1 är $3.0.30. Jag har spelat lite sådant på ladbrokes, och varje nivå tog i genomsnitt 45min. Så räkna mellan 40-50 min per nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter detta på Ladbrokes? Hur lång tid tar det om man spelar round 1-5? (givetvis grovt uppskattat)

 

På ladbrokes heter det ladders och innehåller 4 nivåer. Inköp på nivå 1 är $3.0.30. Jag har spelat lite sådant på ladbrokes, och varje nivå tog i genomsnitt 45min. Så räkna mellan 40-50 min per nivå.

 

hur lång är pausen mellan sen då?

 

Eller kan man välja att spela vidare på nästa level en annan dag? (eller måste man spela allt på en gång? :shock: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter detta på Ladbrokes? Hur lång tid tar det om man spelar round 1-5? (givetvis grovt uppskattat)

 

På ladbrokes heter det ladders och innehåller 4 nivåer. Inköp på nivå 1 är $3.0.30. Jag har spelat lite sådant på ladbrokes, och varje nivå tog i genomsnitt 45min. Så räkna mellan 40-50 min per nivå.

 

hur lång är pausen mellan sen då?

 

Eller kan man välja att spela vidare på nästa level en annan dag? (eller måste man spela allt på en gång? :shock: )

 

Man väljer själv när man vill spela nästa nivå, på prima kan man tex köra flera gånger på trean istället för att gå upp o på så sätt samla tookens (tournament money).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter detta på Ladbrokes? Hur lång tid tar det om man spelar round 1-5? (givetvis grovt uppskattat)

 

På ladbrokes heter det ladders och innehåller 4 nivåer. Inköp på nivå 1 är $3.0.30. Jag har spelat lite sådant på ladbrokes, och varje nivå tog i genomsnitt 45min. Så räkna mellan 40-50 min per nivå.

 

hur lång är pausen mellan sen då?

 

Eller kan man välja att spela vidare på nästa level en annan dag? (eller måste man spela allt på en gång? :shock: )

 

Man väljer själv när man vill spela nästa nivå, på prima kan man tex köra flera gånger på trean istället för att gå upp o på så sätt samla tookens (tournament money).

 

Kanon, precis det svar jag sökte. Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad sugen jag blev på att testa igen. Är det värt att gå på 2:an direkt eller ska jag börja lungt på 1:a?

Edit: Lirade första. När det var fyra kvar sprang min färg in i en kåk. Efter den förlusten hade jag enbart $90 kvar i chips med blinds på 100/200. En dryga halvite senare sitter jag med över 14000 i chips och är segrare. Tror aldrig jag har lirats så bra i hela mitt liv. Synd bara att det inte gällde några pengar, utan bara tokens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...