chrille87 Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 Idag har expekt varit mycket irriterande för mig och det har inte gått att spela, då servern är opålitlig känner jag att jag hellre gör någonting annat än att det ska hänga sig mitt i en hand och jag blir helt galen (känns som att jag hanterar mitt tilt-problem ganska bra). Därför har jag slappat hela dagen och eventuellt kanske jag grindar nån billig turnering ikväll för jag känner lite turnerings-suug .
chrille87 Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 Kvällens pass blev lite oväntat 1h grindande på bowlingbanan med Jenny , jag klev ut på banan med stort självförtroende och började sopa ner kägla efter kägla. Dagens bästa runda summeras på detta sätt:, X, 8 /, X, 9 /, 7 -, 9 /, 6 3, 6 /, X, X 8 - totalt 175p Vi hann med 4 serier på en timme och fick totalt 593p, vilket jag är riktigt nöjd med eftersom det ger ett snitt på cirka 145p per serie. Jenny började oväntat bra och sopade in en strike redan i första slaget och jag började fundera vad jag hade gett mig in på, jag menar vad ska jag säga om hon slår mig liksom? Som tur var började hon svikta mot slutet och jag kunde triumfera dom 2 sista serierna. Jenny fick ihop 467p på 4 serier och snittade alltså ungefär 116p. Passet summeras på följande sätt: 3-1 i serier till mig, 9-9 i strikar och 18-9 i spärrar till mig (man måste ju skryta med någonting ). Som den gentleman jag är så betalade jag halva kostnaden så jag gick back 8$ på 1h grindande och 0 spelade händer.
chrille87 Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Okej äntligen dax för lite poker, sitter och lirar $25,000 Guarantee Satellite, inköp $10+$1, 1 av 11 tar plats i turneringen och när jag anmälde mig det var det bara 7 stycken anmälda och vi blev tillslut bara 10 stycken som gör upp om en plats till finalen. Alla startar med 1500 i marker och det är blindshöjning var 10minut. Hero, 1490, posted sb - 10 (cards 3 Q ) bober, 1480, posted bb - 20 gandi, 1200, call 20 Hero, call 10 Flop, 7 Q 7 Hero, check bober, check gandi, check Turn, 9 Hero, bet 60 bober, call 60 gandi, call 60 River, Q Hero, bet 100 and collected 240 bober, folded gandi, folded Monsterpott cirka 10 händer efter denna... Hero, 1550, (cards A K ) rub33, 1440, bet 200 erobe 3500, call 200 Hero, call 200 Flop, 7 K 9 erobe, all-in 1240 Hero, all-in 1350 rub33, call 1350 Turn, 4 River, 10 Hero shows A K and collected 3940 erobe shows K J rub33 shows K 5 Otroligt att man inte blir utdragen , stor chippie nu med 8 spelare kvar, har 5415 marker, 2:an har 2600. Edit 1: Fortsätter dominera bordet, har 7100 i marker och 2:an drygt 4000, vi är nere på bara 4 spelare just nu så det börjar dra ihop sig Edit 2: Paus just nu, leder fortfarande men spelade en hand väldigt dåligt, re-raisade en kille på floppen som jag kände var svag men han ställde in direkt och jag blev tvungen lägga, funderar fortfarande om jag inte hade han men det lär jag aldrig få veta. Har 6500 nu, 2:an 5200, 3:an 2700 och 4:an 550 Edit 3: Heads-up baby!
chrille87 Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Hmm efter cirka 20 hu händer, inträffar följande: Jag plockar upp pocket 7 på bb, spelare x höjjer dubbla bb och jag re-raisar han till 2k, han synar och floppen kommer 2 A 8, jag ställer och han blixtsynar på pocket 10 (vi täcker dessutom varandra), det kommer inget mirakelkort men däremot en 10 på river så jag antar att det var bättre än att jag satt på exempelvis AK. Jaja all heder att han hittar synen där med pocket 10.
chrille87 Postad 9 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2006 Kan man ha en sån read på en kille att man orkar syna ner en all-in med pocket 10 på A hög-flopp? Jag funderar fortfarande på detta...
jaroiten Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Kan man ha en sån read på en kille att man orkar syna ner en all-in med pocket 10 på A hög-flopp? Jag funderar fortfarande på detta...Klart man kan ifall man comittat tillräckligt mycket preflop, och särskillt HU.. Frågan är varför du tryckte in degen med 77 ifall ni inte hade comittat något vidare preflop.
chrille87 Postad 10 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2006 Kan man ha en sån read på en kille att man orkar syna ner en all-in med pocket 10 på A hög-flopp? Jag funderar fortfarande på detta...Klart man kan ifall man comittat tillräckligt mycket preflop, och särskillt HU.. Frågan är varför du tryckte in degen med 77 ifall ni inte hade comittat något vidare preflop. Jag tycker jag gör ett perfekt spel, pre-flop sätter jag han på pocket då han synar ner min omställning, sen hans 2k bet på floppen känns bara som ett rent köp då jag tror han hade checkat till mig om han satt på t.ex AK, jag ställer han all-in och det är då jag inte fattar att han hittar synen med pocket 10... men vad vet jag, det kanske var jag som spelade dåligt men han var då inte comittad för en syn iaf...
chrille87 Postad 11 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2006 Satt och lirade lite då denna intressanta hand dök upp. Hero was dealt 9 8 scorpio1 call 2 marlang call 2 jolla call 1 Hero check Flop, J 10 A marlang bet 6 Hero call 6 Turn, 4 marlang bet 8 Hero call 8 River, J marlang bet 16 Hero raise 36 marlang fold Hero shows 9 8 Hero collected $69 Vad ska han ha liksom?
chrille87 Postad 11 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2006 Ikväll är det $1+$0 Lucky dollar $2500 added och Royal Tournament $10+$1 $20,000 added som gäller. Lucky dollar startade 21.00 och jag sitter på 2400 med ett average på 1900 och 1570/2000 spelare kvar. Royal Tournament startar 22.00. Edit 1: Är poker riggat? ser flopp med K9 , flopp J 5 2 med 2st , betar ut pott och får syn, turn 4, check, han ställer mig all in, snabb syn av mig, han visar A J med A , river 7 , RIDÅ!!
jaroiten Postad 11 Mars , 2006 Rapport Postad 11 Mars , 2006 Edit 1: Är poker riggat? ser flopp med K9 , flopp J 5 2 med 2st , betar ut pott och får syn, turn 4, check, han ställer mig all in, snabb syn av mig, han visar A J med A , river 7 , RIDÅ!!Hur länge har du lirat poker? Det där händer varje dag.. och han har typ 20% chans att pricka färgen..
chrille87 Postad 11 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2006 Edit 1: Är poker riggat? ser flopp med K9 , flopp J 5 2 med 2st , betar ut pott och får syn, turn 4, check, han ställer mig all in, snabb syn av mig, han visar A J med A , river 7 , RIDÅ!!Hur länge har du lirat poker? Det där händer varje dag.. och han har typ 20% chans att pricka färgen.. Förlåt , jag blev bara lite irriterad över situationen, gillar inte att bli utdragen you know . Tung turneringsdag för övrigt, åkte ut ur Royal ganska tidigt också så det har mest blivit cashgame ikväll. Känns lite trist att det inte funkade men samtidigt åker jag hellre ut tidigt än sitter och gnetar i 3 timmar bara för att åka ut strax innan pengarna. 11-12 Mars: +$120, flytit på bra idag och fått bra betalt för mina träffar, lördagkväll kan tänkas vara en bra kväll att spela, kanske många som förfestar med lite poker Bankrulle 12 Mars 2006, $510
chrille87 Postad 12 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2006 Dagens session skäms jag över trots att jag spelat mycket stabilt, jag inledde med att spela 0.25/0.5 NL och hittade $30 på cirka 100 händer. Medans jag väntade på att en hand skulle avslutas såg jag ett riktigt monster 1/2 NL bord där dom spelade som galningar och jag beslutade för att sätta mig där trots att jag egentligen inte "får" . VARS ÄR MIN DICIPLIN??? Jag köpte in mig för 100$ och hade runt 130$ då denna mycket underliga hand dök upp. Hero was dealt J Q Hero bet 8 TheReev call 7 lermontov call 6 Flop, 8 7 8 TheReev check lermontov bet 10 Hero call 10 TheReev fold Här har jag en tveksam syn men med 2 överkort och en backdoor flurre så synar jag Turn, 3 lermontov bet 12 Hero raise 24 lermontov call 12 Här har jag 2 överkort + färgdraget som jag tror ger mig potten, cirka 14 outs, rätt att raisa? River, 8 lermontov bet 30 Hero raise 88 and is all in Här känns det som att han missat sitt drag så jag ställer han all-in och hoppas på att sno hem potten lermontov call 58 Här skriker jag ut min vrede innan hjärtat slår en volt och 267$ skickas till mig och jag brister ut i glädjetårar Jag läser han rätt men vad ska han ha liksom när han hittar synen?? 12 Mars: +170$, kunde lika gärna "bara" ha varit +30$ men jag klagar inte Bankrulle 12 Mars 2006, $680
chrille87 Postad 12 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2006 Blev även ett liten session ikväll med lite blandad spel, prövade på att spela 0.25/0.5 NL med bara 4 spelare och det var en liten omställning faktiskt. Men spelet flöt på ganska bra trots att jag allt för ofta synar trots att det känns som att jag ligger efter, hur kommer detta sig? Ett klassiskt exempel, floppen är något i stil med A 5 7 , jag sitter på A 8 , lite betande och turn kommer ytterligare ett och min motspelare går all-in. Är det rätt i dessa lägen att syna med par i A, dålig kicker och nöt-flurre draget? Nu vet ni ju ingenting om storleken på stackarna men rent generellt hittar ni synen här om det säg kostar ett halvt inköp trots att ni har en känsla av att ni ligger efter? Trots mitt knackiga spel så verkar jag än så länge vara en vinnande spelare på 0.25/0.5 och det känns riktigt skönt, för trots att jag inte spelat drömpoker känns det som att jag får bra betalt varje gång jag träffar, kanske har att göra med att jag har en slaskig image? 12 Mars: +$115, det känns som att det varit 12 mars i 3 dagar nu Bankrulle 12 Mars 2006, $795, nu snackar vi snart 16 inköp
chrille87 Postad 13 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2006 Har hunnit med en liten session idag också eftersom att jag bara hade en lektion i skolan idag ( ), satt och lirade 0.25/0.5 NL och inledde strålande med att plocka upp QQ i 3 handen, raisar 5bb och får 2 syner, floppen kommer J 5 4 och jag betar pot och får en syn, turn 10 och jag betar halvpott, en kille slår om all-in och jag synar i hopp om AJ, KJ, QJ, tyvärr viker han upp setet i 5:or och dagens första inköp är förlorat. Känner mig ganska tiltad här och bestämmer mig faktiskt för att lugna ner mig och tar ett break från pokerspelandet i hela 5 min (låter kanske fjantigt men det känns som att det hjälpte och det är ju huvudsaken). Fortsatte sedan spela drömpoker och allt gick min väg känndes det som, finns det något härligare än att träffa toppair varje gång? . Avslutade spelandet då jag låg +$120 och vi får se om jag spelar nå mer idag, vill så gärna kommer över det magiska 1K sträcket. Men nu ska jag fara och kicka lite fotboll... 13 Mars: +$120, ungefär 2h spelande Bankrulle 13 Mars 2006, $915
chrille87 Postad 13 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2006 Har hunnit med en liten session idag också eftersom att jag bara hade en lektion i skolan idag ( ), satt och lirade 0.25/0.5 NL och inledde strålande med att plocka upp QQ i 3 handen, raisar 5bb och får 2 syner, floppen kommer J 5 4 och jag betar pot och får en syn, turn 10 och jag betar halvpott, en kille slår om all-in och jag synar i hopp om AJ, KJ, QJ, tyvärr viker han upp setet i 5:or och dagens första inköp är förlorat. Känner mig ganska tiltad här och bestämmer mig faktiskt för att lugna ner mig och tar ett break från pokerspelandet i hela 5 min (låter kanske fjantigt men det känns som att det hjälpte och det är ju huvudsaken). Fortsatte sedan spela drömpoker och allt gick min väg känndes det som, finns det något härligare än att träffa toppair varje gång? . Avslutade spelandet då jag låg +$120 och vi får se om jag spelar nå mer idag, vill så gärna kommer över det magiska 1K sträcket. Men nu ska jag fara och kicka lite fotboll... 13 Mars: +$120, ungefär 2h spelande Bankrulle 13 Mars 2006, $915 Jahapp vad fan ska man säga? Förut blev jag tiltad och spelade bort allt så fort det gick dåligt, nu har det vänt totalt och jag tiltar IN en massa pengar istället. Eller tiltar är förstås fel ord men bra jävla betalt får jag iaf NL 0.5/1, 4-handed Hero was dealt A 8 Hero bet 4 Mr.X call 3.5 Mr.Z call 3 Flop, 2 6 10 Hero check Mr.X bet 6 Mr.Z call 6 Hero call 6 Går det göra annat än att bara syna nöt-flurren? Turn, 7 Hero check Mr.X bet 15 Mr.Z fold Hero call 15 River, J Hero check Mr.X check Ska jag lägga ut en liten värdebet här som gör att han kan försöka bluffa hem potten eller är det rätt att checka? Hero collected $58.5 with A-high flush 13 Mars (session2): +$150, han med cirka 1.5h spel och cirka 120 händer, sjukt bra betalt! Bankrulle 13 Mars 2006, $1065 Edit: Nu snackar vi 21 magiska inköp på NL50 och passering av drömgränsen 1K, kan det bli bättre? Känns extra kul då man började spela NL50 med 4 inköp för 12 dagar sedan
Nidot Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 Jag har bara som snabbast kollat igenom alla 5 sidor, men har du ens en minus dag? Du verkar lira otroligt stabilt, lycka till i fortsättningen!
thefman Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 Grattis! Snyggt med $1k juh =) Håll dig på NL50 typ tusen bucks till är mitt råd. Angående floppade flurren så skulle jag ha rest minimum på deras bet på floppen. Dels för att göra dom lite mer involverade dels för att de blir inte lika lätt o sätta dig på floppad flush. Turn kanske rest hans bet 3x sen checka river hoppas på att han snor.
Sladdis Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 NL 0.5/1, 4-handed Hero was dealt A 8 Hero bet 4 Mr.X call 3.5 Mr.Z call 3 Flop, 2 6 10 Hero check Mr.X bet 6 Mr.Z call 6 Hero call 6 Går det göra annat än att bara syna nöt-flurren? Turn, 7 Hero check Mr.X bet 15 Mr.Z fold Hero call 15 River, J Hero check Mr.X check Ska jag lägga ut en liten värdebet här som gör att han kan försöka bluffa hem potten eller är det rätt att checka? Hero collected $58.5 with A-high flush Det sämsta du kan göra är att checka där. Sen tycker jag att du ska re-raisa honom på turn! Har han något får du nog en syn. Annars får du nog inget mer betalt på sista gatan heller..
chrille87 Postad 14 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2006 Grattis! Snyggt med $1k juh =)Håll dig på NL50 typ tusen bucks till är mitt råd. Angående floppade flurren så skulle jag ha rest minimum på deras bet på floppen. Dels för att göra dom lite mer involverade dels för att de blir inte lika lätt o sätta dig på floppad flush. Turn kanske rest hans bet 3x sen checka river hoppas på att han snor. Tack ska du ha, känns skönt som fan och ja jag ska försöka hålla mig på NL50 även om jag ibland lirar NL100 för värdets skull. Kul att du skrev om handen också, jag har själv kollat lite i efterhand och jag borde nog ha hittat en reraise redan på floppen men det är svårt att höja på nötterna då man vill att dom ska förbättra sin hand , men precis som du säger är det svårt att sätta mig på en färdig flush redan där. Har förstås hunnit med ett litet pass även idag och mitt plussande fortsätter i stadig och snabb takt (blir nästan lite orolig att det går för fort och jag ska få för mig att gå upp i nivå). Avrundar nu med hela 5 inköp på NL 50 och det går inte att vara annat än nöjd. Har någon hand sen som jag ska skriva ner men jag tänkte göra det lite senare ikväll för nu ska jag iväg och träna för att lugna ner mig lite 14 Mars:+$250, spelat NL50 sh och krossat, 5 inköp på under 2h Bankrulle 14 Mars 2006, $1315
chrille87 Postad 14 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2006 Jag har bara som snabbast kollat igenom alla 5 sidor, men har du ens en minus dag? Du verkar lira otroligt stabilt, lycka till i fortsättningen! Skojar du med mig? Jag har 1 förlustdag och då förlorade jag -$380, jag är seriöst rädd för min nästa förlustdag , men däremot har jag 19 vinstdagar och det är jag mera nöjd över. Okej, denna hand utspelade sig för några minuter sedan och jag älskar att möta såna här killar även om jag för tillfället hatade han . NL 1/2, 6-handed Hero was dealt A Q Hero bet 10 Mr.X call 8 Flop, 3 J 7 Hero bet 10 Mr.X call 10 Turn, 10 Hero bet 15 Mr.X call 15 ännu en syn som gör att det borde ringa varningsklockor... River, 5 Hero bet 15 Mr.X call 15 Mr.X collected $100 with 2 2 Okej, jag spelar handen för aggresivt men det känns som att han är så himla svag och jag tror mig kunna köpa potten. Så här i efterhand bör jag bör väl släppa handen efter riverkortet då jag bör vara slagen eftersom han kall synat mig hela vägen... men det är lätt att vara efterklok. Sen kan jag ju säga att jag tömde denna liraren på allt han hade några potter senare då jag överbetade mitt set och han synade på "skräp" igen , men man säger ju "pocket 2:s never looose". 14 Mars(session2):$180, varför spelade jag 1/2 NL idag??? Även fast jag plussar så är det ett dåligt tecken... Bankrulle 14 Mars, $1495
rockefeller Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 NL 1/2, 6-handed Hero was dealt A Q Hero bet 10 Mr.X call 8 Flop, 3 J 7 Hero bet 10 Mr.X call 10 Turn, 10 Hero bet 15 Mr.X call 15 ännu en syn som gör att det borde ringa varningsklockor... River, 5 Hero bet 15 Mr.X call 15 Mr.X collected $100 with 2 2 Vad menar du med turn och riverbet? Du verkar vilja köpa potten, men bettet är så äckelsvagt att det bara indikerar att du har monster och vill bli raisad eller är rädd för att riskera mer pengar i en pott som du antagligen kommer förlora om han gör något move på dig. Du vill ju betta hårt för att försvara dina marker du har lagt in och ta bort händer som den han sitter på, att betta 15 på river i en $70 pott? Det är något som verkligen inte stämmer i övrigt här.
