Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det blir sammanlagt 8 turneringar i denna serie. Vi ska försöka spela så ofta som det går hemma hos mig. 16 blir maxantalet spelarmässigt. Vi kommer ha ett bord i stora rummet och ett bord i köket. Målet blir att nå över 12 spelare i varje turnering (8 är min), därför behöver kommunikationen vara mycket bättre än förra gången. Jag skulle behöva extra mailadresser och telefonnummer från de som är kontaktmän (om ni skulle vara borta nån gång). Vi vet ännu inte hur det blir med folk och så, men skulle det vara platsbrist så fördelas platserna enligt denna ordning:

1. Ulf

2. Noq

3. Hans och Thörne

4. Övriga

alltså, Ulfs kompisar har första tjing, sedan Noq osv osv. Det här baserar jag på hur lojala folk var förra gången (dvs hur ofta de dök upp när de sa att de kunde).

8 turneringar som sagt, 7 har jag redan bestämt medan den åttonde kommer bli en alternativ event som vi diskuterar/röstar fram. Listan är följande (turneringarna spelas inte i den ordning som de listas förutom premiären och main eventen):

Premiär (Pot limit Hold'em)

Heads-up

Pot limit Omaha

Shootout

rebuy

limit hold'em

2-7 triple draw

Main Event (No limit Hold'em)

Kommentarer och kritik? Mer info om turneringarna kommer snart...

EDIT: 2-7 triple draw blir den sista turneringen