Bernt Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Som rubriken lyder, i oraisad pot. Citera
Dahlberg Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 har alla limpat kan du spela vilken hand som helst. har ingen limpat så skulle jag hålla mig till alla vanliga händer och sen alla händer som har 1 eller 2 gaps emellan... Citera
Bernt Postad 4 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2006 har alla limpat kan du spela vilken hand som helst. har ingen limpat så skulle jag hålla mig till alla vanliga händer och sen alla händer som har 1 eller 2 gaps emellan... tex 10 8 offsuited? Citera
parre Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Det beror hur bra du är postflop jämfört med dina motståndare. Citera
parre Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Det beror hur bra du är postflop jämfört med dina motståndare. Annars finns risken att du råkar i trubbel med marginella händer och förlorar mycket på det... Citera
Bernt Postad 4 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2006 Det beror hur bra du är postflop jämfört med dina motståndare. Annars finns risken att du råkar i trubbel med marginella händer och förlorar mycket på det... mm, jag är nybörjare på SH, spelar där efter Citera
Myssion Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Beror ju lite på blindstrukturen också. På Party är den t.ex. $0.10/$0.25 och på vissa andra ställen är den $0.15/$0.25, vilket gör lite skillnad (du spelade väl på den nivån?) Om alla har limpat före dig har du $1.35 i potten och det kostar dig $0.15 att syna, vilket ger 8:1 i odds (12:1 om det är $0.15/$0.25). Oddsen att floppa tvåpar eller bättre med en skräphand som 72off är ca 27 mot 1, så om du inte tror att det blir extremt billigt att se fler gator så bör du lägga dig... (jag räknar inte med tvåpar där du använder ett par på brädan här, då det inte är en särskilt bra hand i en flervägspott) Är handen däremot suited så är det 9 mot 1 att du floppar ett färgdrag, och då kan det oftast vara värt det, särskilt om det finns implicita odds om du skulle få in färgen (sedan kan alltid någon annan ha en högre färg...) Citera
parre Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Det beror hur bra du är postflop jämfört med dina motståndare. Annars finns risken att du råkar i trubbel med marginella händer och förlorar mycket på det... mm, jag är nybörjare på SH, spelar där efter Då bör du spela rätt tajt från SB eftersom du kommer få spela hela handen ur position hela vägen, vilket inte är särskilt enkelt, speciellt om man är ny. Å andra sidan kan det vara bra träning; se billiga floppar, kolla vad som kommer och träna på att spela ur position. Dock blir det lätt dyrt, misstag ur SB kostar i mitt tycke mycket mer än vad misstag från t.ex. knappen gör, eftersom du har så pass mycket mindre information och får så pass mycket svårare att spela eftersom du sitter först. Citera
Recommended Posts