Rockbullen Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Detta är mitt första inlägg på pokerforum.nu (trots att jag varit medlem ett tag) så visa överseende så är ni snälla! Jag satte mig ner vid ett Omahabord idag och det gick helt okej, tills detta hände: Table 'Bo': $0,50-$0,50 Pot Limit OH (Real Money) Seat 0: MrsFabulous ($15,50 in chips) Seat 1: tbaer911 ($34,50 in chips) Seat 3: JSMoney007 ($52,40 in chips) Seat 4: brave44 ($83,30 in chips) (on the button) Seat 5: Rockbullen ($169,25 in chips) Seat 7: x skip ($20,25 in chips) Seat 8: hoops128 ($82,05 in chips) Seat 9: holrllr ($69,10 in chips) *** Blind Bet Round *** : Dealt to Rockbullen: As Dealt to Rockbullen: 10s Dealt to Rockbullen: 9d Dealt to Rockbullen: 9h Rockbullen : Post Blind ($0,50) x skip : Post Blind ($0,50) *** Pre-Flop *** : hoops128 : Fold holrllr : Call ($0,50) MrsFabulous : Call ($0,50) tbaer911 : Fold JSMoney007 : Fold brave44 : Call ($0,50) Rockbullen : Bet ($2,50) x skip : Fold holrllr : Call ($2,50) MrsFabulous : Call ($2,50) brave44 : Call ($2,50) *** Flop *** : Ac Kd 6d Rockbullen : Bet ($7) holrllr : Fold MrsFabulous : Fold brave44 : Call ($7) *** Turn *** : [ Ac Kd 6d ] 10c Rockbullen : Bet ($15) brave44 : Raise ($71,50) Rockbullen: ????? * RP, la till "PLO" - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Jag är absolut ingen expert på PLO, men det här måste väl ändå vara en solklar fold. På turn står du ju sannolikt mot en färdig hand och du har max 4 outs för att skapa en kåk och inte ens då kan du vara säker på den bästa handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rockbullen Postad 3 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Hmm låter iofs sant det där saint.. En annan fråga angående Omaha, finns det något värde i att slowspela till exempel AAxx i handen, AQ5 på brädan, eller är gratiskort det värsta man kan ge till en motståndare i PLO? Är som ni kanske förstår extremt ny på detta spel, skulle uppskatta tips ifrån Othello som verkar vara en utmärkt PLO-spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
liggat Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Hmm låter iofs sant det där saint.. En annan fråga angående Omaha, finns det något värde i att slowspela till exempel AAxx i handen, AQ5 på brädan, eller är gratiskort det värsta man kan ge till en motståndare i PLO? Är som ni kanske förstår extremt ny på detta spel, skulle uppskatta tips ifrån Othello som verkar vara en utmärkt PLO-spelare. klart det kan finnas värde i att slowspela en sån hand.. men då får man ju inte hamna i trubbel på turn och river om nu stege/färg kommer. det är superkul när fi träffar set på turn iaf =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rockbullen Postad 3 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Okej det gäller att välja sina tillfällen alltså, som i allt annat Ska tänka på det! Återkommer med fler Omahasituationer snarast möjligt! ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supra Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Känns mest troligt att brave44 sitter på QJTx. Det enda du slår i det här läget är färgdraget, A6 och en totalbluff. Alltså en solklar fold om man inte har en ruskigt bra read på spelaren ifråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thorin Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Höj inte med en såpass svag hand i dålig position. För övrigt har du ingen anledning att tro att du har, eller drar till, den bästa handen. peace Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rockbullen Postad 3 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Okej, låter som att jag gjorde ett bra beslut i att folda iaf ^^. Har inte den blekaste aning om vad killen hade för hand, men det låter ju onekligen som han satt på QJ iaf.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Som så många andra har sagt så är ditt turnbeslut oerhört enkelt - du måste folda. Angående slöspel av AAxx på AQ5-flop så beror det hela på din table image, dina reads och hur bordet spelar. Det är, just i PLO, nästan helt omöjligt att säga om slöspel är rätt. På lägre nivåer (som jag brukar spela) så pottar jag i typ 95 fall av 100 med toppset. Jag pottar tillräckligt många händer pre för att jag i det läget ska kunna potta tom, med topptvå, en wrappis, bottenset etc. På låglimit så vet man dessutom aldrig om man råkat ge JT ett gratiskort när kungen kommer... Spelar du mot mer tänkande och bättre motståndare kan slowplay absolut ha ett värde, särskilt om stackarna är djupa - men jag skulle vilja säga att givet ett vanligt bord på PLO100 och under och inga speciella reads så gör du rätt i att potta de flesta gångerna som du har toppset. Visst är det trist när alla rundfoldar, men det är ännu tristare när en kung kommer på turn och man inte vet var man står, utan synar ett pottbet ("kåken kan ju komma" och sedan synar ett pottbet till på en blank river ("han kan ju ha KK eller bara tomta sig") och får fetingstegen upptryckt rakt upp i rektum! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts