Baloos Postad 5 Januari , 2006 Rapport Postad 5 Januari , 2006 Räknar inte in bonusar/RB i min winrate men å andra sidan har jag inte jättebra koll på vad som kommer från vinster på spelet och bonusar/RB. Jag går efter pokertracker och antar att de resultat jag har där ungefärligt speglar mitt resultat även på andra sajter. Jag bokför inte resultatet från spel som inte kommer med i pokertracker utan gör bara en ungefärlig överslagsberäkning på min timlön vilket för mig är det intressanta. Vill jag analysera mitt spel använder jag mig av PT men jag har inget behov av att exakt på öret veta hur mycket jag vunnit på spel jämfört med bonusar/RB. Det är den förväntade timlönen som är det intressanta. Jag vet inte hur det är med er andra men för mig leder en för stor fixering av bokföring av resultat att jag fokuserar mer på resultatet än på själva spelet. Egentligen är winraten i sig också ganska ointressant så länge timlönen är hyfsad, bättre att bara fokusera på spelet och enskilda händer. För att mer direkt svara på topic så tycker jag att ska man diskutera sina vinster så kan väl winraten vara ett bra jämförelsemått, sen är timlönen rätt intressant också men ska man snacka totala vinster på poker så är det lika bra att klumpa ihop vinster/bonusar/RB i ett stort paket, om man nu har koll på det vill säga. Citera
Recommended Posts