Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hand från partys $20 MTT med ca 350 spelare. Det är 80 pers kvar ca och jag har chiplead med 13000 stack. Blinds 200/100. UTG+1 ( ~8500 chips) raisar 500, och jag ser ner på AA i MP. Reraise för 1000. Han synar, resten foldar.

FLOP

2 :club: 8 :spade: 5 :diamond:

Bra flopp. Han betar 1500. Jag kör en reraise på 4000. Snubben tänker och tänker, och synar så småningom. Jag sätter han på typ QQ JJ i detta läge.

TURN

6 :heart:

Han all-in jag blixtsyn.

Men iaf frågan är om det vore bättre att ställa in där på floppen? Vad tror ni?

*Bort med resultat och rp - Nusseman*

Postad

Hjälper nog inte att resultatet är borta eftersom rubriken är ganska beskrivande ... Å ja, jag har sett resultatet och kan säga att det här är nog mer bad beat-gnäll än något som lämpar sig för analys.

EDIT: Eftersom texten ovan innehåller resultat

Analys: Jag tycker inte du gör något fel. Sätter du honom på QQ, JJ kan du förstås ställa eftersom det nog är hög chans att han synar då. Men det finns nog fler möjliga händer som du leder över och som inte synar en all-in.

Postad

Minraisar du preflop eller höjer du med 1000? Ifall du minraisar gör du ett misstag, ifall du höjer med 1000 ytterligare spelar du bra och då ligger det alltså 3300 i potten på floppen. Detta innebär att fi bara sitter på cirka 2xpott och då gäller det bara att fundera ut hur man ska få in degen på smidigast sätt. Som du gjorde nu funkar nog helt ok, men det enda katastrofala spelet på floppen vore att folda. Att syna, raisa lite och gå all in på floppen är alla ok alternativ.