chrille87 Postad 16 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2006 NL 1/2, 6-handed Hero was dealt A Q Hero bet 10 Mr.X call 8 Flop, 3 J 7 Hero bet 10 Mr.X call 10 Turn, 10 Hero bet 15 Mr.X call 15 ännu en syn som gör att det borde ringa varningsklockor... River, 5 Hero bet 15 Mr.X call 15 Mr.X collected $100 with 2 2 Vad menar du med turn och riverbet? Du verkar vilja köpa potten, men bettet är så äckelsvagt att det bara indikerar att du har monster och vill bli raisad eller är rädd för att riskera mer pengar i en pott som du antagligen kommer förlora om han gör något move på dig. Du vill ju betta hårt för att försvara dina marker du har lagt in och ta bort händer som den han sitter på, att betta 15 på river i en $70 pott? Det är något som verkligen inte stämmer i övrigt här. Du har så rätt i det du säger och det finns ju en anledning till varför jag lägger upp handen. Jag tycker min bet indikerar att jag iaf har prickat något på bordet och vill se vars han står, tyvärr blir min riverbet för liten och det är bara att acceptera att jag spelade handen dåligt! Philla måste krossa Florida ikväll , jag litar på dig peter
chrille87 Postad 16 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2006 Sitter nu och hejjar fram philla via amerikansk radio, har $200 till oddsen 2.5 på philla vinst, philla har inte vunnit en match under ordinarie tid på dom senaste 6 matcherna medans florida kommer med 2 raka segrar mot serieledarna Carolina, men jag läste att philla har 3-0 mot florida denna säsongen så det här är ju gratis pengar Edit 1: 1-0, Gagne Edit 2: 2-0, Nedved Edit 3: 3-0 Umberger Edit 4: 4-0 Carter Sluuuut, 4-0 till Philadelphia och jag vinner $300 sköna dollar
chrille87 Postad 16 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2006 Jahapp nu när jag börjar skriva är klockan en si så där 03.22 och philla har just besegrat florida med 4-0 på bortaplan. Höll på att dö då jag såg nät-oddset 2.5 gånger pengarna på philla vinst så jag slängde in $200 friska och caschade alltså ut $500, en vinst på $300 som är mer än välkommet. Har förstås även hunnit med lite poker idag och även idag har det gått bra, har inte spelat min abc men vad ska man göra då man klonkar? Har en hand här nedanför som undrar hur jag ska spela... Hero was dealt K J Mr.X bet 6 Hero call 4 Flop, K Q 2 Hero check Mr. X bet 6 Hero bet 18 Mr.X bet 50 and is all in... Vad ska han ha här som jag slår? 15-16 Mars:+$220+$300(sportbetting), inte så mycket att säga än att jag passerade 2K idag Bankrulle 16 Mars 2006, $2015
chrille87 Postad 16 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2006 Bankrulle 16 Mars 2006, $2015 Nu när jag har 40 inköp på NL50 så är det dax att för fullt pröva vingarna på NL100 och ibland även NL200, känns för tillfället ganska stabilt med 20 inköp på NL100. Eller tycker ni att jag går upp i nivå för fort?
Recommended Posts