Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har ett stort problem med mitt internetpokerspel...

Jag blir ofta väldigt sur, dryg och elak i chatten... en förlorad pott mot en mongolid, en spydig, felaktig analys från en tomte, konstigt hjärndött bettande, många småpotter förlorade... o.s.v. det får mig att gå i gång rejält och jag känner som ett tvång att upplysa motståndaren om vilken idiot han är. Och när man väl börjar skriva i chatten så blir man bara ännu surare p.g.a. att reaktionerna från motspelarna sällan är av det trevliga slaget.

Så hur lär man sig hålla käften i chatten utan att för den skull stänga av den?

Postad

Har faktiskt själv stora probs med att jag svär - blir så j--förbannad på tomtarna. Speciellt när dem tror att dem e så bra.

Har disablat chatten på sistone o det hjälpte lite. Folk försöker ju få en på tilt i chatten,

90% procent av fallen då jag svär är det dock engelsmänn inblanda- ...Tror inte jag stött på en tight normal engelsman- alla är överaggresiva tomtar-

Postad
90% procent av fallen då jag svär är det dock engelsmänn inblanda- ...Tror inte jag stött på en tight normal engelsman- alla är överaggresiva tomtar-

Norgeveckor på prima är värst dom crackar AA som inga andra kan...sen gör dom konstiga försök att prata svenska i chatten...då kan det bli en och annan ful line från en själv :roll:

Postad

Att vara tyst i chatten är inte bra. Man kan använda chatten som ett bra sätt att ge en "bild" av sig själv och hur man agerár. Ett "lol" när man drar ut en tomte som betat för passivt är bra för de kommer att tro att man inte vet vad man håller på med.

När man spelat en hand bra eller pressat tomtarna o fiskarna till en fold så skriver man en "looooool" för att tilta dem rejält.

Detta funkar, men man får ju inte vara känslig för motreaktionen, själv har jag blivit hotad med det en aoch det handra men det kan man alltid bemöta med ett "lol", "stfu" eller "wtf".

Allra skojigast är "proffsen" (tomtar) som vill upplysa om hur dåligt man spelat bla bla bla... Oftast nån bitter loser som inte kan räkna o förstå att utdragningar hör till och alltid hör till spelet.

Loooooool

Postad

veti fan jag lirar 5 bord hinner med att bråka på allihopa utan problem. Utdragningar tillhör spelet sure. Calla pot bet med A high för typ runner runner flush eller stege duger dock inte vilket inte är helt ovanligt callat från våra goda engelska vänner.

Postad

Pokerchatten är ett verktyg som du kan tjäna pengar med. Ibland genom att retas men oftare genom att vara trevlig mot tomtarna och få dem att stanna kvar.

Om du inte vill/kan använda chatten för att tjäna pengar, så har du fått en massa bra råd ovan (stäng av den!). Här är ytterligare ett: gå med i en vanlig chatt (inte pokerrelaterad) och chatta om ditt och datt. Där kan du också avreagera dig om det går dåligt i pokern, till exempel genom att skälla ut någon slumpmässig person där. ;)

Postad

Klippan: Haha... det kan nog stämma... jag hade antagligen en spekulativ hand jag ville spela och blev sur för överbetten som omöjliggjorde spel. Underbettar och överbettar som jag upplever som irrationella är jag fruktansvärt känslig för. Sorry!

Bengan_M: Jo, det får nog bli så ändå...

Captenpro: Spelar redan 3-4 bord, men oförskämdheter hinns dock alltid med ändå

MrPrytz: Så sant, så sant...

akhkharu: Har dessvärre laptop ;(

thebeater: Det är en sådan chattare jag vill bli...

Postad

jag brukar också tilta ur totalt i chatten svära,spamma o skriva att jag hoppas dom dör osv^^

trevligt trevligt

sen får man KK o höjer 15bb pre-flop o hela bordet synar :)

Postad
Jag har ett stort problem med mitt internetpokerspel...

Jag blir ofta väldigt sur, dryg och elak i chatten... en förlorad pott mot en mongolid, en spydig, felaktig analys från en tomte, konstigt hjärndött bettande, många småpotter förlorade... o.s.v. det får mig att gå i gång rejält och jag känner som ett tvång att upplysa motståndaren om vilken idiot han är. Och när man väl börjar skriva i chatten så blir man bara ännu surare p.g.a. att reaktionerna från motspelarna sällan är av det trevliga slaget.

Så hur lär man sig hålla käften i chatten utan att för den skull stänga av den?

Du spelar Sng's på B2B va? Klart du får spydiga kommentarer då du går 'all in' med KTo pre-flop, 10 spelare kvar och du har 1000 marker kvar. Vad tror du egentligen? Jag såg det själv och satte en tag på dig + markerade dig som beginner. Jo jag är skyldig, det var bl.a. jag som kommenterade ditt spel som tomtigt.

Tror det finns en tråd som handlar om trashtalk för att få Fi's att tilta.

Postad

Gör som jag (på prima), råkade skriva lite på svenska när jag lekte på playmoney för drygt 1 år sen, chatten är disablad tillsvidare :P Så kan man inte skriva någe hur mkt man än vill :)

Kanske skulle skicka ett snyft-mail till prima och se ifall dom kan sätta igång min chat?

Postad

Cyntax: Jag spelar nästan uteslutande NLT - cashgames. När jag väl spelar en sit n go brukar jag dock spela ganska oseriöst eftersom jag kör så låga buy-ins att en vinst eller förlust inte spelar någon större roll. Tycker turfaktorn är för hög för att jag ska vilja satsa en betydande summa i sit n go´s. Dock blir jag alltid lika sur när jag sedan torskar tack vare mitt lite väl lösa spel...

Så jag skulle nog ändra din note från weak beginner till loose-aggressive tokstolle vad det beträffar sit n go´s! ;)

Postad

Hade själv stora problem med det där i början. Även om det har blivit bra mycket bättre. Att skrika massa glåpord brukar ju bara få en att tilta ännu mera.

Men ibland blir man ju så irriterad så att det är näst intill omöjligt att bara sitta tyst :evil:

Postad

Cyntax: Rent spontant tycker jag det låter som att det kan röra sig om en raked hands freeroll. Jag brukar gå all-in ganska ofta där...

Och eftersom det blev diskussion om min all-in antar jag att jag blev synad av typ K-J och sedan förde en lång diskussion om skillnaden i att betta all-in och att syna all-in